אולמרט בריאיון: "כראה"מ העברתי את חוק נהרי בניגוד לדברנים היום"

    אסתי פלד No Comments on אולמרט בריאיון: "כראה"מ העברתי את חוק נהרי בניגוד לדברנים היום"

    ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בריאיון ל'מהדורה המרכזית' הסביר את דבריו כי "בקעת הירדן איננה חשובה מבחינה ביטחונית", לדבריו, "אין אף צבא שמאיים עלינו ממזרח. וגם אם ישתנו רחפן יוכל להתריע"

    צילום: פלאש 90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי בפתח הריאיון הזכיר אולמרט כי הוא זה שדאג לקדם את 'חוק נהרי' שנתן תקצוב כמעט מלא למוסדות החינוך של ש"ס וגרם לפריחתו של החינוך הספרדי חרדי.

    בתגובה לדבריו בריאיון לעיתוו סעודי שם אמר כי "בקעת הירדן איננה חשובה מבחינה ביטחונית לישראל", אמר אולמרט, "העולם השתנה והכל השתנה והנסיבות בהם אנחנו פועלים השתנה. ב-1976 עמדנו מול 3 צבאות מכל גזרות ישראל. ב-2020 אין צבא במזרח וממזרח לה יש עיראק שאין לה צבא לכן אין איום. דבר שני אני דיברתי על הסכם עם הפלסטינים שם הם הסכימו שלא יהיה להם צבא. ירדן היא בעלת ברית חשובה לנו, לכן אין צורך לעשות דבר לעורר עלינו את כל העולם".

    עוד הוסיף אולמרט, "מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אמר ששטחים אינם מצדיקים סכנת פיקוח נפש. הפתרון הוא שתהיה נוכחות בצד השני של הירדן שישמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. הוספתי לכך במו"מ עם הפלסטינים הגשתי תוכנית לשמירת הביטחון של מדינת ישראל בהינתן שניסוג מכל השטחים והתוכנית הזאת כללה פרק שמדבר על כך, מה יקרה אם ח"ו לא נהה בבקעת הירדן ואולי צבא ינסה לחצות את הירדן".



    0 תגובות