ראש העיר רחובות מתריע: "לערוך בדיקות סקר מדגמיות במערכת החינוך"

    אבי יעקב 1 Comment on ראש העיר רחובות מתריע: "לערוך בדיקות סקר מדגמיות במערכת החינוך"

    לאחר מקרה שהתגלה בעירו; ראש העיר רחובות רחמים מלול בפניה לראש המל"ל ושרי החינוך והבריאות: "דורש לערוך בדיקות סקר מדגמיות במערכת החינוך: סכנת התפרצות מרחפת מעל ראשי התלמידים והצוותים"

    ראש עיריית רחובות רחמים מלול צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש העיר רחובות, רחמים מלול פנה הבוקר (ראשון) במכתב בהול לראש המל"ל, מאיר בן שבת, שר החינוך החדש ושר הבריאות החדש, בדרישה לערוך בדיקות סקר מדגמיות במערכת החינוך.

    "בעת הזו, אחריות כבדה רובצת על כתפיכם, שכן ההתמודדות עם נגיף הקורונה עדיין בעיצומה", כתב. "למרות ההקלות במשק והחזרה האיטית לשגרה, בידיכם ובידינו מופקדים חייהם של מיליוני תושבים ומאות אלפי תלמידים ברחבי הארץ".

    "בימים אלה", סיפר מלול "התגלה, כי שתי מורות בבית ספר "נבון" ברחובות, הן נשאיות של נגיף הקורונה. 3 כיתות נכנסו לבידוד, צוות המורים והעובדים נכנס לבידוד ובית הספר נסגר עד לסיום הבידוד".

    "מאז הגילוי", הוסיף ראש העיר "אני וממלא מקומי מחזיק תיק החינוך, זוהר בלום והצוות, עוסקים בניהול האירוע, תוך עמידה בקשר רציף עם כלל הגורמים הרלוונטיים. לבקשתנו, נערכות בדיקות (חלקן על חשבון העירייה) לכלל אנשי הצוות החינוכי ולתלמידים שנכנסו לבידוד".

    לדבריו "זהו רק בית ספר אחד בארץ, מקרה אחד, אבל יש ללמוד ממנו לגבי כל היתר. עם השיבה לשגרת לימודים מלאה, סכנת התפרצות מרחפת מעל ראשי התלמידים והצוותים. אלכוג'ל ומסיכות אינם מספיקים כדי למנוע את ההתפרצות הבאה בכל מוסד חינוכי שמונה מאות תלמידים ואנשי צוות".

    מלול ציין כי "כפי שידוע גם למי שאינו רופא, ישנם נשאים, מבוגרים וילדים כאחד, אשר אינם מגלים תסמינים ולא ניתן לדעת שהם חולים, ובה בעת הם עלולים להדביק את מי שבסביבתם".

    בנוסף, אמר ראש העיר, כי "ברור מהמקרה הנ"ל כי שימוש באלכוג'ל ומסיכות לא מנעו את ההידבקות בנגיף. חייבים לנקוט בצעדים מניעתיים נוספים על מנת שלא נחווה גל שני, דווקא במערכת החינוך".

    "לכן", סיכם מלול "אני מבקש ודורש: יש להורות על ביצוע בדיקות סקר מדגמיות במוסדות החינוך בארץ, עם השיבה לפעילות מלאה. רק כך נגלה את הנשאים ללא תסמינים, ורק כך נמנע גל שני של התפרצות המגיפה בישראל".

    "אני קורא לכם – אל תטמנו את ראשכם בחול, הורו על בדיקות סקר במוסדות המוניים על מנת לנטר ולשלוט במגיפה הזו", חתם מלול את מכתבו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ברחובות יש ראש עיר שדואג כביכול לבריאות ילדי העיר עקב הקורונה אך שיתף פעולה בפריסת טכנולוגיה 5G באופן נרחב בעיר וכעת אותם ילדים ובני משפחותיהם חשופים לקרינה בתדר 60 הרץ.
      מה שיביא על התושבים מחלות וסרטן בהיקף נרחב.