השר כץ בוועדה: "חשיבות רבה לאשר את התכנית מיידית"

    אתר קול חי No Comments on השר כץ בוועדה: "חשיבות רבה לאשר את התכנית מיידית"

    שר האוצר, ישראל כץ בוועדת הכספים: "נוסיף לחוק גם פיצוי לעסקים עם מחזורים של 100 עד 200 מיליון ש"ח ו-200 עד 400 מיליון ש"ח"

    שר האוצר ישראל כץ צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה דיון לעניין התוכנית הכלכלית שאישרה הממשלה לפני כשבוע, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית.

    שר האוצר, ישראל כץ הציג את התוכנית בוועדה ואמר: "יש חשיבות רבה לאישור מהיר שיאפשר גם מהלילה, עם סיום החקיקה בע"ה, או ממחר, יאפשר לבעלי העסקים להיכנס לאזור האישי, ללחוץ ולקבל סכומי מענקים. כולנו תחת אותם אילוצים – שהחוק יהיה טוב ומצד שני שיהיה מהיר".

    שר האוצר התייחס לשביתת העו"סיות "לגבי העובדות הסוציאליות – מתנהל איתן מו"מ ממושך, נכנסתי לעובי הקורה, סיפרה לי ענבל חרמוני על המצב, אני מלא הערכה גם למה שהם עושים ועושות בפרט במשבר הקורונה ובכלל. ישבנו בישיבה ממושכת ואח"כ ישיבה נוספת, תוך כדי דיון הדדי הגענו לפתרון, שמאפשר לתגבר, את כל המוגונות, וגם סדרת מענקים של השנה הזו והשנה הבאה. בסוף הסכמנו למענקים לכל העובדות הסוציאליות, לא חלקי. הדברים היו בגדר הסכמות, לאחר מכן היא חזרה בה, ואמרה שהיא לא מוכנה לפתרונות אם לא דנים בהסכמי השכר הקבועים. אנחנו לא יכולים לחצות כמשרד אוצר את הגבול הזה, בסוף צריך להיות מוגש תקציב, כולם צריכים לשאת בנטל, הדבר הבסיסי ביותר, הוא דחיית הסכמי שכר בשנתיים, על מנת לאפשר לבעלי העסקים, לנפגעים. לכן זה קו שאי אפשר לחצות אותו".

    בעניין שביתת האחיות אמר "עם האחיות זה מצב דומה, לא הייתי מעורב במו"מ, אמרו לי שזה הולך להיפתר, ישבתי עם משרד הבריאות, וקבעתי עיקרון, שאין רופא פנוי שלא יכנס למערכת, מדובר על כ-400, כאלה שלא ברפואה הקהילתית ולא בבתי החולים. לא תהייה אחות אחת זמינה שלא תיכנס למערכת, מדובר על כ-2,000 – 2,100 אחיות. זו ההנחיה. סוכם שעד היום היא תבוצע. כל הנשיאה בנטל, כתוצאה מחוסר והכנסה לבידוד, הולכת להיפטר, גם ברמת האחיות וגם ברמת הרופאים. ההנחה הייתה שלא צריכה להיות שביתה נוכח כך אך כנראה הוויכוח שהן רוצות להפוך את זה לתקנים קבועים. הן רוצות להיכנס להסכמי השכר".

    כץ הוסיף "יש לכולנו אחריות לעבור את תקופת הקורונה, לומר שתוך שנה יהיה חיסון, עד אז כל הזמן יהיו קשיים, עד אז צריך לגלות אחריות, האם מישהו באמת חושב שצריך לפרוץ את הסכמי השכר במקום להתרכז בקורונה? הכסף קיים, ההחלטות והמוגנות והתקנים, קיים כפי שמשרד הבריאות רוצה, האחיות רוצות לעגן כעת דבר שהוא קשה מאוד לעשייה".

    עוד אמר כץ "לעניין תוכניות הסיוע שנכנסתי מצאתי המון קריטריונים שלא מתאימים, הם מוציאים ציבורים שלא יכולים לקבל את הסיוע, התוכנית שהכנתי והבאתי עם רה"מ, ואושרה בממשלה, לקחה בחשבון את כל הלקונות האלה. פגשתי את נציגי המפגינים. היה מפגש עם רה"מ עם קבוצות של עצמאים, היו גם לא מעט שבחים, לגבי מחזורים, לעניין מענקים, ביקשו נעשה השוואה מול 2019, אז נתנו גם 2018, גם 2019, לפי גבוה ביניהם. ניתן גם מענה לעסקים חדשים".

    "עם בעלי האולמות ישבנו 6-7 פעמים, התוכנית החדשה הותאמה גם להם וגם לאחרים. עכשיו גיליתי שהאולמות לא יכולים לתפקד, כי ללא ריקודים הם לא יכולים לעבוד. כך הם נכנסים לקבוצה שיש בהם עוד סקטורים. עולה מכאן כמה חשוב שיהיו קריטריונים. הלכנו בצורה מרחיבה על פגיעה של 40% לעסקים שיהיו זכאים לפיצוי. הלכנו עד יוני שנה הבאה. זה נותן מענה לעסק שמקבל 500 אלף, זה 3 וחצי מיליון ₪ לשנה. הלכנו עד 15 אלף לחודשיים למענק סוציאלי לעסקים. אף אחד לא הופך למיליונר ממענקים ומדמי אבטלה".

    "לגבי המענקים למעסיקים, שהייתה כאן ישיבה טעונה בזמנו, בקריטריונים המרכזיים יש היגיון. 7,500 ₪ מענק מהראשון ביוני, החזיר 450 אלף עובדים לעבודה בחודשיים הראשונים".

    בתגובה לדברים התפרצו מספר חברי כנסת וטענו כלפי השר, כי הדבר לא נכון.

    שר האוצר השיב לדברים: "זה לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 450 אלף חזרו אך ורק מהראשון ביוני. חיכו לתאריך וחזרו. מאז הקורונה חזרה והמגמה התהפכה לגמרי, והיום האבטלה גבוה יותר. אין שיטה יותר טובה מתחזיר עובד, תקבל מענק. הודעתי אתמול, שככל שהמשבר ימשך, ותהייה סגירות של המשק, נאריך את התקופה כדי לאפשר לאנשים להמשיך להחזיר עובדים ולקבל מענקים. שנהייה במצב של קודם. המענק עבד, הוא יופעל שהמגמה תשתנה שוב פעם".

    "לגבי אולמות, מכוני הכשר, הברים, ולא מעט מקומות – קבענו קריטריון, מי שנפגע ב-40 אחוז יקבל פיצוי קבוע והחזר הוצאות, מי שנפגע ב-60 אחוז, המדינה תשלם עבורו גם את הארנונה".

    "לעניין העסקים עם מחזור מעל 100 מיליון ₪ יש עסקים גבוליים, של כל מיני גורמים שנפגעו באופן קשה, יש את ענף התיירות היוצאת והנכנסת, היקף המחזור שם מאוד גבוה, אך הרווח לא גבוה. צריכים למצוא להם פתרון. פנו אלי מפיקי מופעים וכל סוכני התיירות והנסיעות בחברות גדולות, בהיקפים האלה, אבל אני מדייק את זה. נציע לצרף כאן בקריטריון של מעל 100 ועד 200 מיליון למי שנפגע ב-60 אחוז, ומעל 200 מיליון ועד 400 מיליון למי שנפגע ב-80 אחוז. נשנה לפי הקריטריונים. אך לא נשנה את גובה המענק".

    מוקדם יותר, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ כדי לדון במודל הקצאת המענקים לאזרחי ישראל.

    בדיון סוכם:

    – יוקצה תקציב מענקים בסך 6 מיליארד ש"ח.

    – המענקים יחולקו לכל אזרחי ישראל, למעט מי שמרוויח למעלה מ-640,000 ש"ח בשנה וכן בכירים במגזר הציבורי המשתכרים מעל 30,000 ש"ח בחודש.

    – יחיד המוגדר באוכלוסיות הבאות יקבל מענק מוגדל: קצבת סיעוד, קצבת נכות, הבטחת הכנסה, עולים חדשים נזקקים (שנתיים בארץ), מובטלים מעל 67, קשישים מקבלי השלמת הכנסה.



    0 תגובות