אתמול הוצב לנתניהו רמזור אדום, אדום בוהק \\ בצלאל קאהן • דעה

    בצלאל קאהן 1 Comment on אתמול הוצב לנתניהו רמזור אדום, אדום בוהק \\ בצלאל קאהן • דעה

    הרמזור נפח אמש את נשמתו בלי להידבק בשום נגיף. עוד לא ברור איך יעבוד עניין הסגר הלילי ועוד בתקופה הזו של הימים הנוראים. אבל אם לפחות הורדנו מעלינו את כתב האשמה הזה של מפיצי מחלות כפי שרמז בשבוע שעבר הפרופ' גמזו, אז גם זו לטובה

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחסיו של הציבור החרדי עם בנימין נתניהו, מי שמכהן כאן כראש הממשלה למעלה מעשור, הגיעו אתמול לנקודת מבחן משמעותית, או אולי לנקודת אזהרה, תמרור אזהרה.

    מזה הרבה מאד שנים שהציבור החרדי תומך בבנימין נתניהו, יהיו שיאמרו שאנחנו הולכים איתו באש ובמים כבר כמה מערכות בחירות, גוש הימין וכו'.

    אתמול, זה הגיע למבחן ראשון בו נפער סדק משמעותי ביותר.

    פתאום היו מי שחשבו אתמול, שאולי נפתלי בנט הוא המועמד המתאים לראשות הממשלה אחרי עידן ביבי.

    בבני ברק היו מי שחשבו שבני גנץ אולי הוא האיש המתאים.

    והרבה מאד שאלו את עצמם: מה קרה לנתניהו שפתאום שכח את בני בריתו הפוליטיים. פתאום הוא שכח את מה שהוא רואה כל הזמן בסקרים הפנימיים, שאת אחוזי התמיכה הגדולים ביותר שלו הוא מקבל דווקא בגוש החרדי, ודווקא ברגע כה משמעותי של משבר, רגע לפני סגר מוחלט על שורה של ערים חרדיות, פתאום הוא שכח אותנו?

    אז חשוב לומר על זה כמה מילים.

    החרדים לא שברו אתמול את הכלים, אבל אתמול הוצב לנתניהו תמרור אזהרה אדום בוהק, בוהק יותר מזה של הרמזור של גמזו, רמזור שנפח אמש את נשמתו בלי להידבק בשום נגיף.

    תמרור האזהרה שהונף אתמול בלשכות ראשי הערים החרדיות, אומר דבר מאד פשוט: הציבור החרדי לא מוכן להיות יותר השעיר לעזאזל של החברה הישראל, של גורמי הרפואה מייצרי הפאניקה וגם לא של הפרויקטור גמזו.

    עכשיו, אין לנו שום דבר נגד פרופ' גמזו. הוא אדם יקר, שבא עם כוונות טובות, למרות שיש מי שטוענים שפניו לעבר המערכת הפוליטית. עובדה: אחרי שאתמול נכשל באישור הסגר על הערים החרדיות, הוא לא התפטר, ואדם שלא מתפטר אחרי מהלך כזה הוא אדם עם עור של פיל, ועור כזה, כידוע, עוטים על גופם רק פוליטיקאים.

    אבל אתמול החרדים אמרו לנתניהו דבר אחד, והוא הבין את זה קצת באיחור: מי שלא מבין מה עבר על הציבור החרדי בסגרים הקודמים, מי שלא מבין את מה שמתרחש בתוך הציבור החרדי בעקבות משבר הקורונה, מי שלא מבין את ההנהגה הרוחנית של כל הקהילות החרדיות, נהרא נהרא ופשטיה כמובן, לא יכול לבוא ולהטיל מגבלות על הציבור הזה, ולאפשר לכל שאר אזרחי המדינה להמשיך בשגרת חייהם כרגיל.

    אז אתמול נתניהו הבין מעט באיחור והלך על מהלך של סגר לילי וביטול הלימודים בארבעים ערים ברחבי הארץ, כולל הערים החרדיות, ועוד לא ברור איך זה יעבוד ועוד בתקופה הזו של הימים הנוראים. אבל אם לפחות הורדנו מעלינו את כתב האשמה הזה של מפיצי מחלות כפי שרמז גמזו, אז גם זו לטובה.

    ועוד משהו אחד שחשוב לומר, ואין אדם חרדי שלא יודע אותו, וחבל שנתניהו לא בא לשמוע את הרבנים.

    נכון, הבריאות זה אחד הדברים החשובים ביותר. וחי בהם, ונשמרתם וכו'. אבל וחי בהם זה גם לחיות חיי תורה, ואם גדולי הדור חושבים שתוצאותיה החינוכיות של הקורונה הרסניות יותר מנזקיה הבריאותיים, אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על הכללים, לשמור על הבריאות של כל אחד מאיתנו, במיוחד של המבוגרים, אבל עוד יותר נשמור מכל משמר על חינוכם של ילדינו הצעירים. זה לפני הכל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תנו לנו לדבר עם המורים פנים אל פנים לראות אותם להרגיש את השטח ממילא המורים וההורים מסתובבים בחוץ אז המורים ידבקו דוקא מההורים