הבנות הגיבורות מגישות אלבום מוסיקלי • ובחרת בחיים

    דוד קליגר 1 Comment on הבנות הגיבורות מגישות אלבום מוסיקלי • ובחרת בחיים

    בנות פנימיית מרכז קומ"ה יוצאות באלבום ייחודי, בו מבטאות הם את הקשיים שהן עוברות בדרך לחיים טובים יותר וצליחת המכשולים הרבים • לבחור נכון

    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלבום חדש וייחודי מטעם 'מרכז קומ"ה' הוא פרי יצירתן של הילדות והנערות בפנימייה המיוחדת ששרות בקולן מסר של העצמה ותקווה.

    את 'מרכז קומ"ה', המרכז שעוסק בחינוך בלתי פורמלי ובסדנאות קבוצתיות באוריינטציה טיפולית ייסד הרב אברהם לפני כעשור ומנהל אותו היום לצד מדריכים ומדריכות נוספים שהוכשרו מטעם המרכז וממשיכים להעביר את הבשורה של קידום והעצמה באמצעות מוזיקה וכישורי חיים לעשרות בני נוער חרדיים בארץ שמשוועים לכך, עם פתיחת מגמות 'מוזיקה וכישורי חיים' שעוסקות פרטנית ובקבוצות בלמידה מותאמת של מוזיקה והחיים עצמם, עם עומק תהליכי והרבה ערך מוסף.

    את השנה הנוכחית פתח הרב אבי אברהם בהתרגשות מיוחדת מלווה בחשש קל, לאחר שהפעילות בקרב ילדים ובני נוער חרדים ברחבי הארץ, חלקם הגדול מהזן המכונה 'נוער נושר', התרחב לראשונה גם לילדות ונערות.

    לפתיחת הקורסים אחראים מספר גורמים והם מלווים בשיתופי פעולה ומימון מטעם הרשות או המועצה וכן מטעם המסגרת עצמה וגופים פילנטרופיים הקורס הראשון לילדות ונערות, לאחר תכנון ומחשבה לא מועטים, הותאם לבקשת פנימיית שתילים בעיר בניהולו של הרב ראובן גלסנר ומנכ"ל הרשת הרב ישראל רייסנר, ומנה עשרות ילדות ונערות שהשתתפו השנה במגמה הנחשקת שצוברת תאוצה.

    לאורך השנה חוו הבנות עשייה משמעותית כהוצאת אלבום מוזיקה משלהן במסגרת, שבו הן היו שותפות מלאות ביצירה ובחומרים ביחד עם המנטורית המוסיקלית איילה אברהם, החל מכתיבתם של השירים שהגיעו מתוך רפרטואר רגשות והתמודדויות שלהן, המשך בהלחנה, שירה ונגינה, פיתוח קול, מקהלה ועבודה בסביבת אולפן.

    תוך כדי המסע ובמהלכו עבדו הנערות גם על עיבוד של התהליך והשלכותיו לחיים עצמם, כאשר כל אחת מה'תחנות' השונות מנוצלת היטב ללמידה משמעותית, על הכנה, על איפוק וסבלנות, דחיית סיפוקים, חיזוק האישיות, דימוי והערכה עצמית, גיבוש ודינמיקה קבוצתית, התמודדות במצבי לחץ וכדומה והצליחו להפיק מעצמן את השינוי המקדם והמעצים להן ייחלו.

    לא מעט מהבנות בפנימייה חוו בעצמן בעברן התמודדויות קשות שונות וברוב המקרים הפנימייה משמשת עבורן היא כבית ומשפחה לכל דבר, וקשה מאוד לראות במקום ילדות צעירות שנמצאות שם לאחר סיפור מורכב, אך מאידך גם משמח בשבילן שהן מצאו מענה בדמות בית מכיל ואיכותי כזה שמשמש להם כאלטרנטיבה.

    כאשר הן התבקשו לחשוב על נושא לשיר שנכתוב, בחרה הקבוצה הבוגרת של הנערות לכתוב שיר על הדרך שלהן לצמוח מתוך ההתמודדויות, ובאומץ רב ישבה הקבוצה וניסתה למצוא מילים, לנסח נרטיב שמוביל אותן בחיים או מייצג לפחות את השאיפה שלהן להמשיך בחיים ולקחת את האחריות והשליטה בחייהן לאחר שזו ניטלה מהן שלא ברצונן.

    באלבום, שיצא לרגל סיום הקורס ע"י בנות המגמה ל'מוזיקה וכישורי חיים' של מרכז קומ"ה בולט שיר מרגש במיוחד שנכתב על ידי בנות המגמה מדבר על היכולת להמשיך בחיים עם תקווה ואמונה למרות הקשיים והמהמורות שבדרך, השיר עוסק בבחירה והתמודדות, בשאיפה להיות 'גיבור' ולמצוא דרכים חדשות כדי להצליח לאהוב וגם להודות על הטוב הקיים בעולמן, השיר תוסס ושמח וגם במהלך ביצועו נרשמו חיוכים ופרצי צחוק רבים, של שחרור והקלה והפך מיד להיות ה'המנון' והשופר לקולות רבים בפנימיית הרווחה המפורסמת.

    אירוע הסיום היה ההזדמנות של הילדות והנערות להציג את פרי השקעתן המרובה ולשיר בקולן את הנרטיב החדש שלהן בפני המשפחות ועשרות המשתתפים הנוספים שהתרגשו בקהל מהופעתן המרגשת והמרשימה. במהלך מצגת שערכו הבנות והוקרן בטקס הסיום של הבנות, סיפרו הבנות בהתרגשות על השפעת התהליך על חייהן ועד כמה הוא היה להם משמעותי מכל הבחינות והביעו נכונות להשתמש בכלים שרכשו בקורס במהלך חייהן כדי להפוך אותם לטובים ונורמטיביים יותר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      וואו. מרגש!! איזה יופי..
      תמשיכו לעשות חיל! שליחות אדירה!!