ר"ע אלעד תוקף: "לא סופרים אותנו"

    ישראל רובין No Comments on ר"ע אלעד תוקף: "לא סופרים אותנו"

    ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש תוקף בחריפות בשיחה עם 'קול חי' את ההחלטה להטיל סגר על ערים חרדיות: "לא סופרים אותנו, אם זה יימשך אנחנו נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות"

    ר"ע אלעד ישראל פרוש צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש מספר כי הוא ניתק את השיחה שיזם אמש אל"מ רוני נומה עם מספר ראשי ערים חרדיות, לאחר שהבין שמדובר בשיחת 'שימוע' לפני סגר: "אחרי 2 שאלות רובינשטיין (ר"ע בני ברק) שאל אותו 'אתה עושה לנו שימוע? זו הדרך?' וירדה מהשיחה. גם אני אמרתי כמה משפטים וירדתי מהשיחה".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן ב'קול חי', אומר פרוש כי החרדים הפכו להיות "הכבשה השחורה שיכולים לעשות איתה מה שרוצים", כלשונו.

    פרוש מספר כי "בשבוע שעבר רוני נומה קיים איתי שיחה וחזר ואמר 'אני חושב שאסור לעשות סגר, אני חושב שלא צריך לעשות סגר', ואתמול בלילה אמרתי לו 'רוני נומה, אתה איש מוערך. גמזו משחק ברגשות שלך ומשחק דרכך ברגשות שלנו".

    "אני חושב שזו חוצפה", אומר ראש עיריית אלעד ביחס להתנהלות הממשלה כלפי הציבור החרדי במשבר הקורונה. "אני אמרתי לו (לנומה) שאם ראש הממשלה היה עובר שימועים בכזו צורה הוא כבר היה מזמן בכלא. לא זו צורה של התנהלות. כולם יודעים לומר שאנחנו שומרים על עצמנו בצורה נכונה וטובה. צריכים לבדוק מה קורה פה. ועדת חוקה קבעה שצריך לעשות את השימועים בצורה פרטנית ובכתב, אז ירדנו מהשיחה. שיעשו לכל אחד שימוע באופן עצמאי, אבל אם אתה שואל אותי אם זה יעזור – זה לא רלוונטי, הם כבר החליטו – הם לא סופרים אותנו", טוען פרוש.

    במענה לשאלה האם הוא יפסיק את שיתוף הפעולה עם הממשלה ברגע שיטילו סגר בלתי מוצדק, ענה פרוש: "למה לא, גם ראש עיריית בני ברק אמר את זה וגם ראש עיריית בביתר, ואם באמת לא יספרו אותנו אז גם אנחנו לא נספור אותם".

    "זה פרויקט שאנחנו כבר חצי שנה מתעסקים איתו", מסביר ראש עיריית אלעד "יש לי שותפים: פיקוד העורף והמשטרה – אני סומך עליהם ועובד יחד איתם. כאשר הם אומרים לי שאנחנו לא עובדים טוב – אנחנו יושבים ושואלים מה צריך לעשות. פה הגיע איזה אפיפיור קטן מלמעלה שמנסה להשבית, ואנחנו מכירים את הסיפורים האלה ש'היהודים מפיצים את המחלות' והנה עכשיו זה 'החרדים מפיצים את המחלות".

    בעניין נתוני התחלואה באלעד, מסביר ראש העיר "אנחנו יודעים שהבחורים שלומדים בישיבות ונדבקו ונמצאים שם ובכלל לא בעיר נרשמים כחולים מהעיר וכמו כן, חולים שנמצאים במלוניות. אלעד נקיה. אני אומר לך, תלך לציבור החילוני תראה איך הם נמצאים במסעדות, במסיבות, בחופי הים ובהפגנות. לא יכול להיות שהקב"ה הוריד את החולי רק למגזר החרדי ולמגזר הערבי. יש פה שאלה שצריכים לשאול".

    פרוש מציין כי אין בכוונתו להטיל דופי בעבודת המעבדות "אני לא בא ואומר 'בואו נקים מעבדות בתוך המגזר החרדי. הם עובדים עלינו ולא נותנים לנו תשובות נכונות', אבל צריך לשאול שאלה מה קורה פה, האם עובדים עלינו. איך שום עיר חילונית לא נמצאת בתוך הקטגוריה הזו", תוהה ראש עיריית אלעד.



    0 תגובות