נתניהו: התקהלויות באולמות עד 50 איש; התקהלויות פרטיות עד 20 איש

    איתי גדסי 2 Comment on נתניהו: התקהלויות באולמות עד 50 איש; התקהלויות פרטיות עד 20 איש

    בהצהרה שמסר לתקשורת יחד עם שר הבריאות בעקבות גל התחלואה עדכן ראש הממשלה נתניהו במגבלות החדשות: התקהלויות באולמות עד 50 איש, התקהלויות פרטיות עד 20 איש – בתי כנסת יישארו כרגיל עם 50 איש

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בעקבות גל התחלואה העולה בקצב מהיר.

    "אזרחי ישראל", פתח ראש הממשלה "משבר הקורונה ממשיך להכות בעולם. בכל יום ישנם כמעט 200 אלף נדבקים חדשים מסביב לגלובוס. יש מדינות רבות שבהן מספר החולים ירד, ואז הוא שוב טיפס מעלה מסיבות שונות. הסופה הכבירה הזאת קודם כל גובה קורבנות בחיים, פוגעת בבריאות, פוגעת בכלכלה, פוגעת בשגרת החיים".

    נתניהו סיפר "אצלנו היו מי שהקלו בכך ראש. הם אמרו שהנגיף יעלם מעצמו – ובכן, הוא לא נעלם. הם אמרו: 'יבוא הקיץ, והחום יחסל את הנגיף' – אבל גם ההנחה הזאת התבררה כחסרת בסיס המציאות. הקיץ פה וגם הנגיף פה. לצערי הוא עדיין פה בגדול".

    נתניהו התייחס תחילה למצב הכלכלי ואמר "בשבועות האחרונים נקטנו צעדים שונים לפתיחת הכלכלה. אני מייחס חשיבות עצומה לחידוש הפעילות הכלכלית במשק. עם זאת, הדגשתי פעם אחר פעם שפתיחת הכלכלה מותנית בהקפדה על הנחיות הבריאות: חבישת מסכה, שמירת מרחק, הקפדה על היגיינה".

    עוד אמר: "אמרתי גם שסביר שבשגרת הקורונה נצטרך להתנהל, אני המשלתי את זה לנגינה על אקורדיון – בהתאם להערכת המצב אתה פותח את המגבלות, ובהתאם להתפתחויות אתה גם מהדק אותן מעת לעת. זו שגרת הקורונה, זו שגרת האקורדיון".

    "בישראל", הוסיף ראש הממשלה "כפי שקורה במרבית המדינות בעולם, אנחנו מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון – מצד אחד להשיג כמה שפחות הדבקה, מצד שני למנוע כמה שיותר פגיעה בכלכלה. אני יודע שהייתה פגיעה, אני יודע שרבים נפגעו, אני יודע שרבים משוועים לעזרה ואני פועל עבורכם כל הזמן וביתר שאת. בימים האחרונים כדי לחזור להבטיח את הכלכלה ואת הפרנסה שלכם הארכנו את תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה, הוספנו כשני מיליארד שקל לעסקים, בדגש על עסקים קטנים. ומעבר לצעדי הבלימה והתמיכה המידיים שנקטנו מתחילת המשבר כמו הקצבאות, המענקים והלוואות מסוגים שונים לעסקים, מכל הסוגים".

    "מעבר לכך", חשף נתניהו "אני מתכוון להציג בימים הקרובים תכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה. אני קורא לה – 'ערכת קורונה כלכלית'. היא תספק רשת ביטחון, והרבה יותר ודאות, זו המילה הקריטית, הרבה יותר ודאות בתעסוקה ובהכנסה. לא נדאג לכם עד תאריך 'איקס', קרוב, אלא לתת מרווח של זמן שאתם יודעים שיש רשת הגנה, רשת ביטחון מינימלית לבעלי העסקים, לעצמאים, לשכירים, למבקשי העבודה – בתקופת ההתמודדות עם הקורונה".

    עוד הוסיף נתניהו "אני גם מתכוון לעשות דבר נוסף, אני גם מתכוון לדאוג לכך שהאוצר יביא את הכסף אליכם במהירות ללא בירוקרטיה, ללא עיכובים. גם על זה אני עובד הרבה בימים האחרונים. אני מאמין שיחד, בכוחות משותפים, אנחנו נוכל להחזיר את הכלכלה הישראלית למסלול המצוין שהיא הייתה בו, ויותר מכך – בסופו של דבר, כשנתגבר על הקורונה, נביא אותה לשיאים חדשים".

    "אני חוזר ומדגיש: זה בידיים שלנו, אזרחי ישראל. זה בידיים של כולנו", המשיך נתניהו להפציר באזרחי המדינה "אם נקפיד על הכללים – אני קראתי להם 'ממ"י' – מסכה, מרחק, ידיים, אנחנו נתגבר בעזרת ה' על הנגיף. המפתח לכך הוא שילוב של אחריות אישית, וערבות הדדית. זה באשר לנושא הכלכלי".

    לאחר מכן עבר נתניהו לנתוני התחלואה ועדכן "עכשיו אני רוצה לדבר על הנושא הבריאותי: בתחילת השבוע היינו עם נתון של 450 נדבקים, והיום אנחנו עומדים על כמעט 1,000 נדבקים. בשיא הקודם ב-31 במרס –היו 738 נדבקים, והיום אנחנו כמעט ב-1,000. מיום ראשון ועד היום – כשעברו רק כמה ימים – מספר החולים הכללי עלה ביותר מ-100%, ומספר החולים הקשים עלה ב-50%. מי שאומר 'אבל אין חולים קשים', בהתחלה זה באמת היה ככה, אבל הם מדביקים את הקצב יחד עם הנדבקים. ייתכן שיש לזה כל מיני הסברים, הסברים של גילאים ומעבר ההדבקה מצעירים למבוגרים, אני לא נכנס כרגע לכל התיאוריות, אבל הנתונים האלה הם חדים, הם ברורים והם אינם משאירים בידינו שום ברירה".

    לדבריו "אנחנו חייבים לחזור למדיניות של מגבלות כדי לשטח מחדש את העקומה. גם מדינות אחרות – מדינות גדולות בהרבה מאיתנו – מאמצות מגבלות. גם הן פותחות וסוגרות. בארה"ב – טקסס, פלורידה, קליפורניה; באוסטרליה, שעם ראש ממשלתה שוחחתי הבוקר – מדינת ויקטוריה, זו מדינה של 5 מיליון בני אדם, עשו שם סגרים. אנחנו משתדלים לא לעשות את זה, ואני רוצה לומר לכם אזרחי ישראל: הכי קל זה להשאיר את המצב כפי שהוא, הכל פתוח, כולם לכאורה מרוצים, אבל אם ננהג כך – נגיע מהר מאוד לאובדן שליטה, כי בקצב גידול אקספוננציאלי, גיאומטרי, מה שנראה לכם סביר עכשיו, מחר הופך לאלפים ולעשרות אלפים של נדבקים, אסור להגיע לשם. אם לא ננהג ככה בעוד שבוע נגיע למספר שיא של חולים כולל עוד ועוד חולים קשים – ואני לא רוצה להגיע לאותו סגר הרמטי שהיינו בו".

    ראש הממשלה ציין כי "מנהיגות פירושה לומר את הדברים כהווייתם, את האמת כפי שהיא. וזוהי האמת: אנחנו חייבים לשנות כיוון, ועכשיו. הנגיף לא מתחשב בנו. כשיש לו הזדמנות – הוא תוקף. ולכן אנחנו צריכים לנהוג כמו מפקד בשדה הקרב – כשהאויב משפר עמדות, אסור להישאר עם התכנית הישנה. אסור לעצום עיניים. תכנית הקרב חייבת להשתנות ולהתאים את עצמה לאויב".

    "כיוון שלהבנתנו פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר נובע מהתקהלויות חברתיות במקומות סגורים", עדכן נתניהו "החלטנו הערב בישיבת ממשלה מיוחדת שכינסתי על מגבלות התכנסות באירועים במרחבים הסגורים: באולמות ובמקומות סגורים עד 50 איש. התקהלויות חברתיות אחרות במרחבים סגורים – עד 20 איש, זה כולל בבתים. אנחנו יודעים מה זה עושה כשאנשים מתקבצים, רוקדים, שרים – מדביקים אחד את השני ואחר כך הצעירים מדביקים את המבוגרים והמבוגרים מדביקים את הקשישים. אנחנו צריכים אחריות אישית וערבות הדדית".

    עם זאת, הדגיש ראש הממשלה כי "איננו משנים דבר כרגע ביחס למקומות העבודה, המסחר, הקניונים, המלונות, התיירות והתחבורה. הדברים שהם חשובים לכלכלת ישראל, משום שהמקומות הללו והמתקנים הללו עובדים לפי תו תקן מיוחד – בהתאם לכללי התו הסגול שכבר הנהגנו בהם. אבל אנחנו כן מדברים על אותם מקומות ועל אותם אירועים והתכנסויות, ושר הבריאות תכף יפרט את זה. אני יודע שזה לא פשוט, אני יודע שזה לא קל, אבל זה בידינו".

    "במקביל", המשיך נתניהו והתייחס למאמצים למציאת חיסון "בימים האחרונים יש גם כל מיני קרני תקווה – ישראל היא מדינת חדשנות, אני לא רוצה לתת הבטחות, אבל יש התפתחות מעניינת במאבק ובניסיון להגיע לחיסון וגם עבודה על תרופות מתקדמות. מדינת החדשנות מתגייסת למאבק בקורונה. אנחנו באתגר מתמשך – אבל העם שלנו והמדינה שלנו הוכיחו כל כך הרבה פעמים בעבר, שהם נכונים לכל אתגר. הקורונה, נכון לעכשיו, היא לא עניין של 'זבנג וגמרנו'. זהו קרב קשה שייקח עוד זמן. אבל אני מכיר את הכוחות האדירים שטמונים בנו. הרוח הישראלית עשויה ללא חת. היא חזקה, היא איתנה, וכפי שנקרא בתורה בשבת הקרובה: "הן עם כלביא יקום, וכארי יתנשא". יחד נעמוד באתגר, ויחד ננצח", סיכם ראש הממשלה.

    שר הבריאות אדלשטיין אמר: "זוהי שעת חירום – מלחמת שלום האזרח. כפי שצוין כבר אנחנו בעלייה מאוד מדאיגה של הנדבקים החדשים. אמרו שהאוכלוסיה שנדבקת היא צעירה ואין מה לדאוג. זה התברר כלא נכון. בימים האחרונים יש עליה גם בחולים הקשים. במהלך כל חודש יוני קיבלנו 103 חולים קשים בבתי החולים. ביממה וחצי של יולי ישנם כבר עשרה חולים קשה".

    "אבל אני לא מאבד תקווה. אני מאוד רוצה שנגיע למצב של לא שגרת קורונה, אלא פוסט קורונה: דברים פשוטים, חופשה, לחבק את סבא וסבתא, להיות בלי מסכה. אם נעשה את כל מה שצריך יחד – נוכל גם לזה. יכולנו לאתגרים גדולים. גם זה בעזרת ה יהיה מאחורינו".

    בתוך כך, שר הפנים, אריה דרעי סיכם הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, כי בתי הכנסת ימשיכו להתפלל עד 50 איש כפי שהיה עד כה, והלוויות יערכו עד 50 איש. המלצת רה"מ ומשרד הבריאות הייתה להוריד את מספר המתפללים ל-20 איש, אולם בקשת השר דרעי התקבלה.

    השר דרעי אמר: "לא ייתכן שבמסעדות, שהסכנה שם גדולה שבעתיים, אפשר יהיה להכניס 50 איש ולבתי כנסת ייכנסו רק 20. במסיבות במקומות סגורים לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות. בבתי הכנסת לא אוכלים, אין ריקודים והמתפללים מקפידים על חבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה מלאה על ההנחיות. ואותם רצו להגביל ל-20 איש".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אֶלָּא וַוי לוֹן לִבְנֵי נָשָׁא טִפְּשַׁיָּא, אֲטִימִין לִבָּא, סְתִימֵי עֵינָא, דַעֲלַיְיהוּ אִתְּמַר "עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ" (ירמיהו ה, כא) בִּנְהוֹרָא דְאוֹרַיְיתָא, אֶלָּא אוֹי לִבְנֵי אָדָם הַטִּפְּשִׁים, אֲטוּמֵי הַלֵּב, סְתוּמֵי הָעֵינַיִם, שֶׁעֲלֵיהֶם נֶאֱמַר עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ, בָּאוֹר שֶׁל הַתּוֹרָה, אִלֵּין אִינוּן בְּעִירָן דְּלָא מִסְתַּכְּלִין וְלָא יָדְעִין אֶלָּא בְתִבְנָא דְאוֹרַיְיתָא, אֵלּוּ אוֹתָם בְּהֵמוֹת שֶׁלֹּא מִסְתַּכְּלִים וְלֹא יוֹדְעִים אֶלָּא בַּתֶּבֶן שֶׁל הַתּוֹרָה, דְאִיהִי קְלִיפָה מִלְּבָר וּמוֹץ דִּילָהּ, דְּאִתְּמַר בְּהוֹן 'מוֹץ וְתֶבֶן פְּטוּרִין מִן הַמַּעֲשֵׂר', שֶׁהִיא קְלִפָּה מִבַּחוּץ וְהַמּוֹץ שֶׁלָּהּ, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם מוֹץ וְתֶבֶן פְּטוּרִין מִן הַמַּעֲשֵׂר, דְּחַכִּימִין דְּאוֹרַיְיתָא מָארֵי דְרָזִין זָרְקִין תִּבְנָא וּמוֹץ דִּלְבָר, וְאָכְלִין חִטָּה דְאוֹרַיְיתָא דְאִיהִי מִלְּגָאו, שֶׁהַחֲכָמִים שֶׁל הַתּוֹרָה, בַּעֲלֵי הַסּוֹדוֹת, זוֹרְקִים הַתֶּבֶן וְהַמּוֹץ הַחִיצוֹנִים, וְאוֹכְלִים אֶת הַחִטָּה שֶׁל הַתּוֹרָה שֶׁהִיא מִבִּפְנִים, כ"ב אַתְוָון דְּאוֹרַיְיתָא דְסָלְקִין כְּחוּשְׁבַּן חִטָּ"ה.

    2. 1

      טיפשים שם כולם!!
      שיסגרו הכל לגמרי,
      משחקים בחיים של בני אדם…