הרב בנימין פישר: "לא כולם מקפידים על מסיכות וריחוק"

    אתר קול חי 1 Comment on הרב בנימין פישר: "לא כולם מקפידים על מסיכות וריחוק"

    היועץ רפואי הרב בנימין פישר: "לצערי, לא כולם הולכים עם מסכות או שומרים על ריחוק. יש קהילות שרק עכשיו ביקשו לשמור. קראו לי נביא זעם, אבל שיהיה ברור: כל אירוע עם אנשים – הוא פוטנציאל להידבקות המונית; ממליץ לחזור למנייני חצרות"

    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ רפואי הרב בנימין פישר, יו"ר מגן לחולה שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. בפתח דבריו הסתייג הרב פישר מהשימוש במילים 'מצב חירום': "כשמשתמשים במילים של 'מצב חירום' זה מכניס לחרדה, אני לא חושב שזה נכון להכניס אנשים לחרדות. זה קצת מיותר. אבל אין ספק שהמצב לא טוב".

    הרב פישר המשיך ואמר כי "המספרים בבתי החולים מתחילים לדבר ולנגן, דיברתי הבוקר עם בית החולים שיבא, חיברו כבר חולה חדש למכונת אקמו. חולים מונשמים וקשים מטפסים וכך גם בעוד בתי חולים. אין ספק שעליית הגרף במספר הנדבקים מביא בשלב מעט מאוחר יותר את הגרף של עלייה בחולים פעילים, חולים קשים ולאחר מכן מונשמים".

    מדוע אז היה נכון לעשות סגר כללי ועכשיו לא? הרב פישר: "אנחנו כרגע לא כמו בימי פורים פסח, בימי פורים פסח מעבר לוירוס המאוד מדבק, נלווה לזה במישור המקצועי של האפידמיה חוסר הבנה וידיעה וממילא גם היה בהלה. כשיש מגיפה שמשתוללת ואתה לא באמת יועד איך להתמודד איתה ואתה רואה את המצב בעולם אז הכלל הראשון הוא להישאר בבית".

    "אנחנו הולכים לחיות יד ביד עם הקורונה עוד זמן רב. עם כל הכבוד לפרסומים, עד שיהיה חיסון יקח עוד הרבה זמן. אם לא יהיה נס, בדרך הטבע אני לא חושב שיהיה חיסון לפני חורף תשפ"ב. אלא אם כן יקרה נס מיוחד", הרב פישר ממשיך ואומר כי לפי הערכתו שנחיה עם הקורונה עוד זמן רב, מכאן ש"אתה לא יכול לסגור את כולם לשנתיים".

    "לאחר פסח ול"ג בעומר פתחו את המשק ואת הכלכלה ובתי הספר והסתובבנו והכל וזה מה שקרה. מעט ההגבלות המיושמות שזה המסיכות הריחוק וההגיינה באופן חד משמעי נותן את אותותיו כשהמספרים הם אחרים מבחינת חולים מצב אחד ומצד שני שומר על הזקנים. אבל לא כולם שומרים על הכללים".

    "לא כל המגזר הדתי והחרדי עוטה מסיכות ושומר על מרחק, אני גר בשכונת בית וגן. אתמול למשל, לאחר תפילת מנחה, בחצר כמובן, הלכתי עם רב בשכונת בית וגן, יהודי קשיש ניצול שואה. שנינו עטינו מסיכות. עברה משפחה מבית וגן עם כמות ילדים, לרוחב הכביש והאבא הסתובב כמו טווס בלי מסיכה. ילדיו בלי מסיכות. שאלתי את הרב "למה אתה לא מעיר לו". הוא ענה לי "איך אני יכול להעיר לו הוא מתפלל בבית הכנסת שעל בית הכנסת יד מודעה בזה הלשון "עם ישראל, עטו מסיכות: התורה חסה על ממונם של ישראל", לא כתוב שזה הלכה, לא כתוב שזה ונשמרתם אלא בעצם מעבירים מסר שיש לשים את המסיכה בגלל הקנס".

    "לצערי, לא כולם הולכים עם מסכות או שומרים על ריחוק. יש קהילות שרק עכשיו ביקשו לשמור. קראו לי נביא זעם, אבל שיהיה ברור: כל אירוע עם אנשים – הוא פוטנציאל להידבקות המונית. ממליץ לחזור למנייני חצרות".



    1 תגובות

    מיין תגובות