שורד השואה מיקי גולדמן: "הייתה תקופה שכעסתי על ה' וזו ההוכחה לאמונתי"

אסתי פלד No Comments on שורד השואה מיקי גולדמן: "הייתה תקופה שכעסתי על ה' וזו ההוכחה לאמונתי"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שורד השואה מיקי גולדמן שהיה דמות מפתח במשפטו של הצורר אדולף אייכמן, התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. מיקי ניצול שואה, נין לאדמו"ר מסדיגורא האחרון לפני פרוץ מלחמת העולם הראשונה. מיקי סיפר בריאיון כי פעם אחת בימים הנוראים אבא לקח אותי אליו, הייתה לו הדרת פנים, היה לו שקט והיה ציוני.

מיקי ניצל מצעדות המוות במהלך הימלטות נועז, "נמלטתי למשפחה פולנית שהסתירה אותי ועוד שני חברי שברחו יחד איתי, תוך סיכון ילדי המשפחה. שקציני האס אס באו לבית המשפחה בעלת הבית אמרה להם שאכן באו אליהם יהודים והם ושתו מים מהבאר וברחו לכיוון היער".

על שחרור המחנה מספר מיקי, "המחנה שוחרר ע"ע הצבא הרוסי רק ב27 לינואר. אותנו הוציאו כבר ב-18 לינואר. מי שהצליח לברוח ברח בזמן הצעדה. מי שנעצר או התיישב בצעדה קיבל מייד כדור בראש".

"אני הייתי צעיר בן 18 וידעתי שאין לי מה להפסיד או שננסה לברוח או אחרת" משחזר מיקי את שנות האימה ומוסיף, "לכל העם היהודי היה נס שהמלחמה הסתיימה ולא נמשכה, אילו הייתה נמשכת המלחמה מיהדות אירופה לא היה נשאר כמעט דבר".

על משפט אייכמן, "בזמן משפט אייכמן מיקי כיהן כחוקר במשטרת ישראל וצוות לצוות של היועמ"ש גדעון האוזנר התובע במשפט אייכמן".

המסר לדור הצעיר: "אנחנו צריכים להיות מאוחדים יותר. לא צריך לחפש אצל האחר שהוא אשם. העם כולו זכאי באופן כללי. ישנם כאלה שעדיין לא חזרו בתשובה, תשובה רוחנית של אהבת האדם".

מיקי מוסיף ואומר, "מעולם לא איבדתי אמונתי. הייתה תקופה שכעסתי על הקב"ה ועצם זה היה ההוכחה שהאמנתי בו. כך שלא נבוא בטענות אליו. דבר כזה שקרה בתקופת השואה אין לזה שום קשר לאמונה בבורא עולם".

 

 



0 תגובות