תלונה נגד שוטר ערבי שתקף והתבטא באופן לאומני כלפי עצורים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תלונה נגד שוטר ערבי שתקף והתבטא באופן לאומני כלפי עצורים

    דרישה דחופה לבצע בירור משמעתי כנגד שוטר שהתבטא בגזענות אל עצורים. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו פנה במכתב אל מפקד מחוז ירושלים "מוחים לא אמורים לספוג עלבונות לאומניים עם קווים גזעניים ומשפילים מצד שוטרים"

    מבט ממעוף הציפור של המטה הארצי של משטרת ישראל הממוקם בקרית מנחם בגין בירושלים צילום: נתי שוחט / פלאש 90
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד מנשה יאדו מחוננו פנה במכתב אל מפקד המשטרה במחוז ירושלים בדרישה דחופה לברור משמעתי בגין תלונה על התבטאות לאומנית גזענית מצד שוטר.

    במכתב סיפר כי "הארגון חוננו קיבל חמש תלונות מקבילות כנגד השוטר הנילון, אשר פרטיו בנדון. מדובר בתלונות לאלימות פיזית מילולית ופעולה בחריגה מסמכות ו/או סבירות" עו"ד יאדו עדכן שהוא יפנה גם למח"ש ולקצין תלונות הציבור.

    בפנייה הדחופה תיאר את התנהגותו של השוטר "מעבר לתלונות על אלימות פיזית ומילולית טען אחד המתלוננים אשר פרטיו בנדון כי הנילון התריס כלפיו התבטאויות לאומניות, כדלקמן: "נכון ערבי זה מפחיד?", "נכון זה מצחיק שערבי תופס יהודי וערבי יותר חזק?".

    בנוסף טען כי "הנילון חזר על אמירותיו אלו פעמים מספר. ביטויים לאומניים ערביים נגד יהודים לא אמורים להישמע במדי משטרת ישראל. עם כל הכבוד, מדי המשטרה וסמכות המשטרה לא אמורים לשמש כסות לאמירות לאומניות".

    עו"ד יאדו הזכיר כי מדובר בתקופה של מחאה על מות אהוביה סנדק ז"ל, "הדברים מקבלים משנה תוקף בימים אלו בהם פוקדים את הרחבות מאות צעירים דתיים בהפגנות המחאה על מות חברם אהוביה ז"ל, ואותם מוחים לא אמורים לספוג עלבונות לאומניים עם קווים גזעניים ומשפילים מצד שוטרים ערבים" אמר בתוקף.

    לסיום ביקש לטפל באופן מידי בנושא "אנו סבורים אפוא כי הנושא מחייב בירור וטיפול מידי ברמת היחידה פנימה, תוך נקיטת האמצעים כנגד הנילון וחידוד הנהלים ברמת הכלל".

    עו"ד יאדו מסר "השוטר הערבי לובש מדי משטרת ישראל ועליו להתנהג בהתאם, יש להוקיע אמירות פוגעניות מסוג זה ועל מפקדיו לטפל בכך".



    0 תגובות