תיקון חוק: חבר כנסת יהיה רשאי לוותר על שכרו

    איתי גדסי 6 Comment on תיקון חוק: חבר כנסת יהיה רשאי לוותר על שכרו

    בראשון תעלה בוועדת שרים לחקיקה הצעה לתיקון חוק שתאפשר לחברי כנסת שירצו בכך להפחית חלקית או לוותר על משכורתם

    ניר ברקת צילום: פלאש90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התיקון שהציע ח"כ ניר ברקת יחד עם חברי הכנסת מתן כהנא, קטי שטרית, ומיכאל מלכיאלי, מאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תשלומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת. הוויתור על השכר הינו לח"כ הרוצה בכך ואינו מחייב את מי שלא מעוניין בכך.

    הוויתור יהיה תקף לתקופה או לשיעור, כפי שיבחרו בשנה מסוימת. הח"כים יוכלו לתרום את הכספים לקופת המדינה לטובת הקצאתם לצרכים ציבוריים נדרשים.

    כרגע החוק הקיים לא מאפשר לחבר כנסת לוותר על חלק משכרו או על שכרו המלא, ופוגע לטענת יוזמי החוק בחוקי יסוד של הפרט ובחופש העיסוק, ואין לו "אח ורע" בחוקים אחרים.

    ח״כ ניר ברקת אמר על הצעת החוק שיזם: "עכשיו הזמן של ממשלת ישראל וחברי הכנסת להעביר מסר של דוגמא אישית ונשיאה בנטל. במיוחד בתקופה כזו חשוב שכל אחד ייתן יד ויעזור היכן שיכול. לכן דווקא עכשיו צריך להסדיר בדרך המלך את האפשרות של חברי כנסת לוותר על חלק או מלוא השכר".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      שטויות של ברק תיתרום את המשכורת שלך לעמותה שאתה מאמין בה זה יותר אמיתי מסתם לוותר על המשכורת

    2. 5

      ניר ברקת המיליארדר השחצן, מחוקק חוק טיפשי כדי להשוויץ בעושרו, המאפשר לו להימנע ממשכורת ח"כ. עדיף היה שיתרום מאה מליון שקל, מעודף הכסף שיש לו, לאוצר המדינה, או עמותות מוכרות כמו יד שרה!!

      1. כמובן אצל הביביסטים כל מי שלא מתיישר לימין המנהיג אוטומטית הופך לשחצן, שמאלן, פופוליסט. די לסגידה העיוורת! מותר להעריך צעדים של דוגמה אישית, שחשובים (בניגוד לממשלה מנופחת וג'ובים מיותרים) גם אם הם לא באים ישירות מהמנהיג ירום הודו.

    3. 4

      פופוליסט זול. עושה מזה רעש כמו קליפת פיסטוק בצנצנת זכוכית. הבנו שאתה עשיר. את אותו טריק הוא עשה בירושלים. וביזבז מיליארדים.