זְקֵנֶיךָ וְיֹאמְרוּ לָךְ: מאחורי הכינוס ההיסטורי של המועצת המורחבת

    אסתי פלד No Comments on זְקֵנֶיךָ וְיֹאמְרוּ לָךְ: מאחורי הכינוס ההיסטורי של המועצת המורחבת

    דיון מיוחד ב"מהדורה המרכזית" לאחר הכינוס ההיסטורי של "מועצת גדולי התורה" המורחבת עם החברים החדשים. על ההחלטות הדרמטיות כנגד חוקי הגיוס והגיור, וההרחבה המפתיעה של חברי המועצת. הדיווחים התקשורתיים הכוזבים, והמסר החינוכי והתורני מהכינוס

    צילום: אלי קובין
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התקיים דיון מיוחד על כינוס מועצת גדולי התורה ההיסטורי בשישי האחרון, לאחר ההחלטות הבלתי מתפשרות על חוק הגיוס ועל חוק הגיור. בנוסף התקבלו מספר מינויים חדשים של ראשי ישיבות שיכהנו כחברי מועצת גדולי התורה.

    בין החברים החדשים במועצת: ראש ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת אורחות תורה הגאון רבי שרגא שטיינמן וראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ. הגר"צ דרבקין, הגרא"י קוק, הגר"י הקר, הגרא"י פינקל והגר"א לוי.

    אבי רבינא, כתב קול חי אמר בדיון: "אם לפני שנים מינוי של ראשי ישיבות למועצת היה נידון כמה חודשים, ראינו הפעם הליך של יממה. מי שניסה להפעיל לחצים – לא הצליח. לא היו קריטריונים ברורים למעט שרוב המצטרפים הים ראשי ישיבות סביב גיל ה 80".

    אליהו ארנד הוסיף: "ראינו שלמרות שהכינוס מתרחש בעידן הטכנולוגי, ראינו שלא הייתה כמעט שום משמעות לכל מיני דיווחים שעלו וירדו".

    העיתונאי שלמה קוק העלה את חשיבות הכינוס: "הכינוס והמינויים חשובים פי כמה לדור הצעיר, לילדים, שלא זורים את מרן הגרי"ש אלישיב ואת הגראי"ל שטיינמן, והנה הם רואים: אלו גדולי ישראל".

    ד"ר חיים זיכרמן ציין כי "המועצת קובעת את סדרי העדיפויות, האם המאבק הוא על הבית פנימה גמו גיוס, או על הבית והחוצה כמו גיור ושבת. וזה המאפיין של דור ראשי השיבות, שמניחים את כובד המשקל פנימה – שמירה על הבית".

    תיעוד התכנסות המועצת. צילום: אלי קובין.

    הכינוס ההיסטורי של המועצת

    אלי קובין



    0 תגובות