אורי לופליאנסקי בריאיון מיוחד: "הטיפול וההחלמה בבית הוא הבריא ביותר"

    אסתי פלד 1 Comment on אורי לופליאנסקי בריאיון מיוחד: "הטיפול וההחלמה בבית הוא הבריא ביותר"

    יו"ר "יד שרה, הרב אורי לופליאנסקי בריאיון ל"מהדורה המרכזית' תוקף את בכירי משרד הבריאות שמתנגדים לאשפוז בבית, "הם מנתוקים מהקהילה, הם מנותקים מהחשיבה הברורה שאדם שיכול להחלים בבית אין יותר טוב מזה, אנחנו מפחיתים את העומס על בתי החולים"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם הסערה הציבורית סביב תופעת האשפוז בבית לחולי הקורונה הקלים והבינוניים. בארגון "יד שרה" עלה ביקוש דרמטי – למחוללי חמצן ומדדי סיטורציה, לחץ דם לצורך אשפוז חולי קורונה בבית. יו"ר הארגון הרב אורי לפולאנסקי התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, אמר בפתח הריאיון חד משמעית, "אין ספק שהטיפול וההחלמה בבית הוא הדבר הנכון והטוב והבריא ביותר, כפי שנאמר "רוח איש תכלכל מחלהו". בבית אין הידבקויות שיש בבתי החולים".

    לופליאנסקי הבהיר כי "בית חולים הוא צורך אבל כל עוד אפשר בבית אין החלמה טובה יותר מהבית. הקורונה חידשה את הצורך לאלפים". לופליאניסקי עדכן כי "יד שרה בשנים האחרונות משאילה את כל הציוד להחלמה בבית ממיטות בית חולים ועד מחוללי חמצן. רופאים בקהילה ממליצים לא להתאשפז כי רובם מפתחים תסמינים קלים עד בינוניים, ולכן יש מד סיטרוציה ומחוללי חמצן וכל הציוד שאדם צריך" אמר יו"ר 'יד שרה' בריאיון.

    לופליאנסקי סיפר בריאיון על ביקור מיוחד בארגון של "שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרד הבריאות הם באו אלינו וקיבלו את כל הנתונים על החולים שהשאילו את הציוד. להתרשמותי השר הבין את החשיבות של אשפוז בית שיש לו את כל הציוד".

    עם זאת ביקר יו"ר הארגון את "הצוות הבכיר של משרד הבריאות, הם מנותקים מהקהילה וממה שקורה בבתים", אמר לופילאנסקי והוסיף, "הם מנותקים מהחשיבה הברורה שאדם שיכול להחלים בבית אין יותר טוב מזה. אם נשלח את כולם לבתי החולים הצוות הרפואי יקרוס, הם רוצים שנשלח כי אלו ההוראות. לצערי הדרג המקצועי מנותק מהקהילה".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טיפול ביתי אפשרי בתנאי: 1. שיש דיווח למשרד הבריאות על מספר החולים ומצבם וחלילה, על מספר המתים.
      2. שהאנשים אשר מטפלים בחולה בביתו נמצאים בבידוד ולא יוצאים מהבית !!!!!!!!!!!
      3. שהיציאה מבידוד של החולה והמטפלים הביתיים נעשית אחרי בדיקת קורונה שמאשרת שהם בריאים.