הפרלמנט הצ'כי הכריז על חיזבאללה כארגון טרור

    שלמה ריזל No Comments on הפרלמנט הצ'כי הכריז על חיזבאללה כארגון טרור

    הפרלמנט הצ'כי הכריז על חיזבאללה כארגון טרור • שר החוץ אשכנזי: "צעד נוסף במאמץ שמוביל משרד החוץ להרחבת הלחץ הבינלאומי על החיזבאללה; קורא לאיחוד האירופאי ולמדינות נוספות להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור"

    פעילי חיזבאללה בלבנון. אילוסטרציה
    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; אנחנו לא ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצלחה נוספת במאבקה של ישראל בארגון הטרור חיזבאללה בזירה המדינית: הפרלמנט הצ'כי הכריז על חיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור. כמו כן, קראה הפרלמנט בהחלטה לממשלת צ'כיה לפעול להרחבת ההכרזה על הארגון באיחוד האירופי. המשמעות: חיזבאללה לא יוכל לפתוח חשבונות בנק במדינה ולא יוכל לפעול בה בדרכים אחרות לביסוס תאים רדומים.

    שר החוץ גבי אשכנזי ברך עלה ההחלטה: "החלטת הפרלמנט הצ'כי אשר קובעת כי ארגון חזבאללה על כל זרועותיו הינו ארגון טרור מצטרפת להחלטות שקיבלו בחודשים האחרונים פרלמנטים נוספים וממשלות באירופה ובאמריקה הלטינית. צ'כיה היא ידידת אמת של ישראל. אני מודה לחברי הפרלמנט על ההחלטה החשובה ומקווה שהחלטה זו תתורגם לצעדים נוספים".

    הפרלמנט הצ'כי קבע בהחלטתו כאמור כי חיזבאללה הינו ארגון טרור אשר מערער את היציבות במזרח התיכון ומהווה איום על הדמוקרטיות באשר הן. הוא מצטרף לפרלמנטים באוסטריה, גרמניה ושווייץ שכבר קיבלו לאחרונה החלטות בנושא חזבאללה. החלטת הפרלמנט התקבלה ימים ספורים לאחר הודעת ממשלת אסטוניה על איסור כניסת פעילי חזבאללה לשטחה והודעת ממשלת גואטמלה בדבר הכרזה על חזבאללה כארגון טרור.

    במשרד החוץ ציינו כי "משרד החוץ מוביל מאמץ בינסוכנותי להגברת הלחץ הבינלאומי על חזבאללה, ובשנה וחצי האחרונות 12 מדינות הצטרפו לרשימת המדינות הרואות בארגון חזבאללה על כל זרועותיו ארגון טרור".

    שר החוץ אשכנזי קרא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון על כל זרועותיו כארגון טרור.



    0 תגובות