אשכנזי: "מדינות שסירבו להכיר בי-ם שוקלות להעביר אליה את השגרירות"

    איתי גדסי No Comments on אשכנזי: "מדינות שסירבו להכיר בי-ם שוקלות להעביר אליה את השגרירות"

    שר החוץ גבי אשכנזי בנאומו בכנסת, במהלך הדיון על הסכם השלום עם ממלכת בחריין, העריך, "אני מאמין שבקרוב מאוד נראה מדינות נוספות מצטרפות למאמץ ההכרה בירושלים כבירת ישראל"

    שר החוץ גבי אשכנזי צילום: פלאש90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ גבי אשכנזי נאם היום (שלישי) במליאת הכנסת במסגרת ההצבעה על הסכם השלום עם ממלכת בחריין, ואמר, "הסכמים אלו, עם איחוד האמירויות, בחריין וסודן הביאו לפתיחת חלון הזדמנויות למדינות רבות, המבקשות, בתקופה זו, להצטרף למעגל השלום והנורמליזציה ולשינוי האווירה והשיח המתחולל באזורנו".

    שר החוץ הוסיף כי "מדינות, שעד לא מזמן סירבו להכריז ולהכיר בירושלים כבירת ישראל, מבקשות לחזק את יחסיהם הדיפלומטיים עם ישראל, לחזק קשרי כלכלה ומסחר, ואף שוקלות להעביר שגרירויותיהן לירושלים".

    שר החוץ עדכן בנאומו כי "לפני מספר ימים, בשיחתי עם שר החוץ של הרפובליקה הדומיניקנית, עידכן אותי עמיתי, כי הרפובליקה הדומיניקנית שוקלת להעביר את השגרירות שלה לירושלים. לפני שבוע בדיוק, בעת ביקור שר החוץ של מלאווי בלשכתי בירושלים, הכריז שר החוץ, כי בכוונת מלאווי להיות המדינה האפריקאית הראשונה להקים שגרירותה בבירתנו".

    אשכנזי הוסיף, "אני מאמין שבקרוב מאוד נראה מדינות נוספות מצטרפות למאמץ ההכרה בירושלים כבירת ישראל".

    שר החוץ סיפר כי "מאז החתימה על ההסכמים, חיבר משרד החוץ למעלה מאלף חברות ישראליות לחברות מהמפרץ, ואנו צופים שהסכמי הסחר הללו יניבו תרומה אדירה לכלכלת ישראל, כגון ביקור המשלחת של בנק ישראל, בית החולים שיבא, הבורסה לניירות ערך, כמו גם באירוע האקספו, הצפוי להתקיים שנה הבאה בדובאי, בו צפויים לבקר למעלה מ-25 מיליון מבקרים ובמהלכו ייפתחו הזדמנויות עסקיות למאות חברות ישראליות נוספות".

    שר החוץ הודה במהלך נאומו, "הערכתי הרבה, לכל מובילי המהלך, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולנשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ ולצוותו המקצועי והמסור, למזכיר המדינה מייק פומפאו ולשליחים המיוחדים ג'ארד קושניר ואבי ברקוביץ".

    בסיון נאומו קרא שר החוץ לרשות הפלסטינית ואמר, "אני קורא לפלסטינים להצטרף לשיח הזה ולדרך החדשה אותה אנו מתחילים לטוות עם שכנינו. זהו זמן לשיח של אחדות ויצירת שלום אמיתי וכנה ללא כל תנאים מוקדמים".



    0 תגובות