מחר: יומא דהילולא של הגה"ק מהר"ם א"ש | סקירה

    ארי טננבוים No Comments on מחר: יומא דהילולא של הגה"ק מהר"ם א"ש | סקירה

    מנהיג יהדות הונגריה: ביום שישי, כ"ד טבת חל יומא דהילולא רבא של הגה"ק מהר"ם א"ש זצוק"ל, בעל מחבר שו"ת אמרי א"ש | ניתן לשלוח קוויטלאך דרך האימייל והטלפון | כל הפרטים

    קברו של המהר"ם
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שישי, כ"ד טבת חל יומא דהילולא רבא של הגה"ק מהר"ם א"ש זצוק"ל, בעל מחבר שו"ת אמרי א"ש, מגדולי תלמידיו של רבינו מרן החת"ם סופר זצוק"ל, ולאחר פטירת רבו הקדוש שחבבו רבות, נחשב למנהיג יהדות הונגריה האורטודוכסית,.

    סיפר עליו הגה"צ רבי דוד מאיר ווייס בעל האמרי דוד מקאפיש זי"ע, שביומא דהילולא של זקינו הגדול, הגה"ק ה"מהר"ם אש" זצ"ל שנודע כ'פועל ישועות בכל הארץ', ומכל קצווי תבל נהרו אל ציונו הקדוש ביומא דהילולא דיליה באונגוואר.

    אף אב"ד זבאראב, כמנהגו מדי שנה, עלה לעיר אונגוואר, להשתטח על ציונו הקדוש, של זקינו המהר"ם אש, ופעם אמר על הציון הקדוש כדברים האלה:

    "אפילו איך בין נישט א 'רעבע', אבער אין א טאג פון יארצייט פון דעם גרויסען זיידע קען א איינקיל פולען ישועות פאר יודען, ווייל אונז האבן אַ קשר אין שייכות", ("הגם כי בעצמי אינני רבי, אך ביום היארצייט של זקני הגדול, יכול הנכד לפעול ישועות לכלל ישראל, שהרי יש לנו קשר ושייכות כלשהו").

    וכן במשך כל השנים נהגו לעלות על קברו של המהר"ם א"ש זצוק"ל, עד לשואה האיומה שכרתה את קהילות היהדות בהונגריה הקרפטית. בשנים האחרונות ישנה עליה רבה וביקורים רבים בקברו של רבינו, הרבה בזכות הקהילה היהודית המתחדשת בעיר אוזשגאראד –אונגוואר, בראשות רבה של העיר ומחוז הקרפטים שליח חב"ד הרב מענדל וילהלם שליט"א, הקהילה מספקת שירותי מסעדה כשרים למהדרין, לינה, ומקום תפילה ומקווה מהודרת לעולום על הציון הקדוש. אמנם עם הכניסה לתקופת הקורונה, רבים מאוד לא יכולים להגיע לעלות על הציון ביארצייט ולכן נתנת ההזדמנות לשלוח קוויטלאך דרך האימייל והטלפון, להתפלל כל אחד כבקשתו ונצרך לו, בבני חיים ומזוני וכולהו ברויחי. הבקשות לתפילה יתקבלו עד יום חמישי כ"ג טבת בשעות הערב.

    מספר פלאפון: +380509458251

    מייל: ‏‪[email protected]‬‏



    0 תגובות