קואליציית גנץ-טיבי-ליברמן אישרה: הקמת וועדה מסדרת

    איתי גדסי 4 Comment on קואליציית גנץ-טיבי-ליברמן אישרה: הקמת וועדה מסדרת

    המליאה אישרה את הקמת הוועדה המסדרת ברוב של 61 בתמיכת הרשימה המשותפת וללא מתנגדים, לאחר שחברי "בלוק הימין-58" החרימו את הדיון וההצבעה

    צילום: דוברות הכנסת
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה את ההצעה להקים את הוועדה המסדרת ברוב של 61 תומכים ללא מתנגדים, ונמנע אחד (היו"ר אדלשטיין), זאת לאחר שחברי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה החרימו את הדיון וההצבעות.

    בעקבות הנחיות משרד הבריאות, התקיימה הצבעה שמית כאשר כל ח"כ שמזכירת הכנסת קראה בשמו, נכנס למליאה, הצביע ומיד יצא על מנת לאפשר לבא אחריו להיכנס למליאה ולהצביע.

    חברי הכנסת אלון שוסטר ורם בן ברק מכחול לבן שנעדרו מהשבעת הכנסת בשבוע שעבר מכיוון שהם נמצאים בבידוד, הצביעו והצהירו אמונים מאחורי זכוכית מיציע הציבור, תוך שהם עוטים מסכה, לובשים כפפות ושומרים על מרחק אחד מהשני.

    ע"פ ההצעה אותה הציג ח"כ אבי ניסנקורן, הוועדה המסדרת תורכב מ-17 חברים לפי מפתח מייצג את גודל הסיעות. ההרכב המוצע של הוועדה – הליכוד – 5 חברים, כחול לבן – 5 חברים, הרשימה המשותפת -2 ישראל ביתנו -1 ש"ס -1 יהדות התורה -1 העבודה מרצ -1 הימין החדש -1. יו"ר הוועדה ע"פ ההצעה יהיה ח"כ אבי ניסנקורן.

    ח"כ מיקי זוהר אמר כי הליכוד יסכים רק 4 וועדות בלבד: ועדה מסדרת, ועדת חוץ וביטחון, ועדת כספים וועדה למאבק בנגיף הקורונה.

    זוהר הוסיף: "כל נסיון של כחול לבן להקים ועדות נוספות רק כדי לתת אתנן פוליטי לרשימה המשותפת על מנת שימליכו את ישראל ביתנו על ועדת הכספים, ייתקל בסירוב נחרץ שלנו ובמאבק פרלמנטרי עיקש".

    יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח הישיבה: "בניגוד לשקרים שהופצו לאחרונה, הכנסת לא נסגרה לרגע. הכנסת עבדה בשבוע שעבר לפי כל לוחות הזמנים כמו בכל שבוע במשך עשרות השנים האחרונות. אני קורא לכל חברי הכנסת ולכל באי המשכן, לשמור על ההנחיות שעשינו בהתאם להוראות משרד הבריאות".

    "ואם כבר אנחנו מדברים על שמירה על ההנחיות – כרגע יש הפגנה מול הכנסת. כמי שהשתתף בעצמו לפני כניסתי לפוליטיקה ואחרי כשהייתי כבר חבר כנסת במאות רבות של הפגנות, אני מכיר ומעריך את זכות האזרחים להפגין". אמר אדלשטיין.

    אדלשטיין ביקש מהפוליטיקאים משמאל, "אנא, במצב שאנחנו נמצאים בו אל תסכנו אחד את השני, אל תסכנו את אנשי המשמר ואת אנשי המשטרה, שימרו על ההנחיות. אי אפשר להסביר לאזרח שמקבל קנס מכיוון שיצא להשתזף בחוף הים, שלחברי כנסת מותר להתחבק עם המפגינים או אחד עם השני, ולעלות את התמונות".

    ח"כ היבא יזבק מהרשימה המושתפת אמרה בדיון: " דבר אחד מגפת הקורונה לא מצליחה לשתק וזו הסתה חסרת הרסן של ראש הממשלה נגד האזרחים הערבים או נציגיהם. כנראה שזה קשה להבנה כי כ-600000 אזרחים יצאו והצביעו עבורנו ,אנחנו הרשימה המשותפת אשר מייצגת את הצדק ואת השוויון אני מציע לכל מי שמתקשה לקבל את העניין, להתחיל להתרגל".

    רק נציין כי ח"כ היבא יזבק אמרה שמעשי הרצח המזעזע של המחבל סמיר קונטאר שרוצץ את גולגלתו של ילד יהודי בנהריה – אינם מעשי טרור. יזבק אמרה כ הרשימה המשותפת רוצה לפרק את ישראל מזהותה היהודית.

    הוועדה המסדרת תתכנס כעת בחדר ועדת הכנסת



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מיכל הבגץ לא יכול להתערב בועדות הכנסת זה פשע גדול זה לא דמוקרטיה

    2. 3

      גנאץ מתי תתן לבאלד את השלטון מתי מחליפים את הדגל לדגל אשף ומה דעתך על יזבק שאמרה צריכים לפרק את מדינת ישראל וחברה ואמרה סמיר קונטר שהיד

      1. בושה וחרפה. בני גנץ יום שחור
        למדינת ישראל הראת לעם ישראל
        כמה הכסא והקנאה. בראש סדר העדיפות שלך.

    3. 2

      אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה ממשלה עם תומכים בטרור עד לאיפה גנץ ימשיך לרדת?.???????