הסיפור מאחורי השיר החדש של נמואל: "חלום" | צפו

ארי טננבוים No Comments on הסיפור מאחורי השיר החדש של נמואל: "חלום" | צפו

לוי רסקין הוא מאמן עסקי מוצלח ונחשב. לא תמיד זה היה כך | בסוכות הוא עמד מתחת לטלית ואמר את הפסוקים על החלום. אז הוא ידע: הוא יוצא לדרך חדשה | בשיחה ל'קול חי' מספר לוי מה הוביל אותו להלחין את השיר החדש של נמואל: "חלום" | צפו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ר' לוי רסקין הוא מאמן עסקי מוצלח ונחשב. לא תמיד זה היה כך. לפני כמה שנים, שעוד עבד בעבודה עם משמרות תחת בוס שמכתיב לו את ההוראות, הוא ניצב לפני פרשת דרכים. האם להמשיך בעבודה, בפרט שהוצע לו קידום משמעותי, או להתקדם ולפרוץ דרך.

חלום אחד קטן, בברכת כהנים שבתפילת מוסף, עורר אותו. גם לצאת לדרך חדשה, אך גם לכתוב שיר חדש.

רסקין מספר ל'קול חי': "זה היה בסוכות. תשרי תשע"ו. כבר מראש השנה שהמעיים שלי מתהפכים. אני בן 26, בתפקיד שעבדתי קשה מאוד כדי להגיע אליו. זה כבר 20 יום שאני הולך עם המחשבה שאני צריך לעזוב את העבודה שלי וכאילו כדי להקשות, בדיוק הציעו לי קידום נוסף. יש לי שלוש ילדים בבית, אני ממש צריך את הכסף שאני מרוויח, זה ממש לא הזמן להתחיל לחשב מסלול מחדש, רצו לי המחשבות בראש. איפה ארוויח כמו שאני מרוויח היום בלי תואר ועוד בגיל שלי? ומצד שני, 'עוד זמן' לא ממש יעזור לי כשאני בתפקיד שלא מאפשר לי לעשות דברים אחרים תוך כדי. הראש כל כך לא פנוי לברר בכלל במה אני כן רוצה לעסוק, אני רק יודע שאני מפחד להגיע לגיל 60 ולראות שאני באותו מקום וכבר ימים ארוכים שאני מתעורר באמצע הלילה ולא מצליח לחזור לישון. הרגשתי כמו בתוך חלום רע ואין לי מושג איך אני אמור לצאת ממנו".

לוי ממשיך בסיפורו: "זה קרה בסוכות אמרתי? כן, אז אני עומד בתפילת מוסף בברכת כהנים, הילדים שלי איתי מתחת לטלית, וכשהכהנים מסיימים לברך אותנו במילים: 'וישם לך שלום' אני אומר את התפילה הקצרה הזו ומהעיניים שלי יורדות נהרות: 'ריבונו של עולם, אני שלך וחלומותיי שלך, חלום חלמתי ואיני יודע מה הוא. יהי רצון מלפניך ה' אלוהי ואלוהי אבותיי, שיהיו כל חלומותיי עליי ועל כל ישראל לטובה. בין חלומות שחלמתי על אחרים ובין שחלמתי על עצמי, ובין שחלמו אחרים עליי, אם טובים הם, חזקם ואמצם. ואם צריכים רפואה, רפאם כמי מרה…' כשסידרתי את הטלית בחזרה על הכתפיים כבר היה לי ברור מה אני הולך לעשות".

"כשיצא החג כבר היו למילים האלה לחן. זה לקח לי בדיוק 20 דקות. ככה זה כשזה מתוך חדרי הלב. כשחזרתי לעבודה, הטלפון הראשון היה למנכ"ל ומשם הכל היסטוריה".

"ואתם יודעים מה?" משתף רסקין. "החלום באמת היה לטובה. היה אמרתי? אני חי ברוך ה' בחלום. יש לי עסק בו אני מתפרנס מהדבר שאני הכי אוהב. כבר 4 שנים שאני יוצא בבוקר בשמחה מהבית, נהנה מכל רגע, אה ומרוויח פי כמה וכמה ממה שהרווחתי בתפקיד ההוא. אני חי ונוכח בחיי המשפחה שלי, הזוגיות שלי ובחיי הילדים שלי הרבה יותר מבעבר ומשתפר בזה מיום ליום".

"ולמה אני מספר לכם את כל זה?" שואל רסקין ומיד עונה: "אנחנו בתקופה כזו שלרבים מאיתנו מרגישה כמו חלום בלהות. תפעילו את השיר, עיצמו עיניים (רק בפעם השניה קודם תצפו בקליפ הנהדר) ותשירו. אני מקווה שהתחושה והתקווה שלכם תהיה כמו שלי היתה מתחת לטלית בסוכות תשע"ו. מאחל לכם שכל חלומותיכם יהיו לטובה", מסיים רסקין ברגש.

את השיר מבצע נמואל הרוש בחן ובטעם.

על העיבוד וההפקה המוסיקלית אמון המעבד והמפיק המוסיקלי דוד איכילביץ, שלראשונה עובר אל קדמת הבמה ושר ביחד עם נמואל ואף לחוד.

את יציאת השיר מלווה וידאו-קליפ פסטורלי ומרהיב שכולו מסע וחיבור אל הבריאה.

צפו



0 תגובות