מערכת ייחודית: האנשים שעומדים מאחורי הצלחות חיל האוויר במרחב • צפו

    קובי פינקלר 5 Comment on מערכת ייחודית: האנשים שעומדים מאחורי הצלחות חיל האוויר במרחב • צפו

    היחידה הטכנולוגית של 'חיל האויר' יוצאת מהצללים. בשיחה ראשונה לתקשורת מספר לנו מפקד יחידת 'גלילאו' על המערכת הייחודית בעולם, שנותנת קשר מוצפן ומדוייק לטייס הקרב ולקבל את המידע העדכני ביותר | צפו

    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החזית הטכנולוגית תופסת יותר ויותר תאוצה ותנופה במערכת הביטחון ובצה"ל ועכשיו נחשפת לראשונה היחידה הטכנולוגית של חיל האויר 'אופק 324' שיוצאת מהצללים.

    ראש פרוייקט גלילאו (תכנון ושליטה בחיל האויר) רס"ן צחי מספר על מאפייני היחידה, על יכולותיה ועל משימותיה בעת הזו: "כדי לאפשר לטייס במטוס הקרב החדיש לקבל את המידע המדוייק והעדכני ביותר בלי לייצר נזק אגבי או סביבתי אנשינו עמלים סביב השעון כדי לפתח את המידע שהצטבר".

    לדבריו, "זה כולל סימון מטרות, מערכות אש מתקדמות, יכולת קבוצות שיחה בו זמנית מהקרקע ומהאוויר וכל זאת בערוץ מוצפן שהוא למעשה המקום היחידי בעולם מלבד ארצות הברית שיודע איך לייצרו" אומר רס"ן צחי.

    צריך להבין. התהליך כולו מבוסס תוכנה מתקדמת שנכתבה ופותחה ביחידה. אין לה אח וריע בעולם. הכל כמובן עם בקרות אנושיות.

    היכולת של אנשי היחידה מדהימה. כולם צעירים בשנות העשרים, בוגרי 'תלפיות' ויחידות נוספות כשהתאגר שלהם הוא לייצר דברים, פיתוחים ומתקנים שלא היו עד כה. משהו בסגנון של 'לחשוב מחוץ לקופסא'. כל יום נדרשת מהם משימה כזו והם עומדים בתנאים, מסתבר.

    לאחרונה הקימו בחיל האויר את המשל"ט שהוא למעשה תא שליטה של יחידת אופק 324 המאחד בזמן אמת את כל המערכות "כל המערכות שלנו מקושרות וכך מתקיימת תמיכה של עולם מערכות הידע בתהליך המבצעי של חיל האויר.

    זהו הקפיץ הכי מתוח בצה"ל עם המערכות הכי זמינות ובצורה הכי גבוהה. כל כלי טיס שטס בשמיים בכל גיזרה שהיא מנוטר על ידינו במהירות שיא. אסור שתהיינה תקלות ולכן להיות מפקד במשל"ט נדרש פרק זמן של שלוש שנות מוכנות ולימוד המערכות".

    תוכנית גלילאו היא תוכנית גדולה מאד. מובאים אליה כל הנדבכים המבצעיים של תכנון ושליטה החל מרגע התכנון ועד סיום הפעולה. "הכל באחריותנו" מסכם רס"ן צחי ומוסיף "כל אימת שהמטוסים חזרו בשלום וביצעו את המשימה אנחנו יודעים שמאחריהם עמדה קבוצה גדולה של אנשים שהביאו את הקצה הטכנולוגי לפעולה. עכשיו גם אנחנו יצאנו קצת מהצללים".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מה שפחות לחשוף בתיקשורת מביא לפחות אבידות בנפש

    2. 4

      ערב טוב כל הכבוד עלו והצליחו בכל אשר תעשו

    3. 2

      מידע חשוב לאירן וכו' בחינם , למה זה טוב ??

    4. 1

      למה מפרסמים כל דבר , ביטלו את הצנזורה בצה"ל ??