שר המשפטים עוצר את ההשתוללות הפקידותית: "מעיב על בירור האמת"

    איתי גדסי 7 Comment on שר המשפטים עוצר את ההשתוללות הפקידותית: "מעיב על בירור האמת"

    שר המשפטים הודיע נחרצות לנציב שירות המדינה כי הוא כופר בהחלטתו של היועמ"ש ליטול עלצמו סמכויות להיות פרקליט המדינה ללא כל מקור חוקי, "אנחנו עדיין מדינת חוק". אוחנה תוקף כי הדבר יאפשר להעיב על האמת בפרשת "אשכנזי-מנדלבליט". מנכ"ל המשרד תישא באחריות הניהולית

    Israeli minister of Justice Amir Ohana speaks at the annual Justice conference in Airport City, outside Tel Aviv on September 03, 2019. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ???? ??????? ???? ????? ?? ?????? צילום: פלאש 90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהיועמ"ש המליך את עצמו גם כפרקליט המדינה, הערב (ראשון) שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר מכתב לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בו הוא כופר בסמכותו של היועמ"ש למנות את עצמו כמ"מ פרקליט המדינה ומציין כי לאור הנסיבות שנוצרו מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, הגב' סיגל יעקבי, תישא באחריות הניהולית לכלל גופי משרד המשפטים.

    בתוכן המכתב מביע ברורות שר המשפטים את עמדתו:

    "1. אני כופר בסמכותו הנטענת של היועץ המשפטי לממשלה (להלן: היועץ), כפי שעולה במכתב ששלח היום להנהלת הפרקליטות, למנות את עצמו למ"מ פרקליט המדינה, ולשאת "באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה", מכתב שהוציא היועץ מבלי שנועץ ואף מבלי שיידע את הח"מ.

    2. היועץ איננו יכול לקחת לעצמו את תפקיד פרקליט המדינה, בהיעדר כל מקור חוקי לכך.

    3. אנחנו עדיין חיים במדינת חוק.

    4. ריכוז סמכויות כזה, שנטל לעצמו אדם שלא פועל מכח חוק (כזכור: אין חוק המעניק ומגדר את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה, ולא בכדי) אינו עומד בהלימה עם אף עיקרון העומד בבסיס שיטתנו המשפטית. הוא אף מעיב על האפשרות של בירור האמת בדבר נושאים הקשורים במה שמכונה "פרשת הרפז", שכעולה מדיווחים שונים בתקשורת, בין היתר ע"י העיתונאית איילה חסון – החל בעת האחרונה.

    5 .על כן ובנסיבות אלה – מי שתישא באחריות הניהולית לכלל גופי משרד המשפטים, והפרקליטות בתוכם (כן, היא לא הפכה לישות חיצונית השייכת למאן דהוא) – כולל לכל הנושאים התקציביים, נושאי כח האדם והנושאים הניהוליים השונים היא מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, הגב' סיגל יעקובי".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      ברוך ה'!
      זה חתיכת אגרוף ל'יועץ'!
      לכלא!

      1. כל מילה כל אחד ימליך את עצמו במה זה מדינה דמוקרטית

    2. 6

      זה מדינת חוק לא מדינה דמוקרטית

      1. נו נו אז אמר, המלך האמיתי יגיד את דברו……..

    3. 5

      מדינת גמדים.
      מדינת צ-חוק..

    4. 4

      מה כל כך תמוה מאז קום המדינה עשו פה כמה שליטים כטוב בעיניהם , מינו חברים שוטר , שופט , שר ראה"מ הם אפילו החליטו את מי להעמיד לדין ואת מי לא.
      מי שמאמין בהם אבוי לו ולעתידו. אבל הקופסא השמורה שלא הצליח הליכוד לשלוט אף פעם זה השופטים והתקשורת ולכן הם אוכלים מרורים .

    5. 3

      ביבי כבר עשר שנים ראש ממשלה לא עשה כלום כי זה לא הוזיז לו שמחזירים למסתננים את הכסף כי כל עוד זה לא הוזיז לו הוא לא יעשה כלום