ראש עיריית בני ברק: "סגר על עיר הוא צעד לא נכון"

    ישראל רובין No Comments on ראש עיריית בני ברק: "סגר על עיר הוא צעד לא נכון"

    ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין: "אני רוצה להגיד באופן שלא משתמע לשני פנים: סגר זה דבר מיותר, זה דבר מפריע וצעד לא נכון. צריך לעשות מעשים, צירך לעשות צעדים נקודתיים"

    אברהם רובינשטיין צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין שוחח הערב (חמישי) עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה'. בפתח הראיון ציין ראש העיר כי המצב כעת בעיר בני ברק אינו דומה למצב שבו היינו בגל הראשון: "המספרים הם לא אותו מספרים מהגל הראשון, מדובר בהרבה פחות. בגל הראשון בסיכום של כולו היו בסביבות 3000 חולים מאומתים, עכשיו אנחנו בהרבה פחות מ-1000. לא שזה מספר משמח אבל זה לא באותו מצב של הגל הראשון. אנחנו ממש לא שם".

    לדברי רובינשטיין, אין אופי ודפוס מסוים למגיפה הזו "הכל זה סיעתא דשמיא. אמר לי השבוע רב חשוב ומפורסם שקרא לי ולרוני נומה ולאריק אדלר ואמר לנו 'פעם מצאו שהחיידקים זה הדבר הכי קטן שיש בעולם. אחרי זה מצאו שיש משהו יותר קטן מחיידק'. 'עכשיו', הוא אומר לי 'אחנו מגלים שמה יותר קטן משני הדברים האלה? הבן אדם", מספר רובינשטיין.

    עוד מוסיף ראש עיריית בני ברק "כל ההתנהלות של הוירוס הזה, כל התהפוכות, בינתיים אין משנה סדורה באף מקום, אנחנו לא יודעים אם זה גל ראשון, גל שני, המשך של הגל הראשון. לא יודעים למה אז היו כך וכך נדבקים ועכשיו כך, אבל דבר אחד ודאי, שבבני ברק נשמרים, זה דבר ידוע ומפורסם שבבני ברק שומרים על הכללים".

    רובינשטיין מסתייג מעט ואומר כי אמנם "פה ושם כאלה שלא שומרים, כמו שיש בכל מקום, אבל רובו ככולו אנשים שומרים על הכללים ונזהרים, עוטים מסיכות. גם הרבנים מקפידים".

    ראש העיר תולה אתזה במגיפה הנוראה שפקדה את העיר בגל הראשון: "אחרי דבר נורא והיום, ש-47 איש מטובי בני עירנו נפטרו בגל הראשון ועכשיו כמה שנפטרו בימים האחרונים אנשים הבינו את הסכנה".

    "זה פגע לא רק בזקנים", מציין רובינשטיין "גם אנשים צעירים בני 18 ושלושים יש כאלה שעוברים אתזה עם הרבה סבל, כאבי שרירי, הקאות ובחילות ודברים לא נעימים. לא נעים להיות בקוצר נשימה, בלשון המעטה".

    ראש העיר התייחס לשאלתו של בלום האם אלוף במילואים רוני נומה, שניהל את המאבק בקורונה בבני ברק בגל הראשון, חזר כעת לעיר – ואמר "רוני נומה לא עזב פה לגמרי. הוא אמנם עזב את היום יום אחרי שבמשך חודש וחצי-חודשיים היה פה יום ולילה, הם עזבו והביאו לנו את הטיפול, אבל הוא מלווה אותנו. פעם בשבוע יש לנו פגישה. כל השבוע אני משוחח איתו. הוא מלווה אותנו כל הזמן בצורה כזו או אחרת".

    רובינשטיין מעריך "לא נראה לי שבקרוב נחזור למצב שפיקוד העורך מחלק אוכל בבתים בבני ברק. אבל יש דרכים אחרות, כבר חשבנו על כל מיני רעיונות אחרים".

    ראש העיר מספר "ביקשתי מהאגף לשירותים חברתיים שירימו טלפונים לכל תושבי העיר שהם מעל גיל 73, לשאול אותם האם הם מרגישים שהקורונה עדיין מסתובבת והאם הם צריכים עזרה. מתוך כ-5000 תושבי העיר בני 73הגיעו כבר ל-3,500 ולאט לאט יגיעו לכולם. אנחנו קודם כל מחזירים לאנשים המבוגרים האלה את המודעות. רבותיי תיזהרו להיחשף, תמעיטו מלצאת לרחובות".

    רובינשטיין מוסיף וטוען כי המצב אינו כפי שהיה בגל הרשון "בסבב הראשון בשיא של החולי היינו עם 385 חולים מאומתים ליום, היום היו 73, נכון שאתמול היו מאה ושלשום היו 100 (לפני זה, בתחילת השבוע, בראשון-שני היו 30). זה קופץ ועולה ואנחנו מקווים שתהיה מגמת ירידה. בכל מדינת ישראל הכפולות הם הרבה יותר ממה שהיה פעם. כל אחד רואה שהכללים והשמירה עליהם מועילה".

    ראש העיר נשאל האם הוא חש שיש לו למי לפנות ביחס לחברי הכנסת החרדים וענה "אני בהחלט מרגיש שיש לי כתובת אצל חברי הכנסת החרדים, אני מתקשר איתם. דיברתי היום פעמיים כבר עם גפני. גם משרד הבריאות ממש לא מנותק, יולי אדלשטיין היה פה בבני ברק לא מזמן ואנחנו מתקשרים גם איתו. רוני נומה דיבר היום עם גרוטו ואנחנו מתקשרים כל הזמן. כל אחד יש לו את התפקיד שלו".

    בהתייחסו להוצאת חולים למלוניות עדכן רובינשטיין "הוצאת חולים למלוניות זה עובד טוב, זה התחיל קצת פחות טוב אבל ברוך ה' בסיעתא דשמיא עכשיו זה רץ. אני חושב שהוצאנו כבר בין 300 ל-400 חולים מלוניות בגל השני. אני חושב שהיום נגיע ללמעלה מ-400 בסוף היום".

    עוד סיפר ראש העיר בני ברק "בגל הקודם היו לנו איזה למעלה מ-100 או 200 חולים שהיו רשומים כחולים במשך 60 יום. זאת אומרת או שהיתה טעות של משרד הבריאות או שאנשים לא הלכו להיבדק בדיקה חוזרת, אבל הנחת העבודה גם של משרד הבריאות שהם הכי מחמירים ש-60 יום אחרי שבן אדם קיבל תשובה חיובית הו בוודאי כבר אינו חולה".

    לסיום ציין רובינשטיין שהוא נגד הטלת סגרים על ערים "אני רוצה להגיד באופן שלא משתמע לשני פנים: סגר זה דבר מיותר, זה דבר מפריע וצעד לא נכון. צריך לעשות מעשים, צריך לעשות צעדים נקודתיים. אם יש מישהו שלא מתנהג כשורה, מוסד, חנות, עסק, משפחה, בניין או כל דבר שלא יהיה – צריך לקבל טיפול נקודתי. לא יעזור סגר על העיר, זה פשוט לא יעזור. אני לא רוצה להרחיב בדיבור, אפשר לדבר על זה תוכנית שלימה. בלי קשר לאם זה סקטוריאלי או מאיזה סיבות – זה פשוט לא נכון", מסכם ראש עיריית בני ברק.



    0 תגובות