הגר"ד יוסף בשיחה: "הקב"ה כועס עלינו, הוא רוצה שנשתנה בתפילה ובלימוד"

    אסתי פלד 1 Comment on הגר"ד יוסף בשיחה: "הקב"ה כועס עלינו, הוא רוצה שנשתנה בתפילה ובלימוד"

    חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' מספר על ההתפרצות בקהילתו, "מעל 200 אברכים בבידוד". כיצד לנהוג כעת, "להימנע מלהגיע לאירועים" וכיצד ינהגו חולים ומבוגרים. הפקת לקחים רוחנית: "צריכים לשאול מדוע ה' עשה זאת". הרפורמים: "רשעים, אין להם חלק ונחלה"

    צילום: פלאש 90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגר"ד יוסף העומד בראש בית המדרש הגדול "יחווה דעת" בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי, סיפר הרב על ההתפרצות בקהילתו הידועה בקפדנותה ובשמירתה על ההנחיות, "לאף אחד אין תעודת ביטוח מהקב"ה שזה לא יקרה אצלו" אומר הגר"ד. "אנחנו שמרנו שכל אחד יהיה עם מסיכה ובתפילות, ואכן בתפילות אף אחד לא נפגע, אבל בכולל יש כבר 9 אברכים חולים שזה כולל בני משפחה ולכן מדובר בעשרות חולים" מסביר הרב את מימדי ההתפרצות.

    הגר"ד יוסף הידוע מראשוני הרבנים שהתריעו על הסכנה, סיפר בשיחה המיוחדת, "אני הייתי מסתובב כל יום כמה פעמים בין האברכים שיקפידו על ההנחיות. יש אברך שישב בפינה וכמעט לא זז ממקומו, ועוד אחד היה כך והם נדבקו".

    הרב מסביר בשיחה על האפשרות של ההדבקה, "יש הפסקות ואברכים רוצים לטעום משהו זה כבר מדבק. אני לא יודע בדיוק איך נדבקו אבל צריך לדעת לשמור על עצמנו. אני מדבר על האברכים זה לא פשוט הם סובלים. אני וכל בני משפחתי נמצאים בבידוד, אנחנו מנצלים את המצב ללימוד תורה" סיפר הרב.

    על הפקת הלקחים מהמגיפה אומר הרב, "מבחינה גשמית אנחנו חייבים להתנהל על פי הטבע וישנה רשות לרופא לרפאות. למרות שאני לא כ"כ משוכנע שהם מבינים איך זה מתפשט? אבל צריך לשמוע בקולם. לכן יש לי למעלה מ-200 אברכים שכעת בבידוד".

    אזהרות הרב לאור ההתפרצות המחודשת, חשוב לקרוא, "בתפילות ובבית הכנסת איש אחד לא נפגע וזה בגלל שיש הקפדה גדולה בתפילה על המסיכות". עם זאת מבהיר הרב, "אבל אני קורא לציבור לקצר בתפילה. למשל בשבת לקצר את המנגינות. אצלי לא מנגנים בתפילה למהר. צריך לקצר את שהות האנשים יחד".

    עוד מבהיר הרב באזהרות לאור התחדשות המגיפה, "אדם שהוא מעל 60 או עם מחלות רקע, אם אין לו חשש מפת לחם שלא יילך לעבוד וגם לא יילך להתפלל גם עם מסכה. אבל אם אדם מבוגר שנשמר והוא עלול להיפגע שישתדל להישמר בבית. אני לוקח על עצמי מבהיר הרב, אין לו ממה לחשוש מתפילה בציבור וביטול תורה".

    אך ישנה גם נקודה רוחנית אומר הרב בכאב רב, "מדובר כאן בעונש הקב"ה כועס עלינו. כמו אחי יוסף אנחנו צריכים לשאול: מדוע עשה זאת אלוקים לנו? אני הייתי רוצה להציע להסתכל על הדברים שנפגעו יותר מכל שזאת תפילה ולימוד תורה. זאת אומרת שהקב"ה לא רוצה את התפילה שהיתה לפני המגיפה. הקב"ה כועס עלינו מאוד. זאת אומרת שלא התפללנו כמו שצריך. הגיע הזמן שנתפלל מכל הלב. עוד דקה לא בשמים היא שאדם ישב ויתבונן על פירוש המילים בתפילה".

    הרב מוסיף ואומר בכאב, "גם על לימוד תורה, אני מסתכל על עצמי מאז שהתחילה המגיפה הלימוד שלי נהיה רצות מאוד, שעות רבות ללא הפסקה. כדי שאדם יוכל ללמוד כמו שצריך צריך שיהיה רצף. אני חושב שאם אנחנו נתחזק בשני הדברים האלה אנחנו נביא טובה על כל עם ישראל ותוסר המגיפה".

    להימנע מללכת לאירועים אומר הגר"ד, "אחרי שבדקתי את הדברים בצורה ייסודית, כל ההקלות של משרד הבריאות נובעות מצוקה כלכלית. הם התחילו עם בתי הספר כדי שההורים ילכו לעבודה. ואז בית כנסת. אח"כ להבדיל נתנו היתר לתיאטראות שלהם כי זה כמו שרשרת".

    "ולכן אח"כ הם התירו חתונות וזה נובע מהתפשרות ולכן גם עכשיו צריך להימנע מחתונה, אם הוא יכול שיאמר מזל טוב בטלפון או שיאמר שתי דקות מזל טוב וייצא משם. ואולי גם הגיע הזמן לחתונות צנועות. ההקלות נובעות ממצוקה כלכלית של המדינה ולא בגלל הנחיות בריאות. ככל שאנשים נמצאים באותו מקום והרבה זמן חשש ההדבקה עולה".

    על התביעה החצופה של הרפורמים כנגד הרב, "הרפורמים אנשים רשעים שמרימים יד בתורת משה. אני אתמודד עם הדברים. אבל הם לא יצליחו להתריע אותי. אני ימשיך לעמוד עךל ההשקפה של התורה הנאמנה. אני אלחם על הזכות שלי להשמיע דעת תורה. אני אלחם על הזכות שלי. הרפורמים בארה"ב באים להתערב לנו בארץ ישראל, אלה שהתנגדו להקמת המדינה. רובם של השופטים בוודאי לא מהצד שלנו אני יודע את המצב הקשה שאני נמצא פה, אבל אני לא ארתע".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין על הרב! לוחם מלחמת אמת. תומכים ברב עד הסוף!