האלוף במיל' עמוס ידלין: "האיראנים מתכוונים להגיב ויש להם תפריט גדול"

    ישראל רובין No Comments on האלוף במיל' עמוס ידלין: "האיראנים מתכוונים להגיב ויש להם תפריט גדול"

    האלוף במיל' עמוס ידלין בשיחה עם קול חי: "איראן מרגישה שהיא חייבת להגיב אחרי שהיא הותקפה יותר מידי פעמים. התפריט שלהם הוא מאוד גדול" | עם זאת, העריך: "סביר שבמקרה הזה הם ידחו את התגובה לשלהי כהונת הנשיא האמריקאי טראמפ" | על ועדת הבדיקה לצוללות: "יש פה בערך שבע סוגיות שכולן מתחילות מאותו משרד בירושלים ונגמרות באותה מספנה בגרמניה"

    האלוף במיל' עמוס ידלין צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף במיל' עמוס ידלין מתייחס לחיסולו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית ואומר כי: "ברור שאפשרות של נקמה בעקבות החיסול – צריכה להטריד אותנו. מדובר באיש מפתח משמעותי בתוכנית הגרעין החשאית של איראן", מדגיש ידלין ומסביר כי "לאיראן יש 2 תוכניות גרעין: אחת מוסווית בתוכנית אזרחית והיא גלויה ומפוקחת, והשניה שעוסקת בנשק עצמו והרכבתו על טילים היא תוכנית חשאית שאותו מוחסן פח'רי-זאדה עמד בראשו ב-30 השנים האחרונות".

    "האירונים מתכוונים להגיב", קובע ידלין בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן בקול חי: "כשחיסלו את קאסם סולימאני בתחילת השנה האמריקאים לקחו אחריות על ההתנקשות. הפעם אף אחד לא לקח אחריות, אבל מבחינת האיראנים יותר מידי כיוונים מצביעים על ישראל ולכן האיראנים עומדים היום בפני שלוש דילמות: נגד מי להגיב, דילמה שלכאורה כבר נפתרה להם, מה לעשות ומתי לעשות".

    קאהן: האם לאיראן במשבר הכלכלי והרפואי הקשה שלה יש יכולת לעשות משהו שהוא מחוץ לגבולותיה, למעט באמצעות ה'פרוקסים', למיניהם, מדרום ומצפון לישראל?

    ידלין: "הפרוקסים נבנו בדיוק בשביל התרחישים האלה. אבל איראן נמצאת בדילמה, היא מרגישה שהיא חייבת להגיב אחרי שהיא הותקפה יותר מידי פעמים. התפריט שלהם הוא מאוד גדול. הם יכולים למשל לסלק את הפקחים (של סב"אא) ולהתקדם עם תוכנית הגרעין. הם יכולים להפעיל את חיזבאללה (ה'פרוקסי'), או מיליציות מסוריה או אפילו הח'ותים בתימן והם יכולים לפגוע בשגרירויות ישראלית והם עשו את זה בעבר".

    עם זאת, מעריך האלוף במיל' ידלין: "הם (האיראני) לא רוצים לעשות את זה מוקדם מידי, מפחד מהנשיא האמריקאי טראמפ שעדיין בבית הלבן ועלול לנצל את התגובה שלהם לביצוע פעולת תגובה משלו. סביר שבמקרה הזה הם ידחו את התגובה לשלהי כהונתו".

    ידלין נשאל על ידי קאהן גם לגבי ועדת הבדיקה שהקים השר גנץ לפרשת הצוללות. ידלין התייחס לכך ואמר כי "ועדת הבדיקה הזו היא הטוב במיעוטו. אבל היא לא מספיקה. יש פה בערך שבע סוגיות שכולן נוגעות בסוף ביותר בכלי שיט אבל גם בצוללות וכולן מתחילות מאותו משרד בירושלים ונגמרות באותה מספנה בגרמניה. מדובר על צוללת שישית, על צוללות 7, 8, 9, על מכרז כלי השיט שבוטל, הדרישה לספינות נגד צוללות שלא היה צורך בהן, על המספנה בחיפה, על הצוללות לגרמניה וגם סוגיה של מניות. כל הסוגיות האלה יוצאות מאותו מקום ומגיעות לאותו מקום ולא נבדקו בהיבט הזה. כל מי שסביב ראש הממשלה נחקר וגם חלקם הגדול הועמד לדין ולכן להערכתי החקירה לא מוצתה".



    0 תגובות