סגר מאופק יותר: כך נערכים במשטרה עם 4 אלף שוטרים לקראת הסגר

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on סגר מאופק יותר: כך נערכים במשטרה עם 4 אלף שוטרים לקראת הסגר

ראש חטיבת המבצעים במשטרה בתדרוך מיוחד לקראת הסגר: "הפקנו לקחים, הסגר הזה יהיה עם יותר הסברה, הידברות עם ראשי המגזר החרדי ומחסומים הדוקים משעות הערב"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש חטיבת המבצעים במשטרה תנ"צ שמעון נחמני קיים הערב תדרוך עם כתבי המשטרה , באשר להיערכות המשטרה לסגר השלישי (בתקוה שזה הסגר האחרון).

לאחר שהמשטרה הפיקה לקחים מהסגר הראשון והשני, קיימנו הערכת מצב עם כלל מפקדי המחוזות ביום חמישי ובהתאם לכך ההנחיות הופצו לכלל מחוזות המשטרה.

כוחות מטה וייעודיים יפעלו בשטח, מדובר על כ 4000 שוטרים שיפעלו בשלב ראשון. לאחר הערכת מצב נוספת אם יוחלט שצריך עוד הפעלת כוחות אזי 6000 שוטרים יפעלו במדרג השני. אנו יודעים שיש תחלואה גבוהה ברש"פ ובעזה, וממתינים להוראות שר הביטחון כיצד לפעול.

הסגר הנוכחי יש לו היבט נוסף והוא כלכלי, אנו יודעים וערים לכך שהרבה עסקים חזרו לעבוד ולשקם את עצמם והסגר הנוכחי יחזיר את מצבם צעד אחורה, לכן החלטנו שעסקים ומרכז מסחריים ננהג יותר באיפוק. גם בכללית בסגר הזה יהיה יותר איפוק, הבנה , ונחישות כשנצטרך. המסר שלנו לציבור להביא לשת"פ למימוש הסגר. יותר הסברה, חלוקת מסיכות במרחב הציבורי , אזהרה אזהרה, אזהרה ורק אח"כ אכיפה.

ישנם 3 דברים שעליהם יושם דגש מלא בסגר :אכיפה מול התקהלויות, אכיפה מול מבודדים, ואכיפה מול מסיבות ואירועים.

באשר למחסומים: 21 מקומות יוצבו מחסומים בבינעירוני, במהלך שעות היום יהיו מעט מחסומים ובדיקות. משעה 18:30 ועד חצות ,המחסומים יהיו הדוקים ובדיקות יותר, אלו שעות שהציבור כבר חזר מהעבודה ואין סיבה לנוע מעיר לעיר, על כן בשעות אלו המחסומים יהיו גם בתוך ובכניסות לערים. במהלך היום יהיו מחסומים מדלגים כפי שראינו בסגר השני.

יציאה להפגנה תותר גם מעבר ל 1000 מטר.

באשר למגזר החרדי והערבי: "לא יהיו הקלות במגזר החרדי. כן, יש הידברות עם ראדי המגזר, חלקם מבינים חלקם לא. יש הסברה, ותהיה הסברה גדולה במגזר החרדי ולא נרפה. נלך להידברות , אך אם תהיה הפרה המשטרה תפעל .

במשטרה קוראים לציבור לשמור על ההנחיות, מסיכות, על מנת שנעבור את התקופה הזו ללא צורך באכיפה ועם הורדת תחלואה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שוב חוזרת השערוריה על עצמה: הפגנות מותר. למה? למה הזכות הבסיסית של כל אדם ללכת לכל מקום שהוא רוצה נשללת, רק ה"זכות הבסיסית" כביכול של ההפגנות קדושה?