נתניהו: "יש התרופפות כללית במשמעת – האכיפה תוחמר"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "יש התרופפות כללית במשמעת – האכיפה תוחמר"

    בהצהרה שמסר הערב בעקבות גילוי החולים החדשים במהלך החג והשבת אמר ראש הממשלה נתניהו: "‏מוקדם מדי לומר אם מדובר בשינוי מגמה כללי, אבל יש התרופפות כללית במשמעת" | עוד אמר: "הימים הבאים יהיו מבחן, נפעל נגד מי שלא יקפידו על הכללים"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצ"ש), יחד עם שר האוצר, הצהרה לתקשורת בעקבות גילוי החולים החדשים במהלך החג והשבת.

    ‏"מוקדם מדי לומר אם מדובר בשינוי מגמה כללי, אבל לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת", אמר נתניהו.

    נתניהו הזהיר "המגפה בפירוש לא מאחורינו, היא משתוללת בעולם והיא עדיין כאן בישראל. כל עוד לא נמצא חיסון לנגיף הוא יחזור ויתפשט אם לא נקפיד על כללי הזהירות. כולנו מצווים לחזור ולשמור על הכללים‏".

    ראש הממשלה עדכן כי "כרגע החלטנו לא לסגור את כלל בתי הספר כי הנתונים לא מחייבים זאת. לא סוגרים כרגע את מערכת החינוך מחדש אך כללי ההתנהגות בבתי הספר יעודכנו ויאכפו בחומרה". עוד אמר: "מתווה התו הסגול יעודכן ואכיפת נהלי משרד הבריאות תוחמר".

    "הימים הבאים יהיו מבחן, נפעל נגד מי שלא יקפידו על הכללים", אמר ראש הממשלה.

    לדבריו המלאים:

    "אזרחי ישראל, בפעם האחרונה שנפגשנו, הראיתי לכם את השקף הזה שהציג את ירידת התחלואה בישראל, היום לצערי אני חייב להראות לכם את השקף הבא שמראה עלייה תלולה בימים האחרונים. אני מזכיר לכם, זה עדיין מעט יחסית למקום שבו היינו, אבל זה בפירוש שינוי כיוון".

    "מוקדם מדי לומר אם זה שינוי מגמה כללית, אבל לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת. כל אחד רואה את זה. אני מודה, זה עובר על כולנו, גם עליי. צפיתי לאחרונה בכלי התקשורת, וראיתי ישראלים שמחים, שמחתי איתם. ראיתי ישראלים רוחצים בצפיפות בחוף הים, רוקדים צמודים זה לזה ללא מסכות. שמעתי אותם צוהלים, הם אמרו: 'נגמרה הקורונה, הקורונה מאחורינו'. לצערי זה לא נכון".

    "יש לנו הצלחות גדולות מאוד במאבק בקורונה, הצלחות בקנה מידה עולמי. אבל המגיפה בפירוש לא מאחורינו. היא משתוללת בעולם, והיא עדיין כאן בישראל – בינינו ובתוכנו. כיבינו את הלהבות הגדולות של המדורה בארץ, אבל נשארו גחלים לוחשות וכל רוח קלה מפיחה בהן אש, ונושאת את התבערה למקומות אחרים. אף אחד לא חסין מזה".

    "כל עוד לא נמצא חיסון לנגיף, הוא יחזור ויתפשט אם לא נקפיד על כללי הזהירות. כולנו מצווים להמשיך לחזור ולשמור על הכללים. כשאני אומר "כולנו" זה כולל אותי, את חבריי השרים, את חברי הכנסת, וזה כולל אתכם – אזרחי ישראל היקרים".

    "הכללים הם פשוטים: לשמור על מרחק של שני מטר, לחבוש מסיכות במרחב הציבורי, לשטוף ידיים ולשמור על כללי ההיגיינה. אם לא נעשה זאת, לא תהיה ברירה אלא לחזור להגבלות במשק ובמרחב הציבורי. אם כן נעשה זאת, נוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו, להחזיר את מקומות העבודה, להחזיר את הצמיחה, להחזיר את התקווה".

    "מעכשיו נעשה שלושה דברים במקביל: נהדק את המשמעת שהתרופפה סביב כללי הקורונה, נעודד פעילות של עסקים שמכבדים משמעת זו, ונפעל נגד אלו שלא יקפידו על הכללים ובכך יסכנו את הבריאות של כולנו".

    "צריך לזכור דבר אחד: הנגיף הוא קטלני מאוד. בהיעדר אמצעי הגנה הוא מתפשט בטור גיאומטרי והוא גובה קורבנות רבים בחיי אדם. מספר הנדבקים בעולם כבר חוצה את ה-6 מיליון, אתמול היה שיא במספר הנדבקים החדשים בעולם ביום אחד".

    "לצערי, הנגיף גם לא מתרשם ממזג האוויר. הוא לא מושפע בכלל מאקלים. הוא מכה היום בעוצמה במדינות חמות כמו ברזיל, מקסיקו, הודו, פרו, ובאזורנו – באיראן, בטורקיה ובמצרים. הוא מכה גם במדינות קרות. בשוודיה – שמספר אזרחיה זהה לשלנו ושוויתרה ביודעין על הטלת הגבלות בריאותיות – ויש כאלה שהמליצו על דבר כזה בארץ – יש היום 4,300 מתים מקורונה. בבלגיה, שאוכלוסייתה גם היא זהה לשלנו, ושנקטה אמצעי זהירות אבל באיחור רב, יש היום קרוב ל-10,000 מתים".

    "לשמחתנו, בישראל זה לא קרה, אבל אנחנו כואבים את מותם של 284 קורבנות הקורונה, אנחנו משתתפים ביגונם של משפחותיהם ויקיריהם. בישראל לא הגענו למספרים מבעיתים כמו במדינות אחרות כי נקטנו צעדים יעילים ומהירים בזמן. אבל צעדים אלו גם גבו מחיר כבד מכלכלת ישראל. לכן עם הורדת קצב ההידבקות, והגענו לקצב הידבקות של בודדים ביום, החלטנו לפתוח בהדרגה את המשק – וביחד איתו את מערכת החינוך. זה הולך בד בבד".

    "אני מזכיר לכם, כשהודענו על הסרת ההגבלות, אמרנו שהפתיחה הזו תהיה ניסיונית, שהיא תושפע ממצב התחלואה. באחת מישיבת הממשלה, המשלתי זאת לנגינה באקורדיון – פותחים אותו כשהתחלואה נמוכה, מכווצים אותו כשהתחלואה גבוהה, זוהי שגרת הקורונה. קבענו גם מדדי אזהרה, שלפיהם נתכנס לדון אם יש צורך לכווץ את האקורדיון בחזרה. זוהי בדיוק הערכת המצב שעשינו היום עם חברי השרים והצוות המקצועי".

    "ראשית, קבענו את הימים הקרובים כימי מבחן, לראות אם יש כאן שינוי מגמה שמחייב שינוי מדיניות, כמו סגירת מוסדות חינוך. כרגע החלטנו שלא לסגור את כלל בתי הספר, כי הנתונים לא מחייבים זאת. אני מאוד מקווה שלא נדרש לשנות החלטה זו בהמשך".

    "שנית, אנחנו נעדכן השבוע את התו הסגול של בתי העסק ונתאים אותו למציאות, לשגרת הקורונה. אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו, מתקנים, מדייקים. שלישית, הנחיתי את השר לביטחון הפנים להגביר את הפיקוח והאכיפה של הכללים על ידי המשטרה. יש אכיפה מאוד מצומצמת בלשון המעטה, אנחנו נשנה את זה באמצעות המשטרה".

    "ביקשתי גם ממשרד המשפטים לאפשר הפעלתם של פקחים עירוניים. חייבת להיות אכיפה. רביעית, שר החינוך יפעיל אמצעים נוספים כדי להבטיח את שמירת הכללים בבתי ספר, הוא תכף יפרט זאת כאן. חמישית, נעודד אנשים להגיע לבדיקות ונעשה בדיקות יזומות במקומות שבהם פוטנציאל ההדבקה הוא גבוה".

    "מה שאני מבקש מכם, אזרחי ישראל, זה להקפיד על העיקר. לא צריך להתפלפל, צריך פשוט לזכור את שלושת הכללים המרכזיים שלצערי הציבור שכח אותם: לשמור מרחק, ללבוש מסיכות ולשמור על היגיינה. עד שלא יימצא חיסון, אנחנו צועדים במסע ארוך כשלצידנו פעורה תהום".

    "התרחקנו ממנה בכמה צעדים חשובים אבל בימים האחרונים עם הזלזול בשמירה על הכללים אנחנו שוב מתקרבים אליה. זה חייב להיפסק. כל אחד מאיתנו צריך לדאוג שהוא לא ידבק בעצמו ושהוא לא ידביק אחרים. כולנו ערבים זה לזה. אם נפעל כך, אני בטוח שאנחנו יכולים לאושש את הכלכלה שלנו ולהחזיר את מקומות העבודה במהרה".

    "הנה המסר שלי בתמצית: הקורונה משתוללת בעולם, היא לא פוסחת עלינו. אם לא נשמור על הכללים היא תחזור ותכה בנו. צריך להדק את המשמעת כדי שנוכל במקביל לפתוח את הכלכלה. נשמור על הכללים ובעזרת ה' הם ישמרו עלינו".

    גנץ: "קיבלנו כמה החלטות שחשוב שתכירו"

    בתוך כך, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כתב הערב הודעה לציבור "לאורך החג והשבת קיימנו בממשלה ובמשרד הביטחון הערכות מצב ודיונים על רקע העלייה במספר הנדבקים בקורונה. אנחנו נכנסים לתקופה ממושכת של "שגרת קורונה" וכולנו מחוייבים להמשיך ולהישמע להוראות כדי לאפשר למשק לצאת מהמשבר ולכולנו להמשיך לחיות בצורה בטוחה".

    גנץ עדכן "קיבלנו כמה החלטות שחשוב שתכירו":

    – קומנדו קורונה- אנחנו נפעל בצורה מתואמת ומתוזמנת בכל מקום שבו יש חשד להתפרצות – בדיקות, סגירה, מעקב אחרי שרשרת ההדבקה ובידוד.

    – חינוך והסברה- נתגבר את מערך ההסברה לציבור ונשתמש בין השאר במערכת החינוך כמקום שבו מועברים מסרים והנחיות.

    – אכיפה – בימים הקרובים נגביר את האכיפה. כדי שמקומות הבילוי, המסחר ומקומות העבודה יישארו פתוחים- חייבים להישמע להנחיות.

    "במקביל", הוסיף "אנחנו נערכים במשרד הביטחון לאופציה של הגדלת מלוניות הקורונה לאשפוז נשאים, ולסיוע בהגדלת מספר הבדיקות".

    "אני מבקש מכולם לנהוג באחריות אישית ולאומית, להישמע להנחיות ולעשות כל מה שצריך כדי למנוע את התפשטות הנגיף", קרא שר הביטחון.



    0 תגובות