נדחתה ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למערכת המשפט

    ישראל רובין No Comments on נדחתה ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למערכת המשפט

    ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לתחלואי מערת המשפט נדחה. סמוטריץ': "כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט". ניסנקורן: "יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין מצב שבגלל אירוע משפטי מסוים לוקחים את כל המערכת ומנסים לשעבר אותה ולהרוס אותה"

    מליאת הכנסת צילום: Miriam Alster/FLASH90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה את ההצעה לסדר-היום בדבר הצורך להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בדבר ניגודי העניינים של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והשופטים בבית המשפט העליון, ובבתי המשפט בכלל, של ח"כ בצלאל סמוטריץ'. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 6 חברי כנסת מול 47 שהתנגדו.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לממשלה הזו, יש הישג אחד בלבד. כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט. אבי ניסנקורן, הוא ראש הממשלה האמיתי וכולכם עובדים אצלו".

    "אתם יודעים למה? כי אתם מפחדים. אם גם אחרי החשיפות המטלטלות של עמית סגל ואראל סגל וקלמן ליבסקינד אתם עדיין יושבים כאן מפוחדים ולא תומכים בהצעה כל כך צודקת, כל כך אלמנטרית, אז כנראה מגיע לכם, מגיע לך ראש הממשלה. אבל, זה לא מגיע לציבור הישראלי. זה לא מגיע למצביעי הימין שכל פעם מצביעים ימין ומקבלים שמאל".

    צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

    "ולכן, אנחנו נמשיך לעמוד כאן שוב ושוב ולהציב בפניכם מראה. נמשיך להוביל את המאבק הצודק וההכרחי הזה שעם ישראל כל כך מייחל להצלחתו. נמשיך להציב חלופה ערכית, אמיצה ונחושה לפחדנות ולחדלון האישים והמעש שלכם. ההצעה הזו אולי תיפול אבל אתם תיפלו איתה".

    שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב: "הביזיון הכי גדול זה שכשאנחנו מתמודדים עם הקורונה זה איך הוא מנסה לבזות ולהסית כנד מערכת המשפט. אפילו בנט כבר לא בא להצביע להצעה שלך, אפילו הוא מבין את גודל הבושה ולא התייצב פה היום. יש הבדל בין ביקורת לבין הסתה, בין בנייה לבין הרס. יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין מצב שבגלל אירוע משפטי מסוים לוקחים את כל המערכת ומנסים לשעבר אותה ולהרוס אותה".

    צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

    "מי שרוצה לקחת את שופטי העליון, היועמ"ש, המפכ"ל ופרקליט המדינה לחקירה פה, כשהם צריכים להיות עצמאים ובלתי תלויים ובלי מורא, לא למד כנראה אף שיעור באזרחות. זו הפרדת רשויות? זו לא דמוקרטיה זה חינוך לדיקטטורה. מי שחושב שבגלל לשיש תיקים עומדים ותלויים אפשר להעמיד למשפט את מערכת המשפט, מי שרוצה שהדיון לא יהיה בבית משפט אלא בכנסת ישראל, אתם לא מבינים מה זו דמוקרטיה".

    "כחול לבן נכנסה לממשלה כשאחת מהמטרות המוצהרות שלה הייתה להגן על מערכת המשפט. העמדה והעקרונות של כחול לבן לא השתנו ובעזרת הנחישות שלנו ולמען שלטון החוק ולמען הדמוקרטיה שאתם כל כך מנסים לבזות ולהרוס, אנחנו נעמוד ונשמור על זה".



    0 תגובות