צפו: במקום המונים בקבר רחל – שידור חי ומרגש ממתחם הציון

    אבי יעקב No Comments on צפו: במקום המונים בקבר רחל – שידור חי ומרגש ממתחם הציון

    רבבות המתפללים לא יכלו להגיע השנה לציון קברה של רחל אמנו ע"ה, עקב המגבלות. ביוזמת "קול חי", המאזינים שלחו אלפי שמות לתפילה מרכזית שנערכה בשידור חי בהשתתפות גדולי הרבנים

    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבר רחל אמנו ע"ה אמנם ריק השנה, תשפ"א, עקב מגבלות הקורונה, אולם מאות אלפי מאזיני קול חי התחברו השנה מהבית לאוירת התפילה שבכל זאת התקיימה במתחם הציון הקדוש שבפאתי בית לחם, במסגרת שידור מיוחד ומרגש שנערך בליל יום ההילולא.

    מדי שנה מגיעים לקברה של רחל אמנו ע"ה ביום ההילולא, למעלה ממאה אלף בני אדם, שמגיעים לשפוך שיח על מצבתה של רחל אמנו, למען ישועת הכלל והפרט. הרבה מאד ישועות זכו יהודים לראות בעקבות התפילה במקום המקודש, על אם הדרך בין אפרת ובית לחם, בואכה העיר ירושלים מדרום.

    השנה, עקב מגבלות משרד הבריאות, הוחלט במשטרה למנוע בכל מחיר את קיומה של ההילולא המסורתית, אך בפעילותו של מנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים, הרב יוסף שוינגר, הוחלט להתיר את כניסתם של רבנים ואישי ציבור בלבד, שהגיעו לציון הקדוש כדי להתפלל למען ישועת הכלל והפרט.

    במסגרת זו, אושר ל"קול חי" להקים אולפן פתוח סמוך לציון, ובליל היאהרצייט התמקם צוות קול חי באחת הקפסולות שהוקמו במקום, כשאת השידור החי והמרגש מובילים בצלאל קאהן ובנצי לייזרוביץ, כשעמם מלווה את השידור כולו הגאון הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה, השכונה הסמוכה ביותר לקבר רחל. לצידם, שלומי קצנלבוגן ויהודה בן משה, הפליאו בשירי רגש על רחל אמנו ע"ה.

    בזה אחר זה הגיעו לאולפן הפתוח רבנים ואישי ציבור, ובהם הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון הרב שמואל רבינוביץ, השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים, הרב יוסף שוינגר.

    במהלך השידור, התבקשו המאזינים לשלוח שמות לתפילה, לקראת מעמד תפילה מיוחד ומרגש שנערך לקראת סוף המשדר. ואכן, אלפי מאזינים שיגרו שמות לתפילה, להצלחה, לברכה בכל העניינים, כשאת מעמד התפילה מקיימים הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון הרב שלמה משה עמאר, יחד עם רבה של שכונת גילה, הגאון הרב אליהו שלזינגר, כשמניין משתתף בתפילה. בסיומה, אמרו שני הרבנים תפילת "מי שברך" להצלחת כל עם ישראל, לרפואת כל החולים, להתמדת בריאותם של הבריאים, וכן "מי שברך" מיוחד לרפואת גדולי ישראל שנדבקו בנגיף בתקופה האחרונה וזקוקים לרחמי שמים.

     



    0 תגובות