אושר בקריאה ראשונה: שכר החכי"ם יוקפא; גפני ידון על שכר השופטים

    איתי גדסי No Comments on אושר בקריאה ראשונה: שכר החכי"ם יוקפא; גפני ידון על שכר השופטים

    על רקע המשבר הכלכלי הגדול שפוקד את ישראל, בשל משבר הקורונה. הכנסת אישרה בקריאה ראשונה להקפיא את שכר החכי"ם לשנת 2021 והם לא יקבלו את העלאה של 6,500 ש"ח. וועדת הכספים תדון על שכר השרים והשופטים

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק להקפאת שכר חברי הכנסת לשנת 2021 מדובר בהצעה מטעם ועדת הכנסת אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת יאיר לפיד ומיקי לוי.

    ההצעה אושרה ברוב של 65 תומכים וללא מתנגדים, ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להמשך דיון. בחוק מוצע כי בשנת 2021 תהיה הקפאה של שכר חברי הכנסת.

    הרקע להצעת החוק, היא לאור משבר הכלכלי הגדול שפוקד את ישראל בשל מגיפת הקורונה והנכונות לצמצמם בשכר הציבורי, "בינואר 2021 אמור שכרם של חברי הכנסת להתעדכן בכ-6,500 ש"ח. הזינוק הצפוי בשכרם של חברי הכנסת הוא תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה.

    זאת משום ששכר חברי הכנסת צמוד לשכר הממוצע במשק ובשנת 2020 עלה השכר הממוצע באופן משמעותי בשל הגידול באבטלה ופיטוריהם של רבבות עובדים שהשתכרו פחות משכר הממוצע.

    לאחר אישור החוק, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני החליט להביא להצבעה בוועדה ביום רביעי הקרוב את עדכון משכורתם של נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים, שופטים ודיינים.

    בשונה משכר החכי"ם שמצריך חקיקה ב-3 קריאות במליאת הכנסת, בהחלטת ועדת הכספים לעדכן את שכרם של נושאי המשרה ברשויות השלטון.



    0 תגובות