גנץ במליאה: "הרוב רוצה בהחלפת נתניהו"; רגב: "אם תדיחו גזרתם בחירות"

    איתי גדסי 8 Comment on גנץ במליאה: "הרוב רוצה בהחלפת נתניהו"; רגב: "אם תדיחו גזרתם בחירות"

    במליאת הכנסת סוערות הרוחות לאחר החלטת בג"ץ ורצון גוש השמאל ערבים להדיח את אדלשטיין | הרשימה המשותפת מתנגדת לוועדה בראשות פורר | רגב תקפה את הנהגת כחול לבן: "מנצלים את שעת החירום, כאחרון הנפקדים, והעריקים שבורחים בשעת מלחמה ומפקירים את החיילים, המדינה והאזרחים"

    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוד טרם החלטת יו"ר הכנסת אם לפתוח את המליאה או לא, לאור חוסר הסכמה חריף בין המפלגות הגדולות על הרכב וועדות הכנסת. כזכור בג"ץ הורה ליו"ר הכנסת להורות בהקדם על פתיחת המליאה להצבעה שתכוון להדחתו. באם יו"ר הכנסת לא יענה להחלטה בג"ץ יפסוק כנגדו. חברי כנסת מהימין יצאו כנגד הדיקטטורה של בג"ץ וקראו ליו"ר לא להתייחס להחלטת בג"ץ.

    יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף את הליכוד במליאת הכנסת ואמר, "אתם השתגעתם, ירדתם מהפסים? כשנוח לכם אתם עותרים וכשלא אתם לא מקבלים את פסיקות בג"ץ. לא יקום ולא יהיה אני קורא לנתניהו לגנות ולהוריד את זה באופן מיידי".

    עוד הוסיף גנץ, "בדמוקרטיה הישראלית יש סדר ובדמוקרטיה הישראלית המנדט הוטל עלי על ידי נשיא המדינה., ולצידי רוב התומך בהחלפת נתניהו. אני קורא גם הערב לליכוד ולנתניהו להצטרף: בואו נקים ביחד ממשלה שתתמודד עם אתגרי השעה".

    ח"כ יאיר לפיד תקף במליאה הכנסת את ראה"מ, "כל השנתיים האחרונות ראש הממשלה הבין שאם תהיה כאן דמוקרטיה הוא הולך לבית סוהר אז החלטתם שעדיף שלא תהיה פה דמוקרטיה".

    לדבריו, "החלטתם שלאט לאט תשחקו את הדמוקרטיה הישראלית לאט לאט תפרקו אותה קודם המשטרה, אחר כך היועץ המשפטי לממשלה, אחר כך כנסת ישראל, עכשיו בית המשפט העליון ואתם עושים את זה בדרך שבה מפרקים כל דמוקרטיה בעולם במצב חירום. כי במצב חירום אנשים פוחדים כשאנשים בבית כשחייהם נופלים ומתרסקים סביבם".

    בינתיים בכנסת, אין הסכמה על הוועדות גם בתוך גוש השמאל-ליברמן-ערבים. גורמים בכחול לבן אומרים כי עדיין אין הסכמה עם הרשימה המשותפת על ראשות ועדת הכספים שבמקור מיועדת לח"כ עודד פורר מישראל ביתנו.

    במשותפת מתנגדים למינוי ולא מוכנים להצביע בעד. כעת המשא ומתן מתנהל על חילופים בהרכבי הוועדות ולפיהם המשותפת תקבל את ראשות ועדת הקורונה, ישראל ביתנו את ראשות ועדת חוץ וביטחון, ואת ראשות ועדת הכספים יקבל ח"כ עופר שלח מכחול לבן, כך מדווחת מורן אזולאי.

    על פי הצעת כחול לבן לליכוד לוועדה המסדרת תהיה רוב של 1 על ידי נתינת 2 חברים בוועדה לרשימה הערבית המשותפת.

    בוועדה המסדרת יהיו 17 חברים. להלן ההרכב המוצע: ליכוד 5 (סירבו להעביר שמות של חברי הועדה) כחול לבן 5 (ניסנקורן-יו"ר, אלהרר, תמנו שטה, יזהר שי, אסף זמיר)
    הרשימה הערבית המשותפת 2. ישראל ביתנו 1 (פורר). עבודה מרצ 1 (מירב מיכאלי)
    שס 1. יהדות התורה 1. ימינה 1 (מתן כהנא).

    השרה מירי רגב (הליכוד) נאמה הערב במליאת הכנסת במסגרת תפקידה כתורנית הממשלה במשכן. בדבריה התייחסה להחלטת בג"ץ: "החלטת בגץ היא בעצם השתלטות על הכנסת, דבר שמנוגד לכל דמוקרטיה. בגץ יחד עם כחול לבן הפכו את הדמוקרטיה, "לדיקטטורה משפטית".

    לדבריה: "דווקא ברוח הימים האלו, ערב חג הפסח, נכון אולי לשאול- מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? אוי לבושה, כמה שהוא השתנה. שהרי בכל הלילות ,מעולם לא ראה הבית הזה התנהלות מביישת ומבזה בה המיעוט היהודי ציוני חובר למיעוט קיצוני תומך טרור על מנת להשתלט על הכנסת, ובזה הוא מבטל את החלטת הרוב היהודי ציוני".

    רגב תקפה את כחול לבן ואמרה, "המיעוט היהודי ציוני יחד עם תומכי טרור מבקשים לבצע פוטש, להתנקש בדמוקרטיה שלנו, לכאורה בשם הדמוקרטיה, הם משתמשים בכלים הדמוקרטים כדי להפוך את המשכן הזה לאנרכיה. רביעיית הקוקפיט יחד עם ליברמן דורסים את הכנסת כי הם לא מקבלים את צו את השעה ואת צו הבוחר".

    רגב הוסיפה כי על רקע המשבר העולמי, "אלפים בעולם מתים בעקבות מגיפת הקורונה זה לא ספין, זה לא פייק ניוז, זאת מציאות אמיתית, שנמצאת בארץ שלנו. בנימין נתניהו פועל באופן אחראי מתוך דאגה אמיתית לאזרחי מדינת ישראל ומקבל מחמאות ממנהיגי העולם כולו, ומה עושים הקוקפיט המנותק של כחול לבן?".

    "קוראים לאנשים לצאת מהבית, עולים לכנסת עם דגלים שחורים, מארגנים מחאות, עסוקים בתעלולים ותחמנות פוליטיים, מבקשים להשתלט על הבית הזה. זה מעשה לא דמוקרטי, זאת מנהיגות פושעת" תקפה רגב והוסיפה, "קוראים לאנשים לצאת מהבית, עולים לכנסת עם דגלים שחורים, מארגנים מחאות, עסוקים בתעלולים ותחמנות פוליטיים, מבקשים להשתלט על הבית הזה. זה מעשה לא דמוקרטי, זאת מנהיגות פושעת".

    רגב הבהירה לחברי כחול לבן, "אני אומרת מכאן- אם תדיחו את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין דעו כי גזרתם בכך על ישראל בחירות בפעם הרביעית. ככה לא בונים אמון. ככה לא בונים אחדות".
    רגב פנתה לאזרחי ישראל ואמרה: "לבל תטעו שלא שיקרו לכם שוב, אנו ערים לתכנית של אנשי כחול לבן. – קודם השתלטות על מוסדות הכנסת, לאחר מכן הדחה של היו"ר, ולאחר מכן חקיקת חוק פרסונאלי , חוק אנטי ביבי, חוק הכי אנטי דמוקרטי. חוקי איראן חוק מבית היוצר של "הדמוקרט הגדול" שהפך לכהן הגדול שלכם, יאיר לפיד".

    "העולם כולו כאחד, שמאל וימין, כולם נכנסים תחת האלונקה, חדורי משימה ורוח קרב- לנצח את האויב מבחוץ המנסה לחרב את הבית" האשימה רגב והוסיפה, "ומה עושה קוקפיט הגנרלים ורב"ט אחד? מנצלים את שעת החירום, כאחרון הנפקדים, והעריקים שבורחים בשעת מלחמה ומפקירים את החיילים, המדינה והאזרחים".

    בסיום דבריה קרא רגב כקריאה אחרונה לאחדות לפני שיהיה מאוחר, "אני קוראת לכם מכאן, עוד לא מאוחר, שעת חירום אמיתית היא לעם ישראל, העם רוצה אחדות, ההצעה שלנו עומדת בעיניה, ממשלת אחדות שיוונית, פריטטית, על בסיס אמון מלא, אנחנו יכולים להמשיך את הרנסנס שחווינו בעשור האחרון".

    רגב הוסיפה "אם תבחרו אחרת ההיסטוריה תכנה את התקופה החשוכה הזאת- "בארוק הגנרלים". אולי תנצחו בקרב, אבל תפסידו במערכה, ותפסידו את קולו של העם. גנץ תסתכל לי בעיניים, תגלה מנהיגות, תפסיק לפחד, הציבור חשוב יותר מלפיד. תכבה את לפיד השנאה ונבעיר יחד את אש האחדות".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      איימן עודה מתראיין לתקשורת
      הערבית ואומר להם אים בני גנץ יפעל בעזה אנחנו נפיל את הממשלה
      שמעת את זה גנץ

    2. 4

      רקובי הגוש סורו מהדרך….יאלללה הביתה .אם אפשר כל גוש הימין לגוש קטיף בחזרה .מושחתים נ מ א ס ת ם

    3. 3

      ברור שמירי רגב הדמוקרטית הגדולה תגיב כמו שהגיבה. "אם אי אפשר לשלוט בתאגיד למה אנחנו צריכים אותו"? ועוד כמה אמרות כנף. בושה שיש שרה כזאת בכלל בציבוריות

    4. 2

      חבל על הדיבורים. גנץ טוען שיש לו רוב. אם כן , מדוע הוא מקים ממשלה ?. המנדט אצלו

    5. 1

      למשה היקר עם גוש נוכחי שרומס את הדמוקרטיה הוי אומר מרכז שמאל מרכז בג"ץ משותפת טרוריסטים תיצטרך אתה ושכמותך לחפש מדינה אחרת אולי גוש קטיף אולי סוריה לבנון אולי ירדן מצרים אבל בהבטחה לא להרבה זמן כי הביוף יצוף מהר מידי עם הסתימות שיווצרו