נשיאת העליון ל'בצלמו': "לא אמנע מהשופט מזוז לדון בתיקי הרס בתי מחבלים"

    ישראל רובין No Comments on נשיאת העליון ל'בצלמו': "לא אמנע מהשופט מזוז לדון בתיקי הרס בתי מחבלים"

    למרות שבמאה אחוז מהמקרים סרב עד כה השופט מזוז להתיר הרס בתי מחבלים, בתגובתה לפניית 'בצלמו' מסרבת נשיאת ביהמ"ש העליון למנוע מהשופט מזוז לדון בתיקים של הריסת בתי מחבלים: "לא רואה הצדקה להוציא הנחיה כבקשתך"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל תנועת 'בצלמו', שי גליק, שנוכח לראות כי שופט העליון מני מזוז, שפוסק באופן מסורתי כנגד הריסת בתי מחבלים, משובץ פעמים רבות בתיקים מסוג זה, פנה לפני כחודש לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, וביקש ממנה להימנע מלשבץ את השופט מזוז בדיונים בנושא הריסת בתי מחבלים.

    הנשיאה חיות השיבה היום לפנייתו של גליק וכתבה כי "לא תמנע מהשופט מני מזוז לדון בתיקי הרס בתי מחבלים". זאת, למרות שבמאה אחוז מהמקרים סרב עד כה השופט מזוז להתיר הרס בתי מחבלים ולמרות שקודמתה הנשיאה מרים נאור מנעה ממנו לדון בתיקים אלו.

    לדברי הנשיאה חיות: "בפנייתך ביקשת כי הנשיאה תנחה שלא לשבץ את השופט מ' מזוז בדיונים שעניינם הליכי הריסת בתי מחבלים. בהתאם לסדרי העבודה של בית המשפט העליון, הרכב השופטים הדן בהליך נקבע, ככלל, על ידי יומן בית המשפט ללא מעורבותו של גורם שיפוט כלשהו. הנשיאה לא ראתה הצדקה להוציא הנחיה כבקשתך".

    בתנועת 'בצלמו' מגיבים להחלטת הנשיאה חיות ואומרים כי מדובר ב"ליקוי מאורות". לדבריהם "שופט שפוסק שגם אם הרס בתי מחבלים מציל חיים אסור להרוס בתים, מוכיח שאיננו ראוי לשיפוט בכלל ובפרט לא בדבר זה. המשך שיבוצו בתיקים אלו מוכיח שהמשחק מכור ואין שום כוונה לדיון אמיתי".

    "נמשיך להאבק שנושאים ביטחוניים יוכרעו בצבא ולא בבג"ץ. לא ייתכן שלשופטי בג"ץ יבינו בביטחון יותר מאלופי צבא ואנשי השב"כ", הוסיפו ב'בצלמו'.



    0 תגובות