בנט: "איראן בתהליך נסיגה מסוריה – אך עלינו להשלים את המלאכה"

איתי גדסי No Comments on בנט: "איראן בתהליך נסיגה מסוריה – אך עלינו להשלים את המלאכה"

שר הביטחון היוצא נפתלי בנט בנאום פרידה בטקס חילופי שרי הביטחון, התייחס להתמודדות מול איראן, "אסור לנו להרפות מאיראן לרגע. עלינו להגביר את הלחץ המדיני, הכלכלי, הצבאי, הטכנולוגי, ולפעול בעוד מימדים. זה אפשרי". בנט התייחס גם למאבק בקורונה שהוביל בשטח

Naftali Bennett, Ayelet Shaked and Bezalel Smotrich of the right-wing Yamina party hold a press conference in Jerusalem on May 14, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ????? ???????? ????? ????? ??? ????? ??? ????? ???????
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון היוצא, נפתלי בנט, בטקס חילופי שר הביטחון בקריה שבתל אביב, בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל וראש המוסד. בנאום הפרידה התייחס לאיומים הביטחוניים אתם מתמודדת מדינת ישראל. בנט הודה לרמטכ"ל ואלופי צה"ל על שיתוף הפעולה הפורה.

בנט בפתח נאומו התייחס לאיראן, "בני, אני מעביר לך את השרביט כאשר מדינת ישראל במצב ביטחוני טוב ויציב, אולי השקט מזה שנים, ואיראן בתהליך נסיגה מסוריה.
אך אם נרפה, ולו לרגע, מתנופת הלחץ וההתקפה שלנו, הכל עלול להתהפך באחת".

בנט סקר את ההישגים בכהונתו הקצרה, "מתחילת השנה, ב"ה, ובזכות המאמצים המתמשכים של כוחות צה"ל ומערכת הביטחון, לא נהרגו אזרחים ישראלים מפעולת טרור. לצערנו, איבדנו בשבוע שעבר את לוחם גולני עמית בן יגאל ז"ל בפעולה בפעולה בכפר יעבד. בחודשים האחרונים נורתה רקטה אחת בודדה מעזה, ולא שוגר אף בלון נפץ או בלון תבערה".

שר הביטחון היוצא סימן את המטרה הגדולה שנמצאת בשיאה בעת – סילוק איראן מסוריה והחלשתה: "בצפון, עם כניסתי לתפקיד הגדרנו יעד מרכזי וחיוני: לסלק את איראן מסוריה.
לא עוד בלימת התבססות, או רדיפה אחרי שיירה כזו או אחרת, אלא סילוק זרוע התמנון האיראני".

בנט הוסיף, "אמרנו לאיראנים בצורה ברורה: "צאו מסוריה. אין לכם מה לחפש כאן. סוריה תהפוך לבוץ ויאטנמי בו תתבוססו, ותשלמו מחיר הולך וגובר בדם ובדמים". וכך היה. העצמנו את מספר התקיפות נגד כוחות איראן וקודס בסוריה".

"הבהרנו במעשים שאין מקום מוגן מפנינו. אין מקום חסין מאיתנו. הסברנו דרך הפעולות שלנו שישראל נחושה יותר מאיראן, מכיוון שעבורה מדובר בהרפתקת טרור המרוחקת 1000 ק"מ מהבית, ועבורנו אלו חיי ילדינו", אמר שר הביטחון.

בנט חשף, "הפעולות הביאו תוצאות: איראן צמצמה באופן משמעותי את היקף כוחותיה בסוריה, ואף מפנה מספר בסיסים. איראן אמנם החלה תהליך של נסיגה מסוריה, אבל צריך להשלים את המלאכה. זה בהישג יד. אני משוכנע, בני, שבידך להשלים את המשימה". אמר בנט לגנץ.

בנט הסביר את השינוי שחל בצה"ל במערכה מול איראן, "התמנון האיראני שולח את זרועותיו ללפות אותנו מכל עבר. מטרתו לייצר טבעת אש מסביב לישראל, כדי לאמלל ולייאש את אזרחי ישראל. כבר עשרות שנים שאיראן מתקדמת בזה. בלבנון באמצעות חיזבאללה, בעזה עם מימון ותמיכה בחמאס ובג'יהאד. בתימן, בעיראק ובסוריה".

שר הביטחון היוצא הוסיף, "משך שנים מדינת ישראל התכתשה עם קצות האצבעות של התמנון: בסג'עייה, בבינת' גבל. שלחנו את חיילינו בדיוק לאן שאיראן קיוותה שנשלח.
המהלך הנכון הוא להגדיר יעד: החלשה ופגיעה באיראן, ראש התמנון, מקור הטרור והמממן שלו, כך שהוא יקפל את זרועותיו הביתה".

בנט הבהיר כי כעת אסור להרפות מאיראן, "איראן נמצאת במצב הכלכלי והחברתי הקשה ביותר של המשטר מאז המהפכה ב-1979. אסור לנו להרפות מאיראן לרגע. עלינו להגביר את הלחץ המדיני, הכלכלי, הצבאי, הטכנולוגי, ולפעול בעוד מימדים. זה אפשרי. הוכחנו שאם מתמקדים בפגיעה בראש התמנון ובהחלשתו, אפשר להסיג אותו חזרה. צריך לתקוף, להכניס אותם למגננה, לא לתת להם לא יום ולא לילה. עוד ועוד ועוד".

שר הביטחון עבר לסקר את המאבק בנגיף הקורונה שהוביל צה"ל בשטח, "במקביל לפעולה מול אויבינו בצפון ובדרום, עברנו יחד גם את תקופת הקורונה. צה"ל ומערכת הביטחון הם שהובילו את המערכה לניצחון על הקורונה. לקחנו אחריות, גם כשאף אחד לא הטיל אותה עלינו. פעם אחר פעם שאלו אותנו: מה אתם בכלל מתערבים? מה הקשר בין צה"ל ומשרד הביטחון לנגיף הקורונה?".

"התשובה היא פשוטה: ידענו שאם אנחנו לא נדאג להזין 200,000 קשישים, אף אחד לא יעשה זאת. אם אנחנו לא נקים מלוניות בידוד, אם אנחנו לא נדאג לתושבי בני ברק ודיר אל אסד, ולא נקלוט חוזרים מחו"ל, ולא נפתח מכונות הנשמה, ולא נסתער על הבדיקות, ולא נשלח מטוסים לקצה העולם להביא מטושים, אף אחד אחר לא יעשה זאת", הבהיר שר הביטחון היוצא.

"אז לקחנו אחריות. זה מה שמלמדים כל קצין בבה"ד 1: להגדיל ראש ולקחת אחריות, גם אם קצת כועסים עליך. ואני כל-כך גאה שזכיתי יחד איתכם להוביל את המערכה. מעל לשני שליש ממאמצי מדינת ישראל בכלל במערכה מול הקורונה בוצעו על ידי צה"ל ומערכת הביטחון. איזה עם יש לנו ואיזה חיילים יש לנו".

צה"ל הוא צבא שבידו האחת מנהל מערכה מול איראן בסוריה, ובידו השנייה דואג להביא אוכל לקשישים בבני ברק. אין עוד צבא כזה בעולם. צה"ל הוא צבא שבנוי מהעם, ופועל למען העם. הגל הראשון של הקורונה בישראל הסתיים".

בנו קרא לממשלה, "עלינו להיערך לגל אפשרי שני בחורף הקרוב, אולי קשה יותר, כאשר הפעם המטרה היא להתגבר על הקורונה מבלי לסגור את כלכלת ישראל. מבלי לפגוע בלחמם של מיליון אזרחי ישראל. זה אפשרי. כדי לעמוד בכך, יש להקים מיד מערך פנדמיה לאומי שיהיה מוכן לקטיעת שרשראות ההדבקה באמצעות בדיקות, חקירות, והעברה לבידוד. נותרו לנו כ-130 ימים להתכונן לזה".

בסיום דבריו אמר שר הביטחון היוצא, "ישנה משימה אחרת שלצערי לא השלמנו:
עוד לא השבנו את חללי צוק איתן, אורון שאול והדר גולדין ז"ל. בני, שנינו שלחנו אותם למערכה, אני בקבינט ואתה כרמטכ"ל, ובאחריותנו להשיב אותם לקבר ישראל".

"אזרחי ישראל, חברים, נתתי את כל שיכולתי לתת כשר הביטחון של מדינת ישראל, כדי לשמור על אזרחי מדינת ישראל. זו הייתה זכות גדולה.סיימתי לעת עתה. בני, תמשיך מפה". סיים נפתלי בנט את דבריו.



0 תגובות