נתניהו: "המשימה המרכזית של פרופ' גמזו: לקטוע שרשראות הדבקה"

צבי טסלר No Comments on נתניהו: "המשימה המרכזית של פרופ' גמזו: לקטוע שרשראות הדבקה"

ראש הממשלה נתניהו בהצרה לתקשורת: "המשימה המרכזית של פרויקטור הקורונה הלאומי שמינינו – הפרופסור רוני גמזו – היא לקטוע את שרשרת ההדבקה ולגבש אסטרטגיית יציאה"

צילום: קובי גדעון / לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות מסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בעקבות מינוי פרופ' רוני גמזו לתפקיד ה'פרויקטור' לניהול משבר הקורונה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "במסגרת המאבק שלנו במגפת הקורונה העולמית החלטתי, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, למנות את פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי. פרופ' גמזו הוא בעל ניסיון עשיר במערכת הבריאות, הוא היה מנכ"ל משרד הבריאות – מנכ"ל המשרד הזה. בזמן הגל הראשון של הקורונה הוא הקים בהצלחה רבה את פרויקט 'מגן אבות ואימהות' – זה הפרויקט להגנה על האוכלוסייה המבוגרת".

"אני רוצה להזכיר לכם עוד דבר מרגש, שפורסם בתוכנית טלוויזיה בהשתתפותך, רוני – אתה התמודדת בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן. לא ויתרת, לא נכנעת לקשיים, ניצחת את הסרטן – ותעזור לנו לנצח את הקורונה".

"אני מבקש להודות לפרופ׳ גבי ברבש על התובנות החשובות שלו, שמסייעות לנו במאבק בקורונה. אנחנו נמשיך להיעזר בעצותיו ובניסיונו".

"לפרופ׳ גמזו יש משימה אחת גדולה – קטיעת שרשרת ההדבקה. לצורך זה יינתנו לו כל הסמכויות, ואני רוצה להדגיש, כל הסמכויות, בשלושה תחומים: בדיקות, חיקורים, בידודים. פרופ' גמזו ינהל את מערך הבדיקות לגילוי הקורונה בכל המעבדות ברחבי המדינה. הוא ינהל את מערך החקירות האפידמיולוגיות כדי לגלות עם מי הנשאים והחולים היו במגע. הוא ינהל את מערך הבידוד של הנשאים והחולים שאותרו כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. אני רוצה גם להדגיש שלצה"ל יהיה תפקיד חשוב ומרכזי בפעולה המשולבת הזאת, בייחוד בביצוע החיקורים והבידודים. בהתאם למדיניות שפרופ' גמזו יגבש, אנחנו נקבל החלטה בממשלה על סגרים והגבלות".

"אני רוצה שתדעו שמדינות רבות שפתחו את המרחב הציבורי בגל הראשון, סוגרות כעת בגל השני מרחבים שונים בגלל התחלואה הגוברת, ואני אמרתי לכם שגם כך יקרה. שוחחתי הבוקר עם ידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, והוא סיפר לי על הסגר החלקי שהם הנהיגו עכשיו באוסטרליה, ויש עוד מדינות רבות שנוהגות כך – טקסס, קליפורניה, פלורידה, אריזונה ועוד".

"אנחנו עדיין משתדלים ככל שניתן להימנע מסגר כללי, אבל אם יהיה צורך בזה נעשה זאת, כי מה שמנחה אותנו זה הצלת חיים, וזהו השיקול העליון. יחד עם פרופ׳ גמזו נקבל את ההחלטות הנכונות על בסיס נתונים עדכניים ככל שאפשר ושיקולים רפואיים וכלכליים. כשאני אומר את זה, אני אומר שאנחנו לא נקבל החלטות על סמך שיקולים פופוליסטיים. אין דבר קל יותר מלהיות פופוליסט – תפתחו, תעשו, תקלו – הכל, בינתיים התחלואה מזנקת. קל מאוד להיות פופוליסט. אנחנו נקבל את ההחלטות על בסיס שיקול מקצועי של שמירת הבריאות והצלת חיים, וכמובן גם שמירה על הכלכלה שלנו ועל הפרנסה שלכם".

"אחרי שנשטח את העקומה ונפחית את מספר הנדבקים, אנחנו ניישם את האסטרטגיה שפרופ' גמזו יגבש לפתיחת הכלכלה, לפתיחת מערכת החינוך, ולפתיחת תחומים נוספים. כך נוכל לנהל שגרת חיים בטוחה בתקופת הקורונה – לטווח ארוך. טווח ארוך זה עד שיימצא החיסון לנגיף".

"אני שומע, איך אפשר שלא, את הביקורת של מי שיושבים ביציע, שלא נושאים בשום אחריות וגם מדברים בחוסר אחריות. אני רוצה לומר לכם, אזרחי ישראל, אני נמצא על המגרש, אנחנו כאן כולנו נמצאים על המגרש. אנחנו חוטפים את חיצי הביקורת של יריבים פוליטיים ושל עיתונאים קלי מקלדת, אבל אני רוצה שתדעו שאנחנו נלחמים בשבילכם על המגרש בכל הכוח, וכל הזמן, מסביב לשעון. אבל במלחמה – ואנחנו נמצאים במלחמה עולמית נגד הקורונה, מגפה שמשתוללת כפי שלא הייתה במאה השנים האחרונות – אין זמן להשיב לכל טענת סרק, צריך לפעול מהר".

"בממשלת המעבר בגל הראשון יכולנו לפעול מהר. קיבלנו החלטות במהירות, כי היו בידינו תקנות לשעת חירום. בממשלה קבועה אין לנו את האפשרות הזאת. לכן עשינו שלושה דברים מרכזיים: ראשית, חוקקנו את חוק הקורונה המורחב. החוק הזה מסמיך את קבינט הקורונה לאשר תקנות מהירות לטובת בריאות הציבור. אני הצבעתי על החוק הזה אתמול בחצות, ואני מודה לחבר הכנסת יעקב אשר ולסגן השר יואב קיש על עבודתם החשובה להעביר את החוק הזה. שנית, סיכמנו, בני גנץ ואני, לצמצם את קבינט הקורונה כמעט בחצי כדי לייעל את תהליך קבלת ההחלטות. ושלישית, כפי שאתם רואים, אנחנו ממנים היום את פרויקטור הקורונה הלאומי".

"האמצעים הללו מאפשרים לנו לקבל החלטות יותר מהר, ושהן תהיינה יותר עקביות. דרך אגב, בשיטה הקודמת אתה צריך לקבל החלטה בקבינט הקורונה, אחר כך להביא את זה לממשלה הרחבה, לעבור כמובן את היועצים המשפטיים, אחר כך להעביר את זה לכנסת, והכנסת משנה את זה. יוצא מצב שאתה מקבל החלטה, פוסלים את ההחלטה – מאוד פופולרי, מאוד פופוליסטי, מאוד לא טוב למלחמה בקורונה. אז היינו צריכים להעביר את ההחלטות האלה, ואני שמח שעשינו את זה".

"הנה עוד מה שעשינו השבוע: הוספנו 2,000 תקנים של אחיות, 400 תקנים של רופאים, הגדלנו משמעותית את השכר של העובדות והעובדים הסוציאליים. אני מודה לרופאים ולאחיות, ולעובדים ולעובדות הסוציאליים שנמצאים בחזית, ולרבים אחרים. אני רוצה גם להודות לשר האוצר ישראל כ"ץ ולארגוני העובדים שהגיעו להסכמות".

"בתחילת השבוע אנחנו נביא לאישור הממשלה את תכנית המענק לכל אזרח, ומיד לאחר מכן התכנית תובא לחקיקת בזק בכנסת, כדי שהכסף יגיע אליכם כמה שיותר מהר, אזרחי ישראל, באמצעות הביטוח הלאומי. המענקים הללו מצטרפים לתכניות כלכליות גדולות אחרות שקיבלנו עוד קודם לכן, לטובת העצמאים, לטובת בעלי העסקים, לטובת מבקשי העבודה. אני כבר אומר לכם – אנחנו נביא עוד תכניות כדי להאיץ עוד יותר את גלגלי הכלכלה, וכמובן התעסוקה".

"אזרחי ישראל, כדי שנוכל להיאבק בהצלחה בקורונה, אני חוזר ומדגיש: אל תזלזלו בהנחיות – ללבוש מסכה, לשמור מרחק, לשטוף ידיים, למנוע התקהלויות מעבר למותר. אני אומר זאת גם למשתתפי ההפגנות מכל צד שהוא, לתומכי הממשלה ולמתנגדיה: שימרו על ההנחיות, שימרו על הבריאות, ואני אומר עוד משהו – שימרו על כבוד המדינה שלנו. אל תבזו את סמלי המדינה, כפי שראינו במופע המביש הזה במנורה בכנסת. אל תגררו את המדינה לאנרכיה, לאלימות, להשחתת רכוש, להפצת מחלות באמצעות תנאים סניטריים איומים של עשיית צרכים ברחובות ובחצרות, אל תיגררו לתקיפת שוטרים, הם עושים את עבודתם. אני רוצה בהזדמנות הזאת לומר מילה טובה לשוטרים וללוחמי מג"ב ששומרים על כולנו: תודה לכם".

"כולנו מתמודדים עם הקורונה יחד – באחריות אישית, בערבות הדדית, בדאגה של אדם אחד לרעהו. במקורותינו נאמר: 'משנכנס חודש אב ממעטים בשמחה', אני מקווה שבהמשך החודש הזה אנחנו נראה יותר בשורות טובות ויותר שמחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרופסור רוני גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במשרד הבריאות בירושלים במינוי הפרופסור רוני גמזו לפרוייקטור הממונה על המאבק בנגיף הקורונה

קובי גדעון / לע"מ



0 תגובות