היסטוריה: בחריין חתמה על הסכם תעופה עם ישראל

    שלמה ריזל No Comments on היסטוריה: בחריין חתמה על הסכם תעופה עם ישראל
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לוח ההמראות של נתב"ג מתמלא ביעדים חדשים. יומיים בלבד לאחר שישראל חתמה על הסכם תעופה היסטורי עם איחוד האמירויות, מכריזה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב על הסכם תעופה היסטורי נוסף שנחתם היום (חמישי) בין רשויות התעופה האזרחיות של ישראל ובחריין.

    הסכמי התעופה עם בחריין ואיחוד האמירויות נחתמו בהמשך להסכם השלום שנחתם בבית הלבן ב-15 בספטמבר בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. במסגרת ההסכמים הוחלט על כינון טיסות סדירות בין המדינות.

    ההסכם שנחתם בין ישראל לבחריין מאפשר לשתי המדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה, בירת בחריין לנתב"ג. עוד סוכם על הפעלה בלתי מוגבלת של טיסות בין בחריין לנמל התעופה רמון שליד אילת. בנוסף לכך, תתאפשר הפעלת עד 5 טיסות מטען שבועיות בין המדינות. הטיסות יחלו כבר בשבועות הקרובים.

    מזכר ההבנות המאפשר את הפעלת הטיסות הישירות בין ישראל לקאטר, נחתם על ידי מנהל אגף בכיר כלכלה ויחסים בין לאומיים ברשות התעופה האזרחית ,ישי דון יחיא ועמיתתו מבחריין אבטסאם אל סאלמן האחראית על התובלה האווירית ברשות התעופה האזרחית של בחריין.

    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב: "הסכם השלום אותו הוביל ראש הממשלה פותח יעדים חדשים ומרתקים עבור הציבור הישראלי. אין לי ספק, שההסכם עם בחריין שנחתם יומיים בלבד לאחר חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות יביא את התעופה, התיירות והסחר לשיאים חדשים ונוספים. הציבור הישראלי יזכה להינות בעתיד מקווי אקספרס, שיובילו את הישראלים מנתב"ג לאבו דאבי ובחריין בתוך כ-3 שעות בלבד", הוסיפה השרה רגב.

    שר החוץ גבי אשכנזי: "הסכם התעופה שנחתם היום מול בחריין הוא נדבך חשוב נוסף ביחסי השלום והנורמליזציה בינינו. מדובר בשותפות בין שווים שתביא לתחילתו של גל פריחה עסקי, כלכלי ותיירותי, קידום הנכסיות של ישראל, הצגת פניה היפות וידנו המושטת לשלום בינינו למדינות האזור".



    0 תגובות