לאחר סערת המלצת הדחת הראש"ל: הצע"ח לפיצול נציבות תלונות השופטים

    איתי גדסי No Comments on לאחר סערת המלצת הדחת הראש"ל: הצע"ח לפיצול נציבות תלונות השופטים

    חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי מש"ס, הגישו הצעת חוק לפיצול סמכויות נציבות תלונות השופטים, הדיינים והקאדים. ע"פ החוק יהיה נציב מיוחד לבתי הדין ונציב לקאדים. בהסבר נאמר כי השופט בדימוס אינו מכיר כלל את מסגרות בתי הדין והפער בשל כך פוגע באיכות עבודתו שמביאה לזלול בבתי הדין ולפגיעה באמון הציבור

    מרן הראש"ל הגר"י יוסף צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות ההמלצה חסרת התקדים של נציב תלונות השופטים השופט בדימוס אורי שוהם להדיח את מרן הראש"ל הגר"י יוסף מתפקידו לאור התבטאויותיו כנגד הרופרמים ובג"ץ וגרמה לזעזוע רב בקרב הציבור הדתי והחרדי בישראל. בש"ס בתגובה הגישו הצעת חוק לפיצול תפקיד הנציבות.

    היום (שלישי) חה"כ משה ארבל וינון אזולאי הצעת חוק הקובעת כי תפקיד נציב תלונות הציבור יפוצל לשלושה תקנים. נציב לשופטים, נציב לדיינים ונציב לקאדים שגם הוא יחולק לשניים. הסיבה לפיצול תפקיד הנציב אומרים בש"ס כי אי הכרת הנציב את מסגרות השיפוט עליהן הוא מופקד מביאה לזלזול בערכאות ולתקלה תחת ידו.

    בהסבר לעצת החוק נכתב כי בשל אי היכרות לעומק של המסגרות, "פער זה פוגע ביכולתו של הנציב למלא את תפקידו נאמנה ביחס לערכאות אלו והשופטים המשמשים בהן, ליתן חוות דעת עניינית ומתאימה לתלונות הציבור בנוגע לשופטים המשמשים בערכאות אלו ומוביל לפגיעה באמון ציבור המתדיינים ושופטי הערכאות הדתיות בנציב".

    לפיכך מוצע כי יוקמו נציבויות ייחודיות לתלונות הציבור לשלוש המערכות המשפטיות במדינת ישראל שפועלות לפי דין דתי: נציב תלונות הציבור על דיינים, נציב תלונות הציבור על קאדים ונציב תלונות הציבור על קאדים מד'הב.

    במקביל, סמכותו של נציב תלונות הציבור על שופטים תיוחד לנושאי משרות שיפוטיות במערכת המשפט הישראלית הכללית ובתי המשפט הצבאיים. פיצול נציבויות התלונות תאפשר מינוי נציבים מומחים הבקיאים בדיני המערכת השיפוטית על התלונות עליה הם מופקדים, דרכי פעולתה, ציפיות המתדיינים בה וכיוצ"ב.



    0 תגובות