עו"ד שגית אפיק נבחרה לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת

איתי גדסי No Comments on עו"ד שגית אפיק נבחרה לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג בחרה בעו"ד שגית אפיק לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת

הכנסת צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג בחרה בעו"ד שגית אפיק לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת. עו"ד אפיק כיהנה כמ"מ היועמ"ש של הכנסת וכיועצת המשפטית של ועדת הכספים. החלטת הוועדה לבחור בעו"ד אפיק התקבלה פה אחד בתמיכת 13 חברי כנסת.

חברי הכנסת מכל סיעות הבית תמכו בבחירתה. חה"כ הכבירו בשבחה ובמקצועיותה לאורך תפקידה בכנסת ושיבחו מאוד את כישוריה, נעם הליכותיה וניסיונה בכנסת.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין אמר על מינויה של עו"ד שגית אפיק ליועמ"ש הכנסת: "אני מברך את עורכת הדין שגית אפיק על מינויה ליועצת המשפטית של הכנסת. שגית היא בעלת ניסיון עשיר של עבודה בלשכה המשפטית של הכנסת, בה עשתה דרך ארוכה. בכל תפקידיה היא גילתה מקצועיות יוצאת דופן ובפרט הבנה עמוקה לכך שתפקיד היועץ המשפטי הוא קודם כל ולפני הכל לייעץ לכנסת ולחבריה, קרי להבהיר את גבולות הסמכות ולצד זה לחפש ולמצוא את הפתרונות שיכולים לאפשר לוועדה בכנסת, או לחבר הכנסת, להגיע לתוצאה הרצויה מבחינתם כקובעי מדיניות".

"חשובה מאוד בעיני העובדה שהיא רואה שליחות של ממש בחיזוק מעמדה של הכנסת, הן במשולש רשויות השלטון והן בקרב הציבור. שגית כבר הוכיחה את יכולתה לנהל בהצלחה צוות עובדים גדול כפי שקיים בלשכה המשפטית".

"מעל לכל, סברתי שבתקופה מתוחה ומורכבת זו, כאשר המערכת הפוליטית כל כך מקוטבת, חסרת יציבות וסובלת מהיעדר יכולת הכרעה ומשילות, הכרחי לבחור ביועץ משפטי שנהנה מאמון רחב של חברי הבית, ואשר מכיר היטב את המורכבויות של עבודת הכנסת. קשה למצוא חולק על כך ששגית, לכל אורך שנות עבודתה הרבות כאן, זכתה לאמון רחב מאוד והתמודדה בהצלחה עם אינספור נושאים מורכבים שהיו שנויים במחלוקת קשה תוך מציאת נתיבים שאפשרו את קבלת ההחלטות מחד, ואת מתן הביטוי ההולם לכלל חברי הכנסת העוסקים בנושא מן הצד השני, והכל בדרך מעשית ומכבדת שחברי הכנסת קיבלו בהערכה רבה".

בהמשך דבריו קרא יושב-ראש הכנסת לתיקון החוק כך שהליך בחירת היועץ המשפטי ייעשה על ידי ועדה המורכבת מחברי כנסת לשעבר, במקום המצב הנוכחי בו עקרון הפרדת הרשויות אינו נשמר כאשר שופט עליון בדימוס עומד בראש הוועדה הציבורית וכאשר בוועדה הציבורית חברים נציגי גופים לכנסת אשר ענייניהם נדונים בה לא אחת.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג שהיה חבר בוועדה שהמליצה על בחירתה אמר, "הוועדה הציבורית התנהלה בצורה מקצועית ללא משוא פנים. מצאנו לנכון לבחור בעו"ד אפיק אולם גם יתר המועמדים טובים וראויים לתפקיד".

יו"ר ועד החוקה חוק ומשפט ח"כ יעקב אשר שהיה אף הוא חבר בוועדה שהמליצה על בחירתה שיבח מאוד את מקצועיותה של אפק.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בדיון "באתי לכנסת לפני 32 שנה ישר מהכולל. עו"ד אפיק הצליחה לשנות אותי ואת דעתי על הייעוץ המשפטי, והיום אנחנו לא זזים בלי חוות דעת שלה. היועמ"ש של הכנסת צריך לדעת מה אסור לעשות ומה הפתרון. היא עזרה לנו מאוד. הבחירה של ועדת האיתור ושל יו"ר הכנסת טובה ונכונה. היא גדלה פה בבית".

לאחר הצבעה, היועצת המשפטית הנבחרת של הכנסת עו"ד שגית אפיק הוזמנה לדיון.



0 תגובות