ר"ע אלעד: "לא התייעצו איתנו לפני הסגר – בוחנים עתירה לבית המשפט"

איתי גדסי No Comments on ר"ע אלעד: "לא התייעצו איתנו לפני הסגר – בוחנים עתירה לבית המשפט"

ר"ע אלעד פנה לתושבים ועדכן אותם כי משרדי הממשלה לא התייעצו עם הגורמים העירוניים לפני הטלת ההגבלות, פרוש סיפר כי "אנשי פיקוד העורף והמשטרה, העידו על ההקפדה של התושבים על כל ההנחיות". לדבריו, "גם הם חשבו כי המגבלות מיותרות ולא מסייעות לעצירת הקורונה"

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יממה לאחר הכרזת הממשלה על העיר אלעד כאזור מוגבל, ולקראת הפגנת תושבי אלעד הערב (רביעי) כנגד הגבלת תנועת תושבי העיר, למרות עלייה בתחלואה גדולה יותר בקרב ערים נוספות, שם לא נעשה דבר, ר"ע ישראל פרוש מסר לפני זמן קצר הודעה לתושבים: "פעלנו לצמצום ההגבלות שהוכרזו בלי קריטריונים וללא התייעצות איתנו, ובניגוד לגורמי המקצוע הפועלים בעיר".

לדברי ראש העיר, "החל מיום שישי בו קיבלנו את ההודעה על כוונה להטיל סגר מלא על אלעד, פעלו מול המשרד כדי למנוע את יישום ההחלטה, ולפחות להפחית את הקיצוניות שלה"

פרוש הסביר כי במספר תחומים אקוטיים הצליחה העירייה למנוע את יישום המגבלות, כמו שינוי ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית לחלוטין, וכן המשכת הלימודים בכלל מוסדות החינוך עד גילאי תיכון. כמו כן מתן אפשרות לעובדים ותלמידים להמשיך לנסוע אל מחוץ לעיר והותרת כל בתי העסק בעלי התו הסגול פתוחים.

על התחבורה הציבורית אמר פרוש "על פי הנחיית משרד התחבורה, התחבורה הבין עירונית פועלת רק מתחנה אחת. ראינו את העומסים היום, ועתה אושר על ידי המשרד לפצל את האוטובוסים לשתי תחנות סמוכות ליציאה, על מנת להפחית עומסים ולשמור על בריאות התושבים".

ראש העיר הבהיר לתושבים כי "במהלך כל הפעילות והדיונים מול משרד הבריאות והמל"ל, הבהרנו שוב ושוב: התושבים בעיר משתפים פעולה באופן מלא, ומגלים אחריות ורצינות בשמירה על ההנחיות. לצידנו עמדו אנשי פיקוד העורף והמשטרה, שהעידו על ההקפדה של התושבים בעיר על כל ההנחיות. גם הם חשבו כי המגבלות מיותרות ולא מסייעות לעצירת הקורונה".

פרוש תקף את התנהלות משרד הבריאות ואמר "מתחילת הגל השני אנחנו דורשים ממשרד הבריאות לאשר פינוי משפחות חולים כי למדנו שזה הצעד שעוצר את המשך ההדבקות. אך לצערנו, עד לרגע זה הדבר לא מבוצע".

למרות הכל הסגר הנושם לא נמנע, ובעירייה טוענים כי יפנו לבית המשפט,  לטענת ראש העיר "ההחלטה על המגבלות לא נעשתה בהתייעצות עם העירייה או גורמי המקצוע שפועלים פה כמו המשטרה ופיקוד העורף. לא נקבעו קריטריונים ברורים שלפיהם מוחלט על מגבלות על יישוב או אזור כזה או אחר".

עוד הוסיף ראש העיר, "אנחנו פועלים מול משרד הבריאות כדי לקבל מהם הסבר חד וברור לפי מה נקבעה ההחלטה אמש, אולם לא קיבלנו שום הסבר ברור". הוא הוסיף כי העירייה בוחנת פניה לבית המשפט נגד ההחלטה התמוהה והבלתי הגיונית על הטלת המגבלות".

בסיום הודעתו, אומר פרוש כי "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להביע את הערכתי לתושבים ששומרים על ההנחיות, ולמרות התחושה של חוסר הצדק כלפי העיר, ממשיכים לפעול באחריות ושומרים על הכללים".



0 תגובות