בכירי הפוליטיקאים סופדים להרב בקשי דורון זצ"ל: "אבידה גדולה"

אתר קול חי 1 Comment on בכירי הפוליטיקאים סופדים להרב בקשי דורון זצ"ל: "אבידה גדולה"

הלוויתו של הראשון לציון לשעבר הגאון הרב אליהו בקשי דורון שנפטר אמש מנגיף הקורונה מתקיימת בשעה זו | בכירי הפוליטיקאים ספדו לו אמש, עם היוודע הבשורה המרה: "היה מורה דרך לרבים, אבידה גדולה לעולם היהודי כולו"

הראשון לציון לשעבר, הגאון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל צילום: דוד זר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה זו מתקיימת הלווויתו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר הגאון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, שנפטר אמש (ראשון) לאחר שחלה בנגיף הקורונה, והוא בן 79. הלוויתו תצא מבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול בירושלים ומתקיימת במתכונת מצומצמת בהשתתפות משפחתו ומספר רבנים, הרב יטמן ליד קבר אשתו ע"ה ובסמוך לקבר חמיו הרב לופס בהר המנוחות. לבקשת המשטרה והמשפחה, הציבור מתבקש שלא להגיע ללוויה ולשמור על הנחיות משרד הבריאות בשל סכנת הקורונה.

תגובות רבות בארץ ובעולם לפטירתו של הגאון שהיה מגדולי דורנו, גאון בתורה ובהלכה, חיבר ספרים רבים ושימש כמורה דרך לרבים. בכירי הפוליטיקאים ספדו לו, עם היוודע הבשורה המרה אמש (ראשון בערב) ואמרו כי זו אבידה גדולה לעולם היהודי בכלל ולעולם התורה בפרט.

יו"ר הכנסת, בני גנץ: "‏תנחומים מעומק הלב למשפחתו, ליקיריו ולתלמידיו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון. אני בטוח שמורשתו וחוכמתו ימשיכו לחיות דרך תלמידיו, ודרך ההולכים בדרכו. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, נפתלי בנט ספד ואמר: "הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון הלך כעת לעולמו בתום מאבק עיקש בנגיף הקורונה. הרב היה איש חסד ונתינה, שפעל רבות לקירוב לבבות בעם ישראל. מוסדות בנין אב ודבי אליהו שהקים מסמלים את מורשתו, מורשת של אהבת העם והתורה. בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה בשעה קשה זו. עם ישראל כולו מחבק אתכם. יהיה זכרו ברוך".

שר הפנים, אריה דרעי: "ברוך דיין האמת. מתאבל מרה על פטירת הרב הראשי, הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון. הרב בקשי דורון, היה תלמיד חכם ענק, מורה דרך לרבים בעם ישראל ופטירתו היא מכה גדולה. כאב גדול מאד, אבדה גדולה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמש (ראשון בערב): "חש הערב עצב נורא, כמובן בפן הכללי, הרב זצ"ל היה דמות מרתקת אשר שילבה ידענות אדירה של תורה, ספריו בהלכה נמצאים ברבים מהיכלי התורה, אבל גם בפן הפרטי, בשנים האחרונות הגעתי להתייעץ ולהתברך בביתו פעמים רבות. הרב היה במשך שנים אחד מרבניה המשפיעים של תנועת ש"ס והשר דרעי היה נועץ בו רבות. אין ספק כי זהו ערב קשה מאד. איבדנו אדם גדול שהיה בנוסף לכל גם גאון במידות, החיוך והעצה שלו תחסר לי ולרבבות שומעי לקחו לאורך עשורים רבים".

שר החינוך, רפי פרץ: "עם ישראל התייתם הערב. הלב דואב על פטירתו של הראשון לציון, הרב בקשי דורון זצ"ל. הרב בקשי היה מגדולי התורה בדורות האחרונים, מורה לרבים, מסור לתורה ולעם ישראל באופן יוצא דופן, הנהיג רבנות שורשית וקשובה, מכילה ומאירת פנים. זכותו הגדולה תגן עלינו ויהא מליץ יושר בעדנו. יהי זכרו ברוך".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הערב אנחנו נפרדים ביגון עמוק מזקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו. הרב כיהן כראש מוסדות בנין אב ודבי אליהו בירושלים היה איש של חסד, איש של נתינה ורבות עוד יסופר על פועלו לטובת הציבור. זכיתי להיכרות קרובה ומעמיקה עימו, להנות מעצותיו ולהתברך מפיו הקדוש פעמים רבות. אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים ולעולם היהודי כולו שנפרד מאחד מענקי הרוח שפעלו בקרבו שנים רבות. העיר ירושלים בה פעל, למד וגידל את משפחתו תנציח את דמותו הגדולה בתקופה הקרובה. דמותו המאירה, פסקיו, ומורשתו התורנית חקוקים בליבנו לעד".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אצל הגאון זצ"ל

השר לשירותי דת, יצחק וקנין: "עולם התורה וההלכה איבד הערב את אחד מפוסקי הדור הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל. אוי לה לספינה שאבד קברניטה, הרב זצ"ל המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם. זכיתי להכירו באופן אישי ולהתייעץ איתו כשכיהן כרב ראשי ואב"ד בחיפה הרב היה מגדלור שמשך אליו רבים שבאו להתייעץ עימו ולשמוע ממנו דעת תורה. דרכו ההלכתית באה לידי ביטוי בספרי ההלכה שלו שו"ת בנין אב".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אוי איזה כאב איזה סער איזה יגון אמן ואמן ורפא שם כל חולי עמו ישראל זה יגיע משיח במהרה בימינו אמן