פתיחת בתי הכנסת: גרירת רגליים של הממשלה או זהירות מתבקשת?

    אסתי פלד No Comments on פתיחת בתי הכנסת: גרירת רגליים של הממשלה או זהירות מתבקשת?

    הח"כ המיועד יצחק פינדרוס ומנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון בריאיון ל'מהדורה המרכזית' דנו על אי פתיחת בתי הכנסת בכל הארץ, האם מדובר בזלזול מצד הממשלה מול פתיחת הקניונים? או שיש חשש אמיתי להתפרצויות בהתקהלויות בתפילות? | האזינו

    צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שצפוי להיכנס עם החוק הנורבגי לכנסת יצחק פינדרוס ומנכ"ל רשת החינוך של ש"ס חיים ביטון התראיינו הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי ודנו על אי פתיחת בתי הכנסת למרות הדרישה הציבורית העצומה בכל הארץ מצד מיליוני יהודים שרוצים לשוב להתפלל בבתי הכנסת. בעוד הממשלה מאשרת פתיחת קניונים מרכזי עסקים גדולים.

    חיים ביטון: "זה לא פשוט. כי גם שאישרו פתיחת מוסדות חינוך אנחנו לא מיהרנו. נושא בתי הכנסת זה רגיש מאוד כי התרגלנו לפקוד את בתי הכנסת 3 פעמים ביום. בהתחלה התפללנו ביחידות עכשיו ברחוב. נראה שהגיע הזמן לפתוח את בתי הכנסת".

    עוד הוסיף, "השר דרעי כבר מקיים דיונים. אבל מחכים להחלטת ממשלה. אבל בא נודה שכבר רבים מבתי הכנסת נפתחו. הבעייה הגדולה ביותר זה השיטבלאכים. בסוף להיות בעמדה של להחליט לפתוח או לא זה לא פשוט".

    יצחק פינדרוס: "זה דבר חמור ביותר. משרד הבריאות עבר החליט לפני כמה ימים, תמיד היו ישיבות ממשלה בלילה ותוך כמה שעות מאשרים. ופה זה מתעכב פתאום. אני מסייג כי יש בעיות עם שיטבלאכים ובתי כנסת גדולים וייתכן שאחרי שיאשרו כנראה יהיה סייגים של גדולי ישראל. אבל הגרירת רגליים בנושא בתי הכנסת לא מתקבל על הדעת".

    עוד הוסיף, "למה כפרי נוער נפתחים וישיבות קטנות בכלל לא על שולחן הדיונים. קווי האוטובוסים חוזרים במתכונת בעייתית זה נראה כמו המשך של ההסתה של מספר גורמים נגדינו. ולכן צריך להקים על כך קול זעקה".

     



    0 תגובות