עופר הלוי מציג: סיפורו של תרנגול קם לתחיה

    קלמן טלר No Comments on עופר הלוי מציג: סיפורו של תרנגול קם לתחיה

    אחרי ההצלחה הגדולה בחנוכה, התיאטרון של עופר הלוי בהצגה חדשה בלי תרנגולים למודאגים, מה שכן הרבה קוקוריקו ופרצי צחוק באווירה פורימית מושלמת

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התיאטרון של עופר הלוי היוצר החרדי המוכשר ושחקן הבימה לשעבר מצליח שוב להפתיע והפעם עם הצגה חדשה של תיאטרון יהודי שמחייה מחדש בצורה הומוריסטית את סיפורו של רבי נחמן מברסלב על בן המלך שהפך לתרגול. באווירה פורימית ומשעשעת הסיפור המוכר מקבל חיים חדשים ומלאי הפתעות.

    בהשקעה של מאות אלפי שקלים, יצרו בתיאטרון של הלוי את היצירה החדשה 'סיפור של שמחה' בהשראת סיפורו של רבי נחמן הקרוי 'מעשה בהינדיק'. בסיפור המקורי שהוא עיבוד של סיפור עממי, רבי נחמן מתאר את סבלו של המלך שרואה את בנו יושב בלי בגדים תחת השולחן ומלקט פירורים ומספר לכולם שהוא בעצם תרנגול.

    בסיפור המקורי מופיע החכם שגואל את בן המלך בדרך מתוחכמת, בהצגה המושקעת הסיפור הופך לעלילה. כאשר מחלת הנפש של בן המלך מחוללת משבר פוליטי המאיים על עתיד הממלכה. בן המלך שהוא שחקן ראשי בעלילה, עשוי בגלל שגעונו להוריד את הממלכה שבנה אביו ביגון שאולה.

    ברקע דמותו של שמחה, שכשמו כן הוא איש שמח למרות שהוא מגדל 12 ילדים בתנאי עניות לא פשוטים. החיים מפגישים את המלך העשיר שמודאג ממחלת הנפש של בנו ומההשלכות האפשריות שלה על עתיד הממלכה שלו, עם שמחה העני שמלמד אותו פרק שלם של תובנות חיים משעשעות.

    לאורך כל המופע שולט מוטיב השמחה וההומור המתוחכם. הלוי משכיל להפוך את הסיפור הדי משעשע לעלילה סבוכה עם תפניות בלתי צפויות היוצרות פרצי צחוק אצל הצופים המופתעים.

    בהצגה אותה כתב והפיק עופר הלוי וביים תדהר יששכר, משתתפים חמישה שחקנים מוכשרים הלוי עצמו, אביתר לזר, תדהר יששכר, ישי קפלן, אליעזר שמעון, גוש שגיא, המיטיבים להיכנס לדמויות ולהעניק להם חיים מצחיקים משולבים בהומור חריף ומשובח כמיטב המסורת של הלוי.

    הצגה זו היא המשך של רצף הצלחות של התיאטרון היהודי אותו מוביל בהצלחה. התיאטרון משכיל להביא אל הבמה את סט הערכים והתרבות היהודית ולתרגם אותם לשפת התאטרון המודרנית בכישרון רב, בלי לוותר על הסטנדרטים המקצועיים של טובי התיאטרונים ההצגות של לוי מבטאות עומק של יצירה המעניק אלטרנטיבה של ממש לצרכן התרבות היהודית העכשווית.

    תכני ההצגה נכתבו והופקו בליווי צמוד של הרב המחנך יחיאל אליאס הי"ו, שהעניק את אישורו ונתן את ברכתו להצגה, המלאה בעושר חינוכי-תורני, על טהרת הקודש והצניעות.



    0 תגובות