משרד האוצר מקדם: מענק של 2,000 ש"ח למובטלים תקופה ממושכת

    אבי יעקב No Comments on משרד האוצר מקדם: מענק של 2,000 ש"ח למובטלים תקופה ממושכת

    משרד האוצר הפיץ טיוטת הסכם בין משרד האוצר למוסד לביטוח לאומי בדבר מתן מענקים למובטלים במשך תקופה ממושכת וכן בעבור השתלבות בשוק התעסוקה לאחר תקופת אבטלה ממושכת בשל התפרצות נגיף הקורונה

    שר האוצר ישראל כץ צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד האוצר הפיץ טיוטת הסכם להערות הציבור על פיו יינתנו מענקים למובטלים בעבור השתלבות בשוק התעסוקה לאחר תקופת אבטלה ממושכת בשל התפרצות נגיף הקורונה.

    לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, החליט שר האוצר לסייע באופן חד פעמי למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ולהעניק לו מענק בסכום של 2,000 שקלים. למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020. זאת, בתנאי שהשכר הקובע שלו טרום המשבר היה נמוך מהשכר היומי הממוצע במשק.

    על פי טיוטת ההסכם, בני זוג הזכאים שניהם למענק חד פעמי, יהיו זכאים כל אחד מהם לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה.

    בנוסף, במטרה לסייע למובטלים לאחר תקופת אבטלה ממושכת לחזור למעגל התעסוקה, החליט שר האוצר לתת מענק לעובד שיחזור לעבודה לאחר ה-17 באוקטובר 2020 והיה מובטל במשך 100 ימים קודם לכן שבגינם קיבל דמי אבטלה. המענק יינתן לאחר תקופת אבטלה ממושכת לחוזרים לעבודה בשכר נמוך מזה שעבדו בו בטרם אבטלתם. המענק יינתן במשך ארבעה חודשים וכתלות בשכרם החדש. סכום המענק יכול להגיע לאלפי שקלים.

    שר האוצר, ישראל כ"ץ: "החלטתי על צעדים חשובים אלו כדי לסייע למי שמובטל תקופה ממושכת ונשחק בהכנסתו עקב התמשכות הסגרים לעבור את התקופה הקשה ובנוסף לעודד מקבלי חל"ת רבים לחזור למעגל התעסוקה. כל זה בנוסף לתוכנית רשת הביטחון, שמסייעת לעצמאים שכירים ובעלי עסקים. לצד זה אמשיך להאבק לחזרה מהירה של המסחר וכלל הפעילות במשק, כדי להחזיר את הכלכלה הישראלית לפעילות מלאה".



    0 תגובות