הנשיא בטקס האזכרה לחללי מבצע צוק איתן: "זו היתה מערכה מוסרית וצודקת"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא בטקס האזכרה לחללי מבצע צוק איתן: "זו היתה מערכה מוסרית וצודקת"

    בטקס האזכרה לחללי מבצע צוק איתן אמר נשיא המדינה: "נזכור לעד את את מסירות נפשם ואת גבורתם של חיילינו ואנחנו נשבעים שמותם לא היה לשווא ושלא נפסיק לרגע לעמוד על המשמר ולהילחם כל עוד בנינו האהובים מוחזקים שם, לא ננוח, עד שישובו לגבולם"

    צילום: מארק ניימן/ לע"מ
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא דברים היום (חמישי) בטקס האזכרה לחללי מבצע "צוק איתן" במלאת שש שנים למבצע. בטקס השתתפו בני המשפחות השכולות, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי.

    בפתח דבריו התייחס הנשיא להיעדרן של המשפחות השכולות מן הטקס ואמר: "קשה לקיים כך את הטקס הזה שכל כולו מבוסס על הרצון לשבת לצדכם, להיות אתכם. קשה עלינו המרחק. ואף על פי כן אנחנו שומעים אתכם, ואתם שומעים אותנו. אנחנו יחד – דרך המסכים, בתוך הלבבות".

    "שש שנים שבהן גם אנו, כולנו, אבלים על אובדנם של בניכם, בנינו. שישים ושמונה חיילים, וחמישה אזרחים, וכולם יקרים כל כך, אהובים כל כך. הצעיר שבהם: דניאל הקטן, דניאל טְרֶגֶרְמַן, רק בן ארבע במותו", אמר הנשיא והוסיף: "במבצע צוק איתן נלחמנו על הבית. על שלומם של הילדים המשחקים. על זכותם לחיות ללא פחד מפני אויב רצחני, החופר מנהרות מוות תחת ביתם".

    "בצוק איתן נלחמנו על השפיות, על חיי היומיום", אמר הנשיא. "זו היתה מערכה מוסרית, צודקת, של מדינה ריבונית חפצת חיים המבקשת להגן על אזרחיה. להשיב את השפיות לימיהם וללילותיהם של תושבי הדרום, שבימים שלפני המבצע מאות רקטות ואזעקות פילחו את שגרת יומם, והבהילו אותם אל המרחבים המוגנים שוב ושוב ושוב. מחילות נחפרו תחת גני ילדים, ספריות וחדרי אוכל וכל מנהרה שהושמדה, וכל מאגר טילים שהופצץ, כולם היו תרחישי אימה שנמנעו תוך קרבות קשים, בגבורה ובמחיר כבד שנגבּה מאתנו באין ברירה".

    "וגם כעת, חמאס ממשיך לפעול על מנת לפגוע בשגרת החיים ובחוסן שלנו, חמאס מוסיף לאיים על שלומם של תושבי עוטף עזה, חמאס ממשיך להחזיק בגופותיהם של לוחמי צה"ל סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול זכרם לברכה, וּבְאַבֵרַה מֵנְגִיסְטוּ והִישַׁאם אַ-סַיְּיֶד שבויים, חסרי ישע. חמאס גם ממשיך להחזיק בשני מליון תושבי הרצועה כבני ערובה לקידום משאלותיו הרצחניות האכזריות הבוחרות במוות על פני החיים".

    בהתייחס למשבר הקורונה הפוקד אותנו אמר הנשיא: "ביום הזכרון הכללי לחיילי צה"ל נמנענו מלהתכנס כאן בצל הגבלות המגיפה, וגם היום אנחנו כאן בנוכחות מצומצמת מאד, בצוק העיתים שאנו נתונים בהם. ודווקא מתוך הריחוק הזה שנכפה עלינו יש לומר את בקול צלול, קול רם וברור: אנחנו זוכרים, ונזכור לעד את פניהם הטובות, את מסירות הנפש, את גבורתם של חיילינו ואנחנו נשבעים שמותם לא היה לשווא, שלא נפסיק לרגע לעמוד על המשמר ולהילחם כל עוד הקיום שלנו על האדמה הטובה הזאת מוטל בסכנה. וכל עוד בנינו האהובים מוחזקים שם, לא ננוח, עד שישובו לגבולם".



    0 תגובות