לאחר ביקור גנץ בארה"ב: ישראל מסכימה למכירת F35 לאמירויות

    איתי גדסי 2 Comment on לאחר ביקור גנץ בארה"ב: ישראל מסכימה למכירת F35 לאמירויות

    לפני כחודש החלו הדיונים בין ישראל לארה"ב על מכירת מטוס החמקן לאמירויות, לאחר שארה"ב הבטיחה לשמר את יתרונה האיכותי באזור הסכימו שר הביטחון וראה"מ לקיום העסקה

    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השליחות לארה"ב: עם שובו של שר הביטחון לישראל שוחחו ראש הממשלה ושר הביטחון על ההסכם שנחתם להבטחת יתרונה הצבאי של ישראל, ועדכן על הדיונים שערך בפנטגון ועל ההסכם שנחתם בינו לבין מזכיר ההגנה אספר להבטחת יתרונה הצבאי האיכותי של מדינת ישראל.

    בהודעת שר הביטחון נכתב כי הסכם זה הושג אחר דיאלוג ממושך בין משרד הביטחון והפנטגון שהתחיל לאחר ביקורו הקודם של שר הביטחון בוושינגטון לפני חודש.

    שר הביטחון הדגיש שההבנות שהושגו עם ארצות הברית יאפשרו תכניות רכש ארוכות טווח שיספקו מערכות נשק מתקדמות לישראל, ישדרגו באופן משמעותי את יכולותיה הצבאיות, יבצרו את ביטחונה ועליונותה הצבאית האזורית של ישראל, וישמרו את יתרונה הצבאי האיכותי בעשורים הקרובים.

    במסגרת הביקור עדכנו גורמי הממשל האמריקניים את שר הביטחון שהממשל האמריקני מתכנן להודיע בזמן הקרוב לקונגרס על כוונתו לספק מערכות נשק מסוימות לאיחוד האמירויות.

    ראש הממשלה ושר הביטחון הסכימו שלאור העובדה שארצות הברית משדרגת את יכולותיה הצבאיות של ישראל ומשמרת את יתרונה האיכותי – ישראל לא תתנגד למכירת המערכות הללו לאיחוד האמירויות.

    מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ההבנות החדשות לא היו חלק מהסכם השלום עם איחוד האמירויות והדיון בהן החל רק לפני חודש עם ביקורו של שר הביטחון בוושינגטון, לאחר החתימה על הסכם השלום, והסתיים רק אתמול".

    עוד הוסיפו, "לאחר בחינה מדוקדקת שהתקיימה על ידי גורמי המקצוע במשרד הביטחון הוחלט שלישראל אין התנגדות לאספקת מערכות נשק מסוימות לאיחוד האמירויות, כשהדבר מעוגן בהסכם עם ארה"ב המשדרג את יתרונה הצבאי של ישראל ומבטיח את עליונותה הצבאית במזרח התיכון בעשורים הקרובים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      טעות למכור מטוס.אני לא מאמינה בהם.יום אחד הם יהפכו את עורם והמטוס יהיה נגדנו.אין אמונה בערבים.

    2. 1

      בושה! הנה מתחילים הוויתורים לערבים!
      להזכיר לכם איך הסתייגתם מכל ציוץ על כך שתתנו למכור להם מטוסים?… ועכשיו עוד ללא בושה אומרים את זה בפנים!