ועדת חו"ב אישרה את מינוי תא"ל רחל טבת ויזל לנציבת קבילות החיילים

    קובי פינקלר No Comments on ועדת חו"ב אישרה את מינוי תא"ל רחל טבת ויזל לנציבת קבילות החיילים

    ועדת החוץ והביטחון אישרה את מינויה של תא"ל במיל' רחל טבת ויזל לנציבת קבילות החיילים | בדו"ח הנציבות על 3 רבעונים ראשונים של 2020: ירידה של 40% בקבילות אנשי מילואים בפני נציב קבילות החיילים, ושל 26% בקבילות מלש"בים | ירידה של 30% במשך הטיפול הממוצע בקבילות, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

    ח"כ צבי האוזר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא"ל במיל' רחל טבת ויזל קיבלה את אישור ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ צבי האוזר ותמונה כנציבת קבילות החיילים.

    יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר אמר: "לרחל יש ראיה מערכתית כוללת והכרות עם עולם התוכן של החיילים והמפקדים. בתפקידים שמילאת רכשת מיומנות להסתכל מן הפרט אל הכלל ולהיפך, נקודת תצפית דואלית. כישורי השיפוט שלך חשובים ורלוונטיים לתפקיד. אני מברך את שר הביטחון ואת ועדת האיתור על שהמליצו עלייך".

    תא"ל במיל' טבת ויזל ביצעה תפקידים בכירים ומשמעותיים, כשופטת ונשיאה בבית הדין הצבאיים וכיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. לאחר שחרורה מונתה למנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. היא בוגרת תואר ראשון ושני במשפטים.

    נציב קבילות החיילים הקודם סיים את תפקידו בינואר 2019, אך בשל פיזור הכנסת ה-20 והימשכות תקופת הבחירות, מונה מבקר מערכת הביטחון, תא"ל במיל' איתן דהן לתפקיד באופן זמני.

    מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אמיר אשל, ששימש גם כראש ועדת האיתור של הנציבה: "בדקנו יכולת עמידה בלחצים, דוגמה אישית, ניסיון וזיקה לתחום, הכרות עם צה"ל והתהליכים בו, רוח ודרך ההתנהלות. מכל הבחינות בחרנו בחירה טובה לחיילים, למפקדים, לצה"ל ולעם ישראל".

    איתן דהן, מ"מ נציב הקבילות בשנתיים האחרונות דיווח לוועדה על פעילות הנציבות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020: ב-2020 נרשמה ירידה של 40% בקבילות אנשי מילואים בפני נציב קבילות החיילים, ושל 26% בקבילות מלש"בים. לדברי הנציב, הירידה לאו דווקא מעידה על עניין חיובי. באשר לירידה בקבילות אנשי המילואים, ציין כי הירידה מושפעת גם מהירידה במספר ימי המילואים בשנה זו באופן משמעותי ביחס לשנים עברו.

    כן דיווח הנציב על ירידה של 30% במשך הטיפול הממוצע בקבילות, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים מעודכנים לאוקטובר 2020. הנציב הביע דאגתו נוכח העלייה שנרשמה במספר הקובלים האנונימיים – 125%, שכן הדבר עלול להצביע על חשש מהתנכלות וכן על העדר כתובת ואמון במפקדים שאליהם אמורים לפנות. במספר הקבילות שנמצאו מוצדקות נרשמה יציבות – 61% לעומת 59% באותה תקופה אשתקד.

    נושאי הקבילות המובילים הם: 32% יחסי מפקד פקוד- אי מתן מענה או טיפול לקוי בפניית חייל. 28% יחסי מפקד פקוד – נוקשות יתירה. 15% מנהל ורישומת, טיפול שלישותי או מנהלתי לקוי. 14% יחסי מפקד פקוד – התבטאות ומעשים הפוגעים בכבוד. היועצת המשפטית של הוועדה, מירי פרנקל שור: "74% מהקבילות הן ביחסי מפקד-פקוד. מה הצבא עושה בעניין?"

    איתן דהן: "הדבר נכון, אך לא בכל הצבא, בקצוות. אכן יש פער, שמחולק להמון תחומים כמו שיח מול אנשים, טיפול בפניות חיילים. מה הצבא עושה? זה עובר בשיח מפקדים. אנחנו מעירים למפקדים. בדיווח השנתי שנמסור לוועדה בסוף השנה, אני מניח שהצבא יהיה נוכח בדיון ונכון שצה"ל ישיבו בעניין".

    יצוין כי בהתאם לפקודת מטכ"ל, המלצת הנציב מחייבת את מפקדי צה"ל ואת רשויות הצבא. הנציבות מטפלת מדי שנה ב-6000 קבילות ובלמעלה מ-3000 פניות טלפוניות. 56% מהקבילות היו של חיילי חובה, 14% של מלש"בים ו-13% של אנשי קבע.



    0 תגובות