בצה"ל מסכמים שנה: "במהלך השנה תקפנו כ-500 מטרות בכל הזירות"

    קובי פינקלר 1 Comment on בצה"ל מסכמים שנה: "במהלך השנה תקפנו כ-500 מטרות בכל הזירות"

    בצה"ל מסכמים שנה אזרחית; הרמטכ"ל: "תקפנו השנה כ-500 מטרות בכל הזירות ובנוסף ביצענו מבצעים רבים בממד החשאי" | החזון לשנים הבאות: "נכפיל בתר"ש 'תנופה' את היקף החימושים המדויקים"

    אביב כוכבי צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימים אחדים לפני תום השנה האזרחית ובמערכת הביטחון מסכמים שנה של לחימה במב"מ (מלחמה בין המלחמות). וכך, חודשיים אחרי חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין הרמטכ"ל קובע ש"מהלכי הנורמליזציה במזרח התיכון הינם בעלי השפעה חיובית על בריתות והיבטי הביטחון במזרח התיכון".

    עוד אומר הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי "ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת במגמת האטה ברורה כפועל יוצא של פעילות צה"ל, אך יש לנו עוד כברת דרך להשלמת היעדים בזירה", ומגלה "תקפנו השנה כ-500 מטרות בכל הזירות ובנוסף ביצענו מבצעים רבים בממד החשאי".

    לצד אלו יודע ראש המטה הכללי לומר, שמרחב הלחימה המשמעותי החשאי שגם מאד השתנה השנה הוא ממד הסייבר- שבו בוצעו מבצעים התקפיים רבים.

    מנגד אל מול האויב הגלוי אומר רא"ל כוכבי "מנענו את כל ניסיונות החדירה למדינת ישראל וראינו ירידה בהיקף הנפגעים ובירי תלול מסלול לעבר ישראל".

    אם בשנת 2019 נורו 1296 פריטי תמ"ס לשטח ישראל, בשנת  2020 נורו 174 פריטי תמ"ס לשטח ישראל וגם במספר ההרוגים יש ב"ה ירידה משמעותית לעומת השנים הקודמות, כשבשנת 2018 היו 16 הרוגים, בשנת 2019 9 הרוגים והשנה 2 הרוגים (2020 – הרוג אחד מכוחות הביטחון, הרוג אחד אזרח).

    מנתוני אגף המודיעין אותם מביא הרמטכ"ל עולה שהמזרח התיכון הוא האזור המשוסע, המפולג והאלים ביותר בעולם וכנגד זה אומר הרמטכ"ל "אנו פועלים בשש זירות באופן אינטנסיבי. יש זירות עם פעילות באופן יום-יומי ויש כאלה עם פעילות שבועית או חודשית כשבמרבית המדינות המקיפות את ישראל יש אזורים ללא משילות, המאתגרים
    אותנו בהפעלת "מנופים" קלאסיים".

    ויש לו גם חזון לשנים הבאות "נכפיל בתר"ש 'תנופה' את היקף החימושים המדויקים של צה"ל".



    1 תגובות

    מיין תגובות