התפטרות בהלול: ב"העבודה" מצטערים, בנט מברך

    איתי גדסי 2 Comment on התפטרות בהלול: ב"העבודה" מצטערים, בנט מברך

    התגובות להתפטרותו של חבר הכנסת זוהיר בהלול חלוקות: במפלגתו, "העבודה", מצרים על התפטרותו ומגבים את ביקורתו כנגד חוק הלאום. לעומתם, השר נפתלי בנט, מגיב לביקורת ולהודעתו של בהלול ואומר: "שיתפטר; הזהות הפלסטינית שלו חזקה מזו הישראלית"

    נפתלי בנט צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:50
    26.04.24
    שמור וזכור No Comments on מי אחראי למחדל: הרב אברהם יוסף מתייחס לסערה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התפטרות חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני – העבודה). במפלגת העבודה הגיבו הערב ואמרו: "מצטערים לשמוע על בחירתו של ח"כ זוהיר בהלול. חוק הלאום הוא בעיטה בראש של למעלה מחמישית מאוכלוסיית ישראל, שהיא מדינה יהודית איתו או בלעדיו. כשנחזור לשלטון נתקן גם את החוק הזה, ונוסיף את מה שאמור להיות ברור מאליו, את המילה "שוויון".

    יו"ר האופוזיציה היוצא, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הוסיף ואמר: "זוהיר בהלול הוא איש עם סגולות רבות. הוא הצטרף לפוליטיקה בעידודי עת כיהנתי כיו"ר מפלגת העבודה כי רציתי להביא קול ייחודי לציבור הערבי ברשימתנו ועצובה לי פרישתו. קולם של המיעוטים במדינת ישראל חייב להישמע. אני מאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".

    מנגד, שר החינוך נפתלי בנט, אמר הערב: "כנסת ישראל לא תבכה על התפטרותו של זוהיר בהלול, שיתפטר".

    לדבריו: ישנו עליהום בלתי מוצדק על חוק הלאום, אשר כולל כעת את התפטרותו של זוהיר בהלול שאמר שהזהות הפלסטינית שלו יותר חזקה מהישראלית. כנסת ישראל לא תבכה על כך. שיתפטר".

    בנט אומר כי "חוק הלאום הוא חוק חיוני לנוכח כירסום מתמשך בפסיקות בג"צ ביסוד הלאומי של מדינת ישראל. החוק אינו נוגע לזכויות הפרט של אזרחי ישראל אלא להיבט הלאומי של המדינה".

    עם זאת, אומר בנט כי "היה צריך לרתום מלכתחילה את הציבור הדרוזי וטוב שזה נעשה כעת. הכיוון הנכון לאיחוי עם הציבור הדרוזי הוא חוק מיוחד המכיר בחשיבות הברית עם העדה הדרוזית, הצ'רקסית וכל מיעוט שקושר גורלו למדינת ישראל, ולא בשינוי חוק הלאום. ביום רביעי האחרון העברתי לראש הממשלה הצעה ברוח זו ואפעל למימושה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אין מה להיתנצל על התפטרותו חובה על כל חברי הכנסת להיתפטר ואם הם לא יעשו זאת צריך לפטר אותם על כורחם

    2. 1

      חחחחחחחחחחחחחחחחח