הושלמה ההיערכות הנרחבת במד"א לקראת החג; המלצות מצילות חיים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הושלמה ההיערכות הנרחבת במד"א לקראת החג; המלצות מצילות חיים

    פריסה נרחבת של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, רכבים מיוחדים ואלפי כונני מד"א שחלקם יהיו בבתי הכנסת לקראת החג. וההמלצות מצילות החיים לקראת החגים

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת תקופת החגים בצל הסגר על מדינת ישראל ועם העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה במגיפת הקורונה, במד"א השלימו את ההיערכות הנרחבת באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ, באופנועים וברכבים הייחודיים הנוספים של מד"א. הצוותים יהיו ערוכים לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל צורך רפואי שעלול להתעורר.

    גם מסוקי מד"א יעמדו בכוננות. בנוסף, כוננים רבים במד"א, אשר יתפללו בכפוף להנחיות משרד הבריאות בבתי כנסת ברחבי הארץ, יצטיידו בציוד רפואי מתקדם ובמכשירי מפעם (דפיברילטור), שיסייעו להם להציל חיי אדם במידת הצורך.

    במד"א פונים לגבאים בבתי הכנסת וקוראים להם להכין מראש, ובטרם כניסת החג, מכשיר טלפון סלולרי חכם למקרה חירום, שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 וביישומון (אפילקציה) 'מד"א שלי'.

    לקראת החגים, מספר כללי בטיחות חשובים שיכולים להציל חיים:

    במד"א מבקשים מציבור המתפללים המגיעים, על פי הנחיות משרד הבריאות, לבתי הכנסת עם ילדים ופעוטות, לתת תשומת לב מיוחדת, ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה במד"א נקראים לטפל בילדים ופעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת, בעת משחק במקומות בהם קיימת סכנה, ושאינם מיועדים למשחק ילדים ופעוטות.

    יש להרחיק מהישג ידם של ילדים מיחמים ופלטות שבת חמות, שעליהם סירים ונוזלים רותחים.

    מנקים את הדגים לקראת החג? שימו לב – לעיתים נגרם זיהום מעצמות הדגים, מאכל החג המסורתי, בזמן הכנתם. זיהום שכזה לרוב מחייב טיפול רפואי הכולל מתן אנטיביוטיקה. מהרו להתקשר למוקד החירום של מד"א בטלפון החירום 101 או דרך יישומון "מד"א שלי", ופעלו על פי הנחיות הפראמדיק במוקד.

    הקפידו שלא לאפשר לילדים מתחת לגיל 5 לאכול מהדגים המוגשים בחג. עצמות הדג עלולות להיות חבויות בתוך הדג או בגפילטע-פיש, ואינן נראות לעין. לילדים מעל לגיל 5 יש לברור בקפידה את בשר הדג ו'לסנן' אותו מעצמות.

    אין להשאיר ילדים ברכב סגור, גם לא למספר דקות בודדות. במהלך הסידורים לקראת החג הקפידו לוודא שכל הילדים ירדו מהרכב. שימו לב במיוחד לילדים שעלולים להירדם ברכב! הקפידו לנעול את הרכבים בחניות הפרטיות על מנת שילדים לא יכנסו לשחק ברכב וינעול.

    הילדים רוחצים בבריכה – יש להקפיד על מבוגר אחראי השומר על הילדים בבריכה באופן רציף. ילדים שאינם יודעים לשחות יש לצייד במצופים.

    בעקבות מחסור חמור בדם שירותי הדם של מד"א מספקים לבתי החולים דם רק במקרים דחופים וקוראים לציבור לתרום דם בדחיפות בעמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שיוצבו בקניונים, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, גם בימי הסגר, ולתרום דם בדגש על בעלי סוג דם O וRh שלילי מכל הסוגים  (A-, B-, AB-). מידע על עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam ביישומון (אפליקציה) "מד"א שלי" בסמארטפון  ובטלפון 03-9101101



    0 תגובות