מוסי רז: "אני מעדיף את נתניהו על ליברמן"

    ישראל רובין No Comments on מוסי רז: "אני מעדיף את נתניהו על ליברמן"

    מוסי רז ממרצ בשיחה עם קול חי: "מגנה את ההתקפות על החרדים והערבים גם יחד ואת האלימות כלפי החרדים וכלפי החילונים. צריך להפסיק להשוות מי סופג יותר" | עוד אמר: "צריך לבטל את חובת הגיוס" | "אני מעדיף את נתניהו על ליברמן"

    מוסי רז צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ לשעבר מוסי רז ממרצ והסופר חיים ולדר שוחחו עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. תחילה נשאל מוסי רז לגבי ההתקפות על הציבור החרדי. רז: "אני חושב שיש הסדר בין אנשים שונים בתוך מרצ. יש את הקו של ניצן הורוביץ שכולל התקפות על החרדים. אני לחלוטין לא שותף לזה. אתה יכול לעבור על הדברים שאני מפרסם. להיפך, שוב ושוב קראתי להבין את הציבור החרדי ולהתחשב. זה בסדר שלפעמים אין הסכמות, אבל בלי הכללות".

    חיים ולדר: "זה נכון. מוסי רז, כמו גם יריב אופנהיימר, באמת אנשים מאוד מכבדים. אני חושב שהשמאל התייאש קצת מהנושא של שלום מפני שזה לא עובד, ולא מהצד שלנו, אלא מהצד שלהם (של הפלסטינים י.ר). המלחמה האמיתית היום של השמאל זה הנושא של ערכים ליברליים שהם רואים אותם כנוגדים לדת. ולכן כל הנושא של הדרה, הדתה ושיוויון – זה היום המלחמה. וזו מלחמה כוללת. השמאל למעשה היום כיוון את התותחים יותר לכיוון הדת. אני לא מדבר על אנשים מסוימים וודאי שלא על מוסי רז עצמו. אם שולמית אלוני בזמנו הובילה קו של נגד כפייה דתית – היום זה בהחלט כבר הגיע לרמה של כפייה חילונית".

    מוסי רז חוזר לעניין ההתקפות על החרדים: "יש התלהמות שאני מגנה אותה בכל תוקף. אלו כותרות נגד החרדים וכותרות יותר גדולות אפילו נגד הערבים. אני לא מקבל לא את זה ולא את זה. רק אתמול פתחו את המהדורה באחד הערוצים עם רף התחלואה במגזר הערבי. אני רואה עיתונאי חרדי שמדווח דיווחים כל כך חשובים על אלימות נגד חרדים, שהיא מזעזעת, אבל תמיד הוא צריך להוסיף בסוף המשפט 'למה לא עושים ככה בבלפור ולמה לא עושים את זה במקומות אחרים'. בואו נאבק נגד אי צדק בלי לגלגל את זה אחד על השני. וגם החילונים עושים את זה 'בבלפור מרביצים – למה לא עושים ככה לחרדים'. תפסיקו עם זה משני הצדדים".

    "החילונים שאומרים את זה טועים והחרדים שאומרים את זה טועים. צריך להיאבק נגד אלימות משטרתית ולא לספור מי סופג אותה יותר. מי שסופג אותה יותר אגב זה לא יהודים", מוסיף רז.

    לדברי רז: "חרדים וחילונים יתעמתו תמיד. אי הסכמות זה בסדר, אבל אם אנחנו רוצים להבין אחד את השני, צריך כאן מהלך אמיץ של המנהיגים החרדים יחד עם מנהיגים חילונים: לבטל את חובת הגיוס לצבא. הדבר הזה שכל הזמן אומרים 'אבל הם לא הולכים לצבא' זה מעורר את השנאה. צה"ל יכול להסתדר בלי גיוס חובה. כל עוד תהיה חובת הגיוס הזה השנאה שמופגנת תהיה קיימת. אגב זה גם חלק ממה שמתדלק את השנאה כלפי ערבים".

    חיים ולדר: "אין לי שום זכות לדבר על גיוס משום שאני נוגע בדבר. אבל הנושא של ההשוואה לבלפור היא מאוד חשובה והדרך היחידה שלנו לבוא ולהציב מראה. אם יש משהו שאני שואף אליו היא ש'הפוליטיקלי קורקט' תעבוד לא רק על הערבים אלא גם על החרדים".

    לגבי המצב הפוליטי כיום אומר רז: "אתה חושב שאני מבדיל בין גנץ לנתניהו? הם אותו דבר בדיוק. בכלל לדעתי גנץ זה פאסה – הוא לא יהיה פה כלום ואני חושב שהוא גם לא יעבור את אחוז החסימה".

    חיים ולדר: "הם מעדיפים את ליברמן היום". מוסי רז: "ממש לא. אני מעדיף את נתניהו על ליברמן".



    0 תגובות