מועצת גדולי התורה בקול קורא: "לשמור ללא כחל ושרק את ההוראות הקפדניות"

    איתי גדסי No Comments on מועצת גדולי התורה בקול קורא: "לשמור ללא כחל ושרק את ההוראות הקפדניות"

    מועצת גדולי התורה מפרסמת קול קורא ברור על הצורך החמור להישמע להוראות משרד הבריאות, ולקיים את כל ההנחיות | גם בד"ץ העדה החרדית הוציא אזהרה חמורה על שמירת ההוראות הבריאות "איסור חמור להתחכם נגד הוראות הרופאים וחמירא סכנתא מאיסורא"

    Grand Rabbis attend Siyum HaShas, a celebration marking the completion of the Daf Yomi, a seven-and-a-half-year cycle of studying the Talmud, organized by "Agudat Yisrael", at the Jerusalem Arena Stadium on January 2, 2019. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ???? ??"? ?"? ????? ????? ?????? ???? ????? ?????? ???? ???? ???? ??? ????? ????? ????? ???? צילום: פלאש 90
    16:40
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on חשד לפיגוע דקירה ברמלה: בת 18 במצב קשה, המפגע נוטרל| מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת גדולי התורה מפרסמת היום (שני) קול קורא לציבור תחת הכותרת, "לך עמי בחדריך וסגור דלתיך בעדך". הקול קורא נפתח במילים, "ימים קשים עוברים על עם ישראל ועל העולם כולו, המביט בלב חרד ודואג נוכח המתרחש". בהמשך מובא דברי הרמב"ם, "לזעוק ולהתריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור", ולכן קוראת המועצת, "על כן על כל אחד להרבות ולהפציר בתפילה ובתחנונים על הבריאים שלא יחלו ועל החולים שיתרפאו".

    בהמשך המכתב מובהר דעת המועצת בשמירה על הנחיות הבריאות, "צו השעה ברור וקדוש  לשמור על על מצוות עשה דאורייתא "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ומחובת ההשתדלות לשמור ולקיים ללא כחל ושרק את ההוראות הקפדניות של הרשויות בין בימות החול ובין בשבת קודש".

    קול קורא:

    גם בד"ץ העדה החרדית פרסם היום 'קול קורא לציבור ובו הנחיות לקראת חג הפסח. בקול הקורא מובא באזהרה חמורה: "יש לשמור להוראות הרופאים וחלילה מלזלזל בחייו או בחיי אחרים בענין שיש בו אף ספק ספיקא של פיקוח נפש" עוד הוסיפו והבהירו, "איסור חמור להתחכם נגד הוראות הרופאים וחמירא סכנתא מאיסורא והוא פיקוח נפש וחב לאחריני. לעניין התפילה הכל שיהיה כפי ההוראות והכללים".

    בנוסף, הרבנים הגאונים הרב צב פרידמן, הרב ברוך דויטש, הרב עזריאל אוירבך, הרב שמואל מרקוביץ והרב אשר דויטש, חתמו על קול קורא, לשמירה על כלל כללי משרד הבריאות, במכתב הם מבהירים, "להזהיר גדולים על הקטנים להישמר מאוד ולהחמיר בזה ולהיזהר בזה כמה שיותר, כדי שלא יגרום רע לעצמו וכ,ש לאחרים".

    הקול קורא:



    0 תגובות