גדולי ישראל בהוראות לשמחת תורה: "לקצר בהקפות ולהיזהר מלתת יד"

אבי יעקב No Comments on גדולי ישראל בהוראות לשמחת תורה: "לקצר בהקפות ולהיזהר מלתת יד"

גדולי ישראל יוצאים במכתב הוראות מיוחד לקראת חג שמחת תורה, בצל סכנת המגיפה. במכתב קוראים הרבנים להיזהר מלתת יד "ואפשר שהציבור יעמוד על מקומו ורק נושאי הס"ת יקיפו את התיבה". בנוסף מורים רבנים לא לשבת לקידוש בבית הכנסת | המכתב המלא

הקפות שניות בפונוביז צילום: פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת חג שמחת תורה, הפוסקים הגאון הרב יצחק זילברשטיין, הגאון הרב יהודה סילמן והגאון הרב שריאל רוזנברג, יוצאים בקריאת קודש והוראות ברורות כיצד לנהוג בשמחת תורה בשל סכנת המגיפה, ההוראות נכתבו על דעת גדולי הדור מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין.

בפתח המכתב מבהירים הרבנים כי יש "להתאמץ ביותר" להתפלל במניינים המתקיימים במרחב הפתוח אך יחד עם זאת אין הוראה לסגור את בתי הכנסת.

"במהלך ההקפות יש להיזהר מלתת יד זה לזה בעת הריקוד, אפשר שהציבור יעמוד על מקומו ורק נושאי הספר תורה יקיפו, ויש לקצר בהקפות" מבהירים הרבנים במכתב.

עוד מוסיפים הרבנים, "מי שקיבל ספר תורה לידיו, חשוב מאוד לחטא את ידיו מיד לאחר שהעביר את הס"ת לאחר".

עוד מזהירים הרבנים כי "יש להיזהר לא לנשק בפה את הס"ת (ומעיל הס"ת) רק ע"י הפסק של הטלית". כמו כן יש להתרחק זה מזה ולא להצטופף.

הרבנים מדגישים במכתב כי "כמובן שחיוב עטיית המסכה – על הפה ועל האף – הוא גם בשעת ההקפות". לגביי קידוש שנוהגים לעשות בבית הכנסת מבהירים הרבנים, "אין לשבת שבת מרעים לקידוש בבית הכנסת".

הרבנים מבקשים לקצר בקריאת התורה ולא להאריך בעליות. בסוף המכתב כותבים הרבנים, "ובזכות ההקפדה על 'ונשמרתם' ובזכות שמחת החג ושמחת התורה, ה' יתברך ירחם עלינו ויסיר ממנו חרון אף וכל מחלה וכל תקלה ולא ישמע שוד ושבר בגבולנו".

 



0 תגובות