האופוזיציה הזהירה מהתערבות בג"ץ ועתרה שיתערב: "שיקולים פסולים"

    איתי גדסי No Comments on האופוזיציה הזהירה מהתערבות בג"ץ ועתרה שיתערב: "שיקולים פסולים"

    האופוזיציה דרשה מח"כ בני גנץ לעכב את הצעות החוק שיעגנו את ההסכם הקואליציוני, בכדי שלא יתפתח עימות בין הכנסת לבג"ץ, אך מיד אח"כ עתרה האופוזיציה לבג"ץ בכדי שיפסול את ההסכם הקואליציוני, "נגועים בשיקולים אישיים ופסולים במינוי בכירים"

    צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני ולפני ההתערבות הבוטה של בג"ץ ברשות המחוקקת, ראשי סיעות האופוזיציה פנו לח"כ בני גנץ, "אנו דורשים לעכב את קידום הצעות החוק שמטרתם לעגן את ההסכם שהושג בין סיעות הליכוד וכחול לבן. הדבר עלול להביא לעימות ישיר בין הכנסת לבג"ץ בעיתוי שאין עדין ובעייתי ממנו".

    בתוך כך, סיעת יש עתיד-תל"ם עתרה היום לבג"ץ בבקשה למנוע את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן. לטענתם "סעיפיו חותרים תחת עקרונות יסוד בשיטת המשטר בישראל ונגועים בשיקולים אישיים ופסולים במינוי בכירים בשירות הציבורי ובמערכת המשפט". בעוד האופוזיציה ביד אחת מזהירה מהערבות בג"ץ ביד שנייה היא רצה ועתרה לבג"ץ שיתערב בהסכם הקואלציוני.

    במכתבם הזהירו ראשי הסיעות את ח"כ בני גנץ: "אנו חוששים שקידום הצעות החוק, טרם החלטת בג"ץ בסוגיית ההסכם בין הסיעות, עלול ליצור מצב שבו הכנסת מחוקקת חוק, שהבסיס שלו נשמט בהחלטה של בית המשפט. הדבר עלול להביא לעימות ישיר בין הכנסת לבג"ץ".

    על החתום:
    חה"כ מאיר כהן, יו"ר סיעת 'יש עתיד-תלם'
    חה"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת'
    חה"כ תמר זנדברג, יו"ר 'סיעת מרץ'



    0 תגובות